Lyxfällan

Jag vet inte det jag... finns en hel del wt-namn för killar också, eller vad sägs om Kid, Robin, Kevin, Liam eller det värsta av dem alla: Douglas!
Däremot är det nog vanligare med kreativa stavningar för flicknamn och det finns inget mer wt än att byta ut s mot z i ett namn, eller lägga till ett h i namnet, gärna så uttalet blir tveksamt. Eller varför inte byta ut k mot c utan hänsyn taget till om det följs av en mjuk eller hård vokal. Cevin/Cewin uttalas Sevin men hans föräldrar hade nog tänkt uttala det Kevin.
På flicksidan vill jag lägga till Cassandra, Tiffany, Stefanie, Michelle, Marika, Nathalie.

Haha, Kid har jag nog aldrig hört. Najs! :tummenupp

Det är intressant att det alltid är de största ärkesvenne-WT som ska döpa sina barn till engelsk- resp franskklingande namn. Blir liksom extra tydligt trash då. :yoparty

Jag vill se ett avsnitt där personen i fråga är utom all räddning. Dessa har så klart rationaliserats bort i sann Disneyanda där allt ska sluta med stora, våta, av lycka söndergråtna ögon.

"Nja jag är ledsen men du är fucked. Häppåre!"

Jag vet inte det jag... finns en hel del wt-namn för killar också, eller vad sägs om Kid, Robin, Kevin, Liam eller det värsta av dem alla: Douglas!
Däremot är det nog vanligare med kreativa stavningar för flicknamn och det finns inget mer wt än att byta ut s mot z i ett namn, eller lägga till ett h i namnet, gärna så uttalet blir tveksamt. Eller varför inte byta ut k mot c utan hänsyn taget till om det följs av en mjuk eller hård vokal. Cevin/Cewin uttalas Sevin men hans föräldrar hade nog tänkt uttala det Kevin.
På flicksidan vill jag lägga till Cassandra, Tiffany, Stefanie, Michelle, Marika, Nathalie.

Hahahaha fy fan Douglas är fan riktigt illa.

Svårt med namn äre det iaf. Gamla hederliga svenska namn som Bengt, Göran, Leif och Per-Olof känns ju inte riktigt som de funkar på barn.

Kan man anti-wajtträscha namn? Tex Bengt-Douglas? Leif-Robin?

:D
Stackars barn, upprop första dan i skolan..
Kevin - Check
Kid - Check
Hans-Douglas - Check
Länn... Lännart...va fan.. heter du så din stackare?

Jo fast Lännart svarar inte "check" utan säger "Jo-män" och trycker till grovportionen med tungarn och pappret han inrett sin bänk med har ett mönster med CAT-375:or i olika poser.

Äääh. Jag kan låna upp en massa deg och köpa värdepapper för. Sen får jag skulden sanerad, medan papperna förökar sig i utlandet. Vips har jag tjänat massa stålars!

Lyxfällan kanske tom bekostar nån liten semester åt mig eftersom det ju är så synd om mig som är utbränd, inte har nån inkomst och bara massa skulder.

Grym idé!

Eller så får du en helårförsäkring till din kåta marskatta.

Jag slutade köpa tidningar, slutade snusa och dricker bara cola med sprit numera. Jag sparar in MINST 1000:- som man kan göra roligare saker för.

Fast colan med sprit lär ju sin tur vara dyrare än snus + cola då och då?
Beror iofs hur ofta du dricker och hur mycket :)

Vem skapar sporthojs tråd om "bästa spartipsen". borde ju vara ultimat på denna sajt då hobbyn är dyr med alltdäromkring

Fast colan med sprit lär ju sin tur vara dyrare än snus + cola då och då?
Beror iofs hur ofta du dricker och hur mycket :)

Vem skapar sporthojs tråd om "bästa spartipsen". borde ju vara ultimat på denna sajt då hobbyn är dyr med alltdäromkring

Men kära nån. Du kan få bästa spartipsen redan här:

Handla så lite som möjligt.

Om det inte är något du tänkt ha i flera år, då är det ok att lägga lite pengar på det, så handla så billigt som möjligt.

Som jag skrev innan... Skriv ner ALLT du handlar och var du handlar det i ett kalkylark. Gör det i två månader. Sätt dig ner och kolla var samma sak är billigast och handla där fortsättningsvis. Det som du upptäcker är skitsaker du egentligen inte behöver, sluta handla det.

Amerikanska kändisar döper ju sina ungar till förortsnamn som typ Brooklyn, varför inte göra samma sak?

Kanske döpa dottern till Ronna eller varför inte sonen till Alby.

- Tjena tjena! Alby Nilsson här, jag är femton jordsnurr och gillar moppar!
- Hej på dig du, själv heter jag Ronna Johansson, läget?

Amerikanska kändisar döper ju sina ungar till förortsnamn som typ Brooklyn, varför inte göra samma sak?

Kul för den som blir döpt till Baggböle. :hihi

Förvisso inget förortsnamn, men vi är på SH, så allt kan hända.

Svårt med namn äre det iaf. Gamla hederliga svenska namn som Bengt, Göran, Leif och Per-Olof känns ju inte riktigt som de funkar på barn.
Aahh! Vackert! Gamla fina bogserbåtsnamn. Passar ju perfekt på barn.
Bull, Otto, Leo, Måns är fler bra exempel.

Hör bara.
Ottoooo!!! Kom in och ät!

Alla pojknamn som en bogserbåt med värdighet ej kan bära, är dock sliskiga. "Isläget: Jean assisterar i Bottenviken", hur seriös skulle den sjörapporten låta :va

Starkgrogg73.jpg

Kul för den som blir döpt till Baggböle. :hihi

Förvisso inget förortsnamn, men vi är på SH, så allt kan hända.

För att inte tala om Släppträskbränna (Västerbotten), låter som en åkomma.

Last edited:

Kan ju bli riktigt bra:

"Tjena, jag heter Fittja och det här är men syster Hornstull, men hon kallas för Horan"

Rykten säger att det finns familjer där föräldrarna har nollkoll på sin egna ekonomi och framförallt inte överför att djävla vettigt något till sina barn vare sig kunskapsmässigt eller värderingsmässigt...

Om två sådana ungar växer upp och träffar varandra så är ju förutsättningarna inte så goda, särskillt om de har tunsått med små grå bakom pannbenen.
Det var en fin beskrivning av en inbiten, LO-organiserad, socialdemokrat.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick