Lyxfällan

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag vet inte det jag... finns en hel del wt-namn för killar också, eller vad sägs om Kid, Robin, Kevin, Liam eller det värsta av dem alla: Douglas!
Däremot är det nog vanligare med kreativa stavningar för flicknamn och det finns inget mer wt än att byta ut s mot z i ett namn, eller lägga till ett h i namnet, gärna så uttalet blir tveksamt. Eller varför inte byta ut k mot c utan hänsyn taget till om det följs av en mjuk eller hård vokal. Cevin/Cewin uttalas Sevin men hans föräldrar hade nog tänkt uttala det Kevin.
På flicksidan vill jag lägga till Cassandra, Tiffany, Stefanie, Michelle, Marika, Nathalie.

Haha, Kid har jag nog aldrig hört. Najs! :tummenupp

Det är intressant att det alltid är de största ärkesvenne-WT som ska döpa sina barn till engelsk- resp franskklingande namn. Blir liksom extra tydligt trash då. :yoparty

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vill se ett avsnitt där personen i fråga är utom all räddning. Dessa har så klart rationaliserats bort i sann Disneyanda där allt ska sluta med stora, våta, av lycka söndergråtna ögon.

"Nja jag är ledsen men du är fucked. Häppåre!"

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Jag vet inte det jag... finns en hel del wt-namn för killar också, eller vad sägs om Kid, Robin, Kevin, Liam eller det värsta av dem alla: Douglas!
Däremot är det nog vanligare med kreativa stavningar för flicknamn och det finns inget mer wt än att byta ut s mot z i ett namn, eller lägga till ett h i namnet, gärna så uttalet blir tveksamt. Eller varför inte byta ut k mot c utan hänsyn taget till om det följs av en mjuk eller hård vokal. Cevin/Cewin uttalas Sevin men hans föräldrar hade nog tänkt uttala det Kevin.
På flicksidan vill jag lägga till Cassandra, Tiffany, Stefanie, Michelle, Marika, Nathalie.

Hahahaha fy fan Douglas är fan riktigt illa.

Svårt med namn äre det iaf. Gamla hederliga svenska namn som Bengt, Göran, Leif och Per-Olof känns ju inte riktigt som de funkar på barn.

Kan man anti-wajtträscha namn? Tex Bengt-Douglas? Leif-Robin?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
:D
Stackars barn, upprop första dan i skolan..
Kevin - Check
Kid - Check
Hans-Douglas - Check
Länn... Lännart...va fan.. heter du så din stackare?

Jo fast Lännart svarar inte "check" utan säger "Jo-män" och trycker till grovportionen med tungarn och pappret han inrett sin bänk med har ett mönster med CAT-375:eek:r i olika poser.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Äääh. Jag kan låna upp en massa deg och köpa värdepapper för. Sen får jag skulden sanerad, medan papperna förökar sig i utlandet. Vips har jag tjänat massa stålars!

Lyxfällan kanske tom bekostar nån liten semester åt mig eftersom det ju är så synd om mig som är utbränd, inte har nån inkomst och bara massa skulder.

Grym idé!

Eller så får du en helårförsäkring till din kåta marskatta.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Jag slutade köpa tidningar, slutade snusa och dricker bara cola med sprit numera. Jag sparar in MINST 1000:- som man kan göra roligare saker för.

Fast colan med sprit lär ju sin tur vara dyrare än snus + cola då och då?
Beror iofs hur ofta du dricker och hur mycket :)

Vem skapar sporthojs tråd om "bästa spartipsen". borde ju vara ultimat på denna sajt då hobbyn är dyr med alltdäromkring

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
I TV4's Inlåst igår var det en kille med som heter Kid. Han är lite kriminell. Där ser man vad ett namn kan göra.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Fast colan med sprit lär ju sin tur vara dyrare än snus + cola då och då?
Beror iofs hur ofta du dricker och hur mycket :)

Vem skapar sporthojs tråd om "bästa spartipsen". borde ju vara ultimat på denna sajt då hobbyn är dyr med alltdäromkring

Men kära nån. Du kan få bästa spartipsen redan här:

Handla så lite som möjligt.

Om det inte är något du tänkt ha i flera år, då är det ok att lägga lite pengar på det, så handla så billigt som möjligt.

Som jag skrev innan... Skriv ner ALLT du handlar och var du handlar det i ett kalkylark. Gör det i två månader. Sätt dig ner och kolla var samma sak är billigast och handla där fortsättningsvis. Det som du upptäcker är skitsaker du egentligen inte behöver, sluta handla det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Amerikanska kändisar döper ju sina ungar till förortsnamn som typ Brooklyn, varför inte göra samma sak?

Kanske döpa dottern till Ronna eller varför inte sonen till Alby.

- Tjena tjena! Alby Nilsson här, jag är femton jordsnurr och gillar moppar!
- Hej på dig du, själv heter jag Ronna Johansson, läget?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Amerikanska kändisar döper ju sina ungar till förortsnamn som typ Brooklyn, varför inte göra samma sak?

Kul för den som blir döpt till Baggböle. :hihi

Förvisso inget förortsnamn, men vi är på SH, så allt kan hända.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Svårt med namn äre det iaf. Gamla hederliga svenska namn som Bengt, Göran, Leif och Per-Olof känns ju inte riktigt som de funkar på barn.
Aahh! Vackert! Gamla fina bogserbåtsnamn. Passar ju perfekt på barn.
Bull, Otto, Leo, Måns är fler bra exempel.

Hör bara.
Ottoooo!!! Kom in och ät!

Alla pojknamn som en bogserbåt med värdighet ej kan bära, är dock sliskiga. "Isläget: Jean assisterar i Bottenviken", hur seriös skulle den sjörapporten låta :va

Starkgrogg73.jpg

Kul för den som blir döpt till Baggböle. :hihi

Förvisso inget förortsnamn, men vi är på SH, så allt kan hända.

För att inte tala om Släppträskbränna (Västerbotten), låter som en åkomma.

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej

Kan ju bli riktigt bra:

"Tjena, jag heter Fittja och det här är men syster Hornstull, men hon kallas för Horan"

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rykten säger att det finns familjer där föräldrarna har nollkoll på sin egna ekonomi och framförallt inte överför att djävla vettigt något till sina barn vare sig kunskapsmässigt eller värderingsmässigt...

Om två sådana ungar växer upp och träffar varandra så är ju förutsättningarna inte så goda, särskillt om de har tunsått med små grå bakom pannbenen.
Det var en fin beskrivning av en inbiten, LO-organiserad, socialdemokrat.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA