Lyxfällan

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jasså?
Alla "Y" namn då?
Jag jobbar på en industri med dåligt rykte.
Under samma period hade vi:
3 Johnny, 1 Conny, 1 Sonny, 1 Ronny, 1 Benny och 1 Kenny.
WT-värdet i det uppgår till 1,4 Glenn.

:D

Jo men det är ingen som döper sina barn till det nuförtiden.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Hur kan INTE tänka på vad saker kostar och INTE veta hur mkt 14% ränta är när man är 25+? Och när man ser att alla penar är slut så tar man lån för att betala av räkningar borde det väl ändå trilla ner någon hjärncell i boxen som säger att någonting är fel... Åååå så jävla irriterad jag blir! Tre plattskärmar varav en står i garderoben är lyckat också...

Ja...man undrar hur i fan dom inte kan förstå värdet i pengar...och om man INTE har några, ja...då får man rätta mun efter matsäcken.

Eller är det föräldrarna som inte har lärt dom det från början.
Jag vet att min mamma var jävligt noga att man skulle betala alla räkningar FÖRST...sen fick man lajja. Och för mig är det självklart....men tydligen har inte alla fått den lektionen.

Och jag har ju sett att föräldrar idag, öser dyra presenter över sina barn. Vi pratar om t.ex julklappsvärde på 10 000 :-. Då är det kanske svårt att fatta hur mycket pengar det är, när man ska börja betala sina egna "presenter"

Men nog fan blir man förbannad på hur jävla korkade dom är.

//M

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Och jag har ju sett att föräldrar idag, öser dyra presenter över sina barn. Vi pratar om t.ex julklappsvärde på 10 000 :-. Då är det kanske svårt att fatta hur mycket pengar det är, när man ska börja betala sina egna "presenter"

Men nog fan blir man förbannad på hur jävla korkade dom är.

//M

Det verkar vara en trend att man som förälder ska visa sin status genom att köpa så många och så dyra saker man kan till sina barn.

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Angående gårdagens avsnitt

C: Massagestolen
C: 2000:-, slå dig ner.
J: Nej, den gör ont
C: Varför köper man en massagestol för 2000:- när det gör ont att sitta i den?
J: Vi va på OBH Nordica, och så hade någon annan den, så ville jag också ha en.

:gnissla

Det enda jag tyckte hon faktiskt behövde hjälp med var sambons skulder som hon satt med, lite juridisk rådgivning för att reda ut situationen. Resten borde en normalt funtad människa själv kunna fixa, eller inte ens sätta sig i till att börja med.

Mattias kommentar om Konsumentkredit var rätt skön "14,7% ränta idag, det skulle inte jag kalla för en bank"

Merovingian

Guest
Under de första 10 minuterna höll jag på att kräkas.
Vilken motbjudande människa på ett helt spektrum av sätt.
Gamla pojkvännen var inte mycket bättre.

En nypa cred för att hon ryckte upp sig ordentligt, och pojkvännen likaså.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Under de första 10 minuterna höll jag på att kräkas.
Vilken motbjudande människa på ett helt spektrum av sätt.
Gamla pojkvännen var inte mycket bättre.

En nypa cred för att hon ryckte upp sig ordentligt, och pojkvännen likaså.

Bara sett reklamen för avsnittet men visst hade snubben hästsvans?
Fattar inte hur man kan ha hästsvans. Finns det något fulare?

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Han hade inte hästsvans.

Nån i programmet hade hästsvans. Nåt tidigare avsnitt jag syftar på kanske.

Iaf det hade varit intressant att få tips av snubbarna som håller i programmet.
En del tips är grymma.

T ex undrar hur mycket man gör av på coca cola, cigg, snus, luncher?!
Fy...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

En del tips är grymma.

Fy...

Jag skulle vilja se dom ta sig an en tjackpundare.

-Jaha noll på boende, 300 på mat och 30000 på övrigt och 180000 i obetalda skulder. Vad tjänar du?
-Öhhh va?
-Men vad står det på lönelappen?
-Ehh va fan...jagvetente.
-Jaja, men den här övriga posten måste vi göra nåt åt. Antingen slutar du med tjacket eller så lägger vi ner. Såhär kan vi inte ha det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag vet att min mamma var jävligt noga att man skulle betala alla räkningar FÖRST...sen fick man lajja.

Rykten säger att det finns familjer där föräldrarna har nollkoll på sin egna ekonomi och framförallt inte överför att djävla vettigt något till sina barn vare sig kunskapsmässigt eller värderingsmässigt...

Om två sådana ungar växer upp och träffar varandra så är ju förutsättningarna inte så goda, särskillt om de har tunsått med små grå bakom pannbenen.

Personligen förstår jag inte att folk är överaskade. Att den typen av personer och par existerar är ju lika självklart som att det finns högvis med framgångsrika, smarta personer med sunda värderingar som har en bra uppväxt med bra föräldrar i bagaget.

För varje drifig, lyckad person som dig och Valmers måste det ju existera en minst lika korkad person som haft föräldrar som är precis lika odugliga som din morsa faktiskt varit bra.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kan man anmäla sig själv till Lyxfällan? Vore ju grymt med en kredisanering emellanåt :p

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
En del tips är grymma.

Fy...

Ja... För det är ju jättesvårt att spara kvittona, skriva upp det själv i typ ett Excel-ark för att sedan summera det varje månad. Det måste man nog ha hjälp från Lyxfällan för att göra. :rolleyes:

Merovingian

Guest
Kan man anmäla sig själv till Lyxfällan? Vore ju grymt med en kredisanering emellanåt :p

Om inte annat kan du tillämpa dubbla personligheter och ta fram ditt alter ego "Stig-Björn Fogsvans", och då anmäla dig med honom.
Dubbla personligheter har fungerat utmärkt för tidigare flickvänner, så det går säkert jättefint även för dig. :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vet inte om dom tar sig an nolltaxerare. ;)

Äääh. Jag kan låna upp en massa deg och köpa värdepapper för. Sen får jag skulden sanerad, medan papperna förökar sig i utlandet. Vips har jag tjänat massa stålars!

Lyxfällan kanske tom bekostar nån liten semester åt mig eftersom det ju är så synd om mig som är utbränd, inte har nån inkomst och bara massa skulder.

Grym idé!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

En del tips är grymma.

Fy...

Jag slutade köpa tidningar, slutade snusa och dricker bara cola med sprit numera. Jag sparar in MINST 1000:- som man kan göra roligare saker för.

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
Kawasaki ER-5
:D

Det finns, konstigt nog, fler WT-namn för tjejer. :va

.

Jag vet inte det jag... finns en hel del wt-namn för killar också, eller vad sägs om Kid, Robin, Kevin, Liam eller det värsta av dem alla: Douglas!
Däremot är det nog vanligare med kreativa stavningar för flicknamn och det finns inget mer wt än att byta ut s mot z i ett namn, eller lägga till ett h i namnet, gärna så uttalet blir tveksamt. Eller varför inte byta ut k mot c utan hänsyn taget till om det följs av en mjuk eller hård vokal. Cevin/Cewin uttalas Sevin men hans föräldrar hade nog tänkt uttala det Kevin.
På flicksidan vill jag lägga till Cassandra, Tiffany, Stefanie, Michelle, Marika, Nathalie.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...