Många offentliga personer får nog ta emot arga och otrevliga mail så det är knappast nåt som bara drabbar kvinnor. Sen är väl vissa inte så oskyldiga själva heller. My Vingren lever väl i princip på att hata och förlöjliga män så henne har jag svårt att tycka synd om. Personligen tycker jag att allt tjafs om näthat är extremt överdrivet. Det är väl bara att kasta mailen. Rör det sig om hot och/eller trakasserier så är det ju bara att anmäla.
-Jag vill synas!
-Jag vill synas!
-Jag vill synas!
-Varför hatar alla mig?
De flesta i den där skaran är ju inte ens kontroversiella på något sätt.
Det oaktat, inte förtjänar man sånt där väl?
Näe, de flesta är väl mainstream, dvs vänster med hatamänsyndromet.
Inte sagt att de förtjänar det, men kämpar man för att vara i tv/aftonbladet för några miljoner läsare/tittare så får man väl räkna med några stolpskott?
Personligen tycker jag att allt tjafs om näthat är extremt överdrivet. Det är väl bara att kasta mailen. Rör det sig om hot och/eller trakasserier så är det ju bara att anmäla.
Fast alltså, va? Beteendet från de som skickar såna mail kan väl knappast ursäktas pga att de utsatta har yrken där "man får räkna med sånt"? Det är ju vansinningt! Man får knappast nån förändring genom att hitta ursäkter till att acceptera idiotiska beteenden. Eller ska vi ursäkta kvinnomisshandel också, för att tjejen får räkna med sånt om hon inleder ett förhållande med en "bad boy"?
Förlåt, men den där attityden tycker jag är rent vidrig i såna här sammanhang. Det spelar ingen roll om det handlar om män, kvinnor, ett visst yrke eller nåt annat, den där typen av beteende är inte okej!
Näe, de flesta är väl mainstream, dvs vänster med hatamänsyndromet.
Inte sagt att de förtjänar det, men kämpar man för att vara i tv/aftonbladet för några miljoner läsare/tittare så får man väl räkna med några stolpskott?
Dela du den filmen på fäjjan som alla andra så ska du nog se att de få puckon som skickar mail slutar med det illa kvickt!
Nää, kom igen nu.
2.500.000 läser aftonbladet varje dag!
Så ja, det borde statistiskt finnas några stolpskott som har tillgång till mail.
Absolut. Och de som blir psykiskt mobbade i skolan, t.ex, kan ju bara ignorera de elaka kommentarerna. Sådär, problemet löst!
Det är ganska stor skillnad på att bli mobbad i skolan och att få svordomar från anonyma människor som man aldrig behöver se eller annars ha att göra med i mailkorgen. Det är inte ens jämförbart. Din jämförelse med misshandel i hemmet var ännu värre.
Jag säger inte att det är smarta människor som skickar såna där mail men jag tycker inte att det är så mycket att bry sig om heller.
Med tanke på att folk kan må lika dåligt av att bli trakasserade i text över nätet så anser jag att det helt klart är något att bry sig om. Men det handlar egentligen inte om hur dåligt mottagaren mår, utan ett dåligt beteende som inte är okej. Det finns de som kan skaka av sig elaka kommentarer från folk runt sig och gå vidare utan att bry sig nåt större också, det gör inte att det är mer okej att fälla de elaka kommentarerna.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|