Fysisk handling mot en handling via nätet är skillnad. Men man ska klart försöka göra något. Men vad ?
Ta avstånd, framför allt! Man behöver inte acceptera att folk beter sig på ett sånt sätt, även om man rent praktiskt inte kan göra något.
Fysisk handling mot en handling via nätet är skillnad. Men man ska klart försöka göra något. Men vad ?
Med den inställningen kommer såklart ingenting att hända. Själv tror jag att om man tydligt tar avstånd varje gång man ser eller hör uttryck för den typen av hat som filmen i trådstarten ger exempel på så kommer fler och fler inse att det inte är ok att göra så. De flesta brukar trots allt ta åt sig av tillsägelser.
Vinklat skit från (S)(V)T. Den som köper allt som kommer därifrån borde släppa hörnflaggan och komma in i matchen. Samma sak gäller för Aftonbladet, SR och annan vanlig media där allt som inte är "Politiskt Korrekt" tystas ner och göms under statlig propaganda. Dessa typer lever ju själva på att bedriva hetsjakt på meningsmotståndare, men då kallas det för att man "granskar" dom.
Vi vänder på steken istället och väljer en person med motsatta åsikter än dessa och ser vad som händer med folk som hotar dessa individer. Praktexemplaret är ju det här klapphjonet Stakset som kallar sig artist, mannen som högt och offentligt hotar homosexuella och Sverigedemokrater åt höger och vänster. Vad säger PK-media om det? Ingenting alls, tvärtom hyllas mannen och han får tid i morgonsoffor, glassiga "jobb" med ungdomar på Fryshuset(mer som skyddad verkstad) och bra recensioner i tidningar.
Att dessa Svenskfientliga kvinnor får lite skit tillbaka är inget som jag bryr mig om. Men visst, är man blind som en mullvad och bor under en sten i skogen kan man ju bli jävligt upprörd över sånt här. Välkomna ut i verkligheten någon gång i framtiden...
Ta avstånd, framför allt! Man behöver inte acceptera att folk beter sig på ett sånt sätt, även om man rent praktiskt inte kan göra något.
Såklart. Men tror du inte att dessa program triggar igång en del sjuka människor? De tror jag faktiskt.
Säkert. Men så är det ju med allt, nånstans måste man ju börja. Bara att få samhället överlag att inse att sånt sker och att inte acceptera det är ett steg i rätt riktning, för som jag tidigare skrivit är jag ganska övertygad om att de flesta som skriver såna mail är fullt friska människor, som bara inte tänker på vad de faktiskt gör.
Mm. Sen dessa offentliga personer borde även lugna ner sig i sina ibland väldigt kränkande skrifter så är allt lugnt och fint igen. Vissa av de är ute efter att reta människor och då händer ju sådant här.
Nu har jag inte full koll på vad dessa människor har skrivit, men man måste ju kunna hantera att bli provocerad utan att reagera sådär. Det är liksom lite det som måste komma fram - att bara för att någon skriver/säger något man inte håller med om eller något som är lite provocerande så har man inte rätt att trakassera personen. Det förekommer alldeles för mycket idag, faktiskt. Har man åsikter och vill meddela dem, ja, då går det utmärkt att skriva ett sakligt mail om det ämnet det gäller, man behöver inte kalla upphovspersonen för hora.
Man kan ju inte dömas för något bara för att någon annan säger att du gjort något. Vi lever trots allt i ett rättssamhälle där det krävs bevis för att man ska dömas för ett brott. Står ord mot ord och båda historierna är trovärdiga kan man ju inte automatiskt döma till kvinnans favör, även om många kvinnor tycker det...
....
De är ju tyvärr de som händer mot alla offentliga personer. Inte enbart kvinnor. Nu är jag inte insatt i detta men de verkar som vanligt att de enbart vill lyfta fram de kvinnliga kändisarna.
Hur var de nu med alla de manliga?
Mm. Sen dessa offentliga personer borde även lugna ner sig i sina ibland väldigt kränkande skrifter så är allt lugnt och fint igen. Vissa av de är ute efter att reta människor och då händer ju sådant här.
Så det är fel att fokusera på en grupp, bara för att det finns fler? Jag tycker absolut inte det är värre när det handlar om kvinnor än om män men i just det här fallet har de uppmärksammat kvinnorna. Varför vet jag inte, och allvarligt talat spelar det ingen roll. Det är lika illa för det och det finns ingen anledning att klaga för att "alla" inte är med. Det vore ju lite som att vägra skänka pengar till Zambia för att det finns fattiga människor i Uganda också.
Anser du att de manliga kändisarna också ska lyftas fram kan du ju dra igång något sånt.
My two cents är att copy+paste det som @TurboJugend skrev, då jag uppfattar det som att det antigen förbisågs (alldeles oavsiktligt) eller så var vissa tämligen så snävt selektiva - och valde således sonika att ej bemöta det nedan författade:
Vet man att man är känslig för sånt så bör man nog inte välja ett offentligt yrke. Sen har jag svårt att ställa mig bakom näthatsdrevet därför att det bara pratas om näthat när det drabbar vissa grupper (läs kvinnor - Nouveau red.), en del av dessa är dessutom inte så dåliga på att själva provocera och sprida hat (läs de deltagande i filmen - Nouveau red.).
Jag undrar dessutom hur man har tänkt komma åt problemet. Ska man införa speciella lagar mot näthat? Det verkar ju som att det är vad vissa vill. Hur ska dom isf se ut? Hur definierar man näthat juridiskt? Vad ska straffet vara? Hur förhindrar man att såna lagar inte missbrukas för att tysta ner meningsmotståndare och vad ska vi ta resurser ifrån till att jaga och lagföra näthatare? Det känns inte riktigt som att det är värt det.
Journalister och författare skall acceptansen för kvävande behandling vara låg, mediakåta kändisar i övrigt är det annat med.
Ja journalister som levererar korrekt fakta. Provocerande krönikörer och journalister bäddar lite för det tyvärr.
Och det är upp till dig att göra den bedömningen, vad som är provokativt eller sant?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|