Män som näthatar kvinnor

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tycker inte att det ska bli lättare att spåra folk än vad det är nu iaf.

Jaså. Varför inte det?

Frågan är väl snarare varför, är du rädd för repressalier för dina uttal bör du nog fundera på vad det är du skall till att säga.

Som jag skrev innan, det är ju inte precis så att ditt personnummer kommer att åtfölja dina inlägg.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Frågan är väl snarare varför, är du rädd för repressalier för dina uttal bör du nog fundera på vad det är du skall till att säga.

Jag tycker att det är den som vill införa inskränkningar som ska komma med argument. "Varför inte" är inget argument. Så låt höra nu.

Sen tycker jag att "är du rädd för repressalier för dina uttal bör du nog fundera på vad det är du skall till att säga" är samma typ av retorik som rent-mjöl-i-påsen. Bara för att man kan råka illa ut så betyder inte det att det man har att säga är fel.

Med samma logik kan man ju isf argumentera för att t ex journalisters källor inte ska få vara anonyma. "Är dom rädda för repressalier för sina uttal bör dom nog fundera på vad det är dom skall till att säga". Man behöver ju tydligen inte vara anonym i en demokrati så nog är det väl bara att dom står för det dom säger. Eller?

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
I ett anonymt samhälle kan vilken tomte som helst blir en tuff tangentbordskrigare, utan att vara rädd för att avslöjas

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tycker att det är den som vill införa inskränkningar som ska komma med argument. "Varför inte" är inget argument. Så låt höra nu.

Sen tycker jag att "är du rädd för repressalier för dina uttal bör du nog fundera på vad det är du skall till att säga" är samma typ av retorik som rent-mjöl-i-påsen. Bara för att man kan råka illa ut så betyder inte det att det man har att säga är fel.

Med samma logik kan man ju isf argumentera för att t ex journalisters källor inte ska få vara anonyma. "Är dom rädda för repressalier för sina uttal bör dom nog fundera på vad det är dom skall till att säga". Man behöver ju tydligen inte vara anonym i en demokrati så nog är det väl bara att dom står för det dom säger. Eller?

Äpplen och päron.

Funktionen där journalisters källor står fria är väl knappast jämförbar. Men om så vore bör någon sitta mellan näthatarna och den stackaren som får ta skiten. Den personen kan då kontrollera äktheten och filtrera okvädingsorden innan det skrivs ut publikt.

Rent mjöl i påsen är inte heller direkt jämförbart då det de facto är ett lagbrott som begås och det mjölet inte är så rent längre.

Som sagt, inte så att det följer med ett personnummer med dina inlägg, ingen vet vem du är fören den dagen ett åtal väcks.

Sen ser jag inte hur det kan vara en inskränkning, lite som att det är ok att ringa från en telefon och mordhotad men gå fri för att telebolagen håller på ägarens identitet. Eller anser du att redan det inskränker din frihet?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Som sagt, inte så att det följer med ett personnummer med dina inlägg, ingen vet vem du är fören den dagen ett åtal väcks.
Du får tänka på att inte alla heter Anna Johansson eller Johan Svensson här i världen. Jag t.ex har ett namn som bara jag har i hela världen. Skulle man inte kunna vara anonym så måste man verkligen tänka sig för vad man skriver på nätet, eftersom det alltid finns nån man kan trampa på tårna. Alla tycker ju inte som jag gör, och definitivt inte som du gör heller.

Dom här breven som läses upp är vidriga, inget snack om saken.
Men som det har sagts tidigare, så är dessa drabbade personerna ständigt ute i olika media för att just provocera. Om då några få temperamentsfulla stolpskott blir mer provocerade än andra och skickar iväg ett sånt här illa genomtänkt mail, så må det väl vara hänt. Det får man nog räkna med om man sysslar med det dom gör.

Att sen då göra detta till en feminist-grej gör bara att jag stör mig på hela upplägget.
Jag hatar feminism. Däremot är jag starkt för rättvisa och jämställdhet. Det är för mig helt skilda saker.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Hur är dessa kvinnor "Svenskfientliga"?

Läs deras texter och åsikter så kommer du också komma fram till den insikten. Dubbelmoralens väktare är vad dom är. Spott och spe är bara ok om det är dom själva som uttrycker den mot vita män, när dom själva får smaka på samma sak skall statlig TV som ska föreställa opartisk gripa in och göra snyfthistorier om dom.

Testa att läsa vad jag har skrivit innan du anklagar mig för att inte tänka, då ditt inlägg är ett svar på något jag aldrig sagt.

Problemet var ju att män inte dömdes för våldtäkt så fort någon kvinna skrek det ordet i rätten. Det var ett problem som måste åtgärdas. Hur hade du tänkt göra det utan att lätta på kraven om bevis då? Lättar du på kraven där kommer flera brott komma efter och snart sitter du inne för att ha rökt braj och stampat på kattungar.

Välkommen till verkligheten säger du samtidigt som du pladdrar om PK-media, statlig propaganda och kallar de svenskfientliga, vilket jävla trams.

Mannen, du tror alltså seriöst på att svensk media inte är vinklad? Att det bedrivs opartisk journalistik som inte går makthavarnas ärenden? Ok, så är det säkert...

Där har du fel, det finns ingen rättssäkerhet i Sverige.

Jodå, om du är brottsling så skyddas du konsekvent av rättssamhället! Är du brottsoffer däremot så är det ju en helt annan sak, där ger jag dig helt rätt! :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du får tänka på att inte alla heter Anna Johansson eller Johan Svensson här i världen. Jag t.ex har ett namn som bara jag har i hela världen. Skulle man inte kunna vara anonym så måste man verkligen tänka sig för vad man skriver på nätet, eftersom det alltid finns nån man kan trampa på tårna. Alla tycker ju inte som jag gör, och definitivt inte som du gör heller.

Dom här breven som läses upp är vidriga, inget snack om saken.
Men som det har sagts tidigare, så är dessa drabbade personerna ständigt ute i olika media för att just provocera. Om då några få temperamentsfulla stolpskott blir mer provocerade än andra och skickar iväg ett sånt här illa genomtänkt mail, så må det väl vara hänt. Det får man nog räkna med om man sysslar med det dom gör.

Att sen då göra detta till en feminist-grej gör bara att jag stör mig på hela upplägget.
Jag hatar feminism. Däremot är jag starkt för rättvisa och jämställdhet. Det är för mig helt skilda saker.

När jag skrev att inte personnummer står med utgick jag ifrån att folk förstod att namnet inte heller skulle göra det.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Äpplen och päron.

Funktionen där journalisters källor står fria är väl knappast jämförbar. Men om så vore bör någon sitta mellan näthatarna och den stackaren som får ta skiten. Den personen kan då kontrollera äktheten och filtrera okvädingsorden innan det skrivs ut publikt.

Det är inte äpplen och päron. Det är precis såna saker som personer berättar anonymt till journalister som dom inte skulle kunna berätta om på internet ifall dom inte kunde vara anonyma.

Du sa dessutom för ett litet tag sen att det inte fanns nån anledning att vara anonym i en demokrati. Nu verkar det ju som att vi har hittat en sån anledning.

Rent mjöl i påsen är inte heller direkt jämförbart då det de facto är ett lagbrott som begås och det mjölet inte är så rent längre.

Det är också jämförbart eftersom vi diskuterar möjligheten att vara anonym på internet och angående det sa du: "är du rädd för repressalier för dina uttal bör du nog fundera på vad det är du skall till att säga". Ser du verkligen inte likheten med rent mjöl i påsen?

Sen så är det ju faktiskt inte omöjligt för polisen att spåra folk på internet idag. Jag tycker att den möjligheten och dom lagar vi redan har är fullt tillräckliga. Tycker inte du det? Om inte, vilka förändringar skulle du vilja införa?

Sen ser jag inte hur det kan vara en inskränkning, lite som att det är ok att ringa från en telefon och mordhotad men gå fri för att telebolagen håller på ägarens identitet. Eller anser du att redan det inskränker din frihet?

Jag har inte funderat så mycket på det där med telefoner men när jag väger fördelarna mot nackdelarna så ser jag inga allvarliga nackdelar med att det är möjligt för polisen att spåra samtal. Jag tror inte att det påverkar så många människor negativt heller.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur ska de som inte orkar ignorera hatet längre göra då? Gaska upp sig?

Låta bli att skriva provocerande debattartiklar kanske? Går man ut när det regnar blir man blöt. Den som tror hen kan ändra på hela världen är nog ganska naiv.

Som man sa när man var liten, den som ger sig in i leken får leken tåla.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Praktexemplaret är ju det här klapphjonet Stakset som kallar sig artist, mannen som högt och offentligt hotar homosexuella och Sverigedemokrater åt höger och vänster. Vad säger PK-media om det? Ingenting alls, tvärtom hyllas mannen och han får tid i morgonsoffor, glassiga "jobb" med ungdomar på Fryshuset(mer som skyddad verkstad) och bra recensioner i tidningar.
.

Men de borde ju våndas en del. Hur behandla en person som hatar både Åkesson och bögar? Vad älskar vi mest - HBT eller massinvandring?

Men nu har vi svaret.

Sebbe Staxx är en sån jävla loser men samtidigt måste jag nog erkänna att han besitter en del musikalisk talang.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är inte äpplen och päron. Det är precis såna saker som personer berättar anonymt till journalister som dom inte skulle kunna berätta om på internet ifall dom inte kunde vara anonyma.

Du sa dessutom för ett litet tag sen att det inte fanns nån anledning att vara anonym i en demokrati. Nu verkar det ju som att vi har hittat en sån anledning.

Det är också jämförbart eftersom vi diskuterar möjligheten att vara anonym på internet och angående det sa du: "är du rädd för repressalier för dina uttal bör du nog fundera på vad det är du skall till att säga". Ser du verkligen inte likheten med rent mjöl i påsen?

Sen så är det ju faktiskt inte omöjligt för polisen att spåra folk på internet idag. Jag tycker att den möjligheten och dom lagar vi redan har är fullt tillräckliga. Tycker inte du det? Om inte, vilka förändringar skulle du vilja införa?

Jag har inte funderat så mycket på det där med telefoner men när jag väger fördelarna mot nackdelarna så ser jag inga allvarliga nackdelar med att det är möjligt för polisen att spåra samtal. Jag tror inte att det påverkar så många människor negativt heller.

Du jämställer svammel på Flashback med journalistik?

Vi har en lag som förbjuder olaga hot, skall vi då inte ha möjligheten att följa upp brotten?

Spåra samtal är bra, men spåra ett mail är fel?

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Folk bör lära sig att distansera sig från vad som är internet och riktiga livet... Har man bloggar/forums/whatever så kommer det såna här grejer...accepterat eller inte så är det så här internet ser och kommer att se ut.

99.9% är skrivet av troll, som bara vill provocera

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Låta bli att skriva provocerande debattartiklar kanske? Går man ut när det regnar blir man blöt. Den som tror hen kan ändra på hela världen är nog ganska naiv.

Som man sa när man var liten, den som ger sig in i leken får leken tåla.

Faaast, skulle dom tvingas köpa frimärke skulle en och annan låta bli.:D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Folk bör lära sig att distansera sig från vad som är internet och riktiga livet... Har man bloggar/forums/whatever så kommer det såna här grejer...accepterat eller inte så är det så här internet ser och kommer att se ut.

99.9% är skrivet av troll, som bara vill provocera

Prata med någon i tonåren, du lever i den verkligheten, inte dom.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Men de borde ju våndas en del. Hur behandla en person som hatar både Åkesson och bögar? Vad älskar vi mest - HBT eller massinvandring?

Men nu har vi svaret.

Sebbe Staxx är en sån jävla loser men samtidigt måste jag nog erkänna att han besitter en del musikalisk talang.

Musikalisk talang?? Min gode herre behagar skämta? Freddy Mercury, det är en man med musikalisk talang. Att med tillgjort dålig svenska med kraftig ghetto-brytning "rappa" om hur tung man är och hur tufft livet är i "hooden" är ju i det närmaste parodi på sig själv. Men smaken är ju som bekant delad, och det är väl bra det! :yoparty

Edit: http://youtube.com/watch?feature=related&v=1g_2Ij5PuBc

I rest my case. ;)

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Problemet var ju att män inte dömdes för våldtäkt så fort någon kvinna skrek det ordet i rätten. Det var ett problem som måste åtgärdas. Hur hade du tänkt göra det utan att lätta på kraven om bevis då? Lättar du på kraven där kommer flera brott komma efter och snart sitter du inne för att ha rökt braj och stampat på kattungar.

Nej, jag har inte skrivit att problemet är att män inte döms för våldtäkt. Jag skrev att bara för att det i många fall inte går att göra något (döma någon, eller få problemet att försvinna) så innebär det inte att man ska rycka på axlarna åt och acceptera handlingen. Vilket är vad flera här gör, "Vi kan inte göra något åt det, så varför bry sig?" och det är den attityden jag har diskuterat genom hela tråden, inte om eller hur man ska döma någon.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Du jämställer svammel på Flashback med journalistik?

Vi har en lag som förbjuder olaga hot, skall vi då inte ha möjligheten att följa upp brotten?

Spåra samtal är bra, men spåra ett mail är fel?

Och du jämför alltså det dessa svårt förvirrade kvinnor skriver med journalistik? Flashback är lika mycket journalistik som det som dessa damer bedriver...

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS