Nästa steg i utveckling är såklart en parodi:
http://www.youtube.com/watch?v=yfKoTUBlH9s
Dags att börja nätälska istället för näthata
http://www.youtube.com/watch?v=yfKoTUBlH9s
Dags att börja nätälska istället för näthata
Låta bli att skriva provocerande debattartiklar kanske? Går man ut när det regnar blir man blöt. Den som tror hen kan ändra på hela världen är nog ganska naiv.
Som man sa när man var liten, den som ger sig in i leken får leken tåla.
Det är ju de anonyma hatarna och hotarna som inte vågar stå för sin åsikt som är problemet. Inte de som vågar stå för sin åsikt eller bara gör sitt jobb, likt de kvinnor som var med i UG igår.De som tystas är nog främst svaga personer utan självkänsla som inte klarar av att stå för sina åsikter så fort dom får motstånd.
Det är ju de anonyma hatarna och hotarna som inte vågar stå för sin åsikt som är problemet. Inte de som vågar stå för sin åsikt eller bara gör sitt jobb, likt de kvinnor som var med i UG igår.
Det handlade om en Tupac Shakur tröja så det var nog därför. Annars gissar jag att det är rätt vanligt med bittra svennar utan jobb & och utbildning bland näthatarna. Tycker man att ens liv är ganska jävligt, kan man alltid må lite bättre av att skylla den uppkomna situationen på någon annan.Väldigt mycket "din mamma" och rinkeby/rosengård-dialekt från hatarna.
Fast att diskutera problemet är ju en av lösningarna. Normer, vilket detta handlar om, ändrar man inte hux flux utan genom ett långsiktigt arbete. Normer uppstår bland annat via debatt men även genom lagstiftning. Lite som med barnaga eller våldtäkt inom äktenskapet. Beteende som de flesta ser som oacceptabla idag men som faktiskt försvarades en gång i tiden.Nu har de nästan bara diskuterats rätt och fel. Lägg de lite åt sidan tack.
Lägg upp en lösning, alltså en fungerande med tack.
Eftersom dom inte har mer än personangrepp att komma med så ser jag inte varför man ska göra annat än att ignorera om? Sakliga kommentarer kan man bemöta men de som håller sig på dagisnivå är inte värd ansträngningen.
Så nej, jag ser inte hur dom kan vara ett problem?
Man kan ju också välja att skratta åt dom.
Faktum är att jag har valt ett jobb där hot är en möjlighet och förekommer. Jag måste säga att den här, och för den delen liknande av andra, kommentaren är så dj-a korkad och okunnig så jag vet inte vad jag ska säga.Man kan ju också välja att skratta åt dom.
Problemet är ju att det inte stannar där. Majoriteten kastar ur sig ogenomtänkt skit men andra går för långt, som visades i filmen. Att acceptera hot, trakasserier oavsett om de är på nätet eller inte kan väl aldrig vara en konstruktiv lösning?Eftersom dom inte har mer än personangrepp att komma med så ser jag inte varför man ska göra annat än att ignorera om? Sakliga kommentarer kan man bemöta men de som håller sig på dagisnivå är inte värd ansträngningen.
Så nej, jag ser inte hur dom kan vara ett problem?
Man kan ju också välja att skratta åt dom.
Jag har stött på verkligt våldsamma personer som har berättat för mig att de vet var men tvååriga son går på dagis.
Det är ganska stor skillnad på att bli mobbad i skolan och att få svordomar från anonyma människor som man aldrig behöver se eller annars ha att göra med i mailkorgen. Det är inte ens jämförbart. Din jämförelse med misshandel i hemmet var ännu värre.
Jag säger inte att det är smarta människor som skickar såna där mail men jag tycker inte att det är så mycket att bry sig om heller.
Spänn åt BH-banden, sluta gråta, torka tårarna, ta en ordentlig titt i spegeln och inse att dom själva är lika dåliga människor. Frågor på det?
Folk bör lära sig att distansera sig från vad som är internet och riktiga livet... Har man bloggar/forums/whatever så kommer det såna här grejer...accepterat eller inte så är det så här internet ser och kommer att se ut.
99.9% är skrivet av troll, som bara vill provocera
Rätt som det är så står en dessa intellektuellt/psykiskt utmanade på någons trappa, framför någons dörr med det utlovade tillhygget i hand...försök att inte bry sig så mycket då?!
Då är det ju verklighetshat, och det verkar ju inte lika farligt som det beryktade näthatet?
Det som är problemet med det här drevet är att det endast kommer leda till ett striktare, mer övervakat internet.
Med ipred, fra och datalagringslagen så behövs bara lag mot kryptering och ett politiskt beslut om att använda övervakningen annorlunda.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|