Män som näthatar kvinnor

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hmm, vilka partier motsätter sig ändringen tror du?

Vilken ändring? Jag ser att jag uttryckte mig rätt kryptiskt själv. :D

Jag menar att folk är jävligt kaxiga här på SH och hugger fort på minsta grej och det stöter jag i princip aldrig på irl. Naturligtvis tänker man lite mer i verkligheten på hur man framställer vissa ämnen i vissa sammanhang men skillnaden på folks tuffhet på SH och irl är skrattretande. Några av få här på SH som faktiskt står på sig irl skulle jag tro är Anders, Bully och Twostroke faktiskt. Men det är mest en känsla jag har.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vilken ändring? Jag ser att jag uttryckte mig rätt kryptiskt själv. :D

Jag menar att folk är jävligt kaxiga här på SH och hugger fort på minsta grej och det stöter jag i princip aldrig på irl. Naturligtvis tänker man lite mer i verkligheten på hur man framställer vissa ämnen i vissa sammanhang men skillnaden på folks tuffhet på SH och irl är skrattretande. Några av få här på SH som faktiskt står på sig irl skulle jag tro är Anders, Bully och Twostroke faktiskt. Men det är mest en känsla jag har.

Ja, folk tenderar att bli rätt karska bakom ett tangentbord, helt klart.

Det roliga är att alla pekar på pk-vänster så fort något går dom emot, och här är det miljöpartiet och vänsterpartiet som försökte stoppa lagändringen.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag läser inte så mkt på avpixlat, motsv. Vi nöjer oss så.
Vilka tidigare tillfällen har undanhållen information menar du?
Är PK = kvinnliga debattörer på vänsterkanten?

Det gör de nog :nicka

Innan, konspirationsteorier och nu blandar du obegripligt in avpixlat i disskutionen! Jag har dock aldrig disskuterat med en vänsterpartist/kommunist förr och kommer inte göra det nu heller så ngn annan får ta över min plats fr o m nu:brinnerup

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Innan, konspirationsteorier och nu blandar du obegripligt in avpixlat i disskutionen! Jag har dock aldrig disskuterat med en vänsterpartist/kommunist förr och kommer inte göra det nu heller så ngn annan får ta över min plats fr o m nu:brinnerup

Snyggt duckat, fyra **** av fem.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Han gör det igen! Lägger ytterligare en mindre begåvad och ganska obehagligt verklighetsfrånvarande kommentar.

Detta handlar ju inte om några stolpskott, detta är ju rena mordhot. Hade varit intressant att se hur du själv hade reagerat på att få sådan mail och brev.
Hur hade du reagerat om det var din partner/syskon/barn/förälder som fick dessa? Hade du avfärdat det med ovanstående kommentar då också?

Är du en av de som tycker att "Palme fick vad han förtjänade" också?:dummer

Klassiskt fall av näthat! :gråta

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Det gör du rätt i. Den mannen/pojken har redan saken klar för sig som du märker. Ödsla inte mer tid på mähät.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Ganska troligt.
Vänta några veckor tills någon börjar begära källhänvisningar av de stackars kränkta, så kommer säkerligen flummet om "andemeningen".
Ska vi slå vad om att detta inte kommer att hända?
Välj storlek på vadet själv och vi kan skicka in pengar till en tredje part som får avgöra vem som hade rätt. Du får också avgöra hur länge vi ska behöva vänta.
Som sagt: bara välj summa och tidpunkt!

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag ser det som ganska troligt att dom var och en med kanske nåt undantag valt och vrakat bland ganska många mail som dom sedan plockat detaljer ur och lagt ihop till ett stort kalas av det värsta.

Så jag tror att alla meningar är säkert sanna, men dom är ihopkokade från många mail.

1. Det är säkerligen så att dom i en del fall har plockat meningar eller brottstycken ur olika mail. Det skulle troligen bli ett rätt långt program om dom skulle läsa igenom vartenda mail i sin helhet. Det intressanta är ju inte om dom skrivit några normala meningar också. Det som är intressant är ju att det är frågan om rätt konkreta hot.
Dock är det så att om du kollar på exempelvis fallet med tjejen som kommenterat tröjan med Tupac på så var det kommentarer som lades på en offentlig facebooksida. Den var det rätt lätt att kontrollera sanningshalten i.
Och dom hade inte lagt till något i det fallet.

2. Oavsett om dom bara valt ut dom värsta meningarna eller hoten. På vilket sätt skulle det vara OK att skriva "Jag ska skära halsen av dig och sedan ska jag våldta dig med kniven och lämna dig där död med kniven uppkörd i f....an". Nämn ett sammanhang där den meningen är OK att skriva till någon. Jag kan inte komma på något. I synnerhet i en tråd där det förekommer flera mordhot eller hot om grovt våld och där dessutom någon lagt ut personens adress.

Jag anser att den här typen av hot ska tas på allvar för det är inte OK på något sätt.
Polisen ska spåra rätt på dom skyldiga och släpa iväg dom till häktet och vidare till domstol där dom ska få åtminstone dagsböter.

För som man såg i programmet. Det räckte med att dom blev konfronterade och ifrågasatta för att många av dom skulle backa och erkänna att dom nog tagit i för mycket.

Det stora problemet är att du som utsatt för sådana här hot inte kan utgå ifrån att alla som skriver hot bara snackar skit. Du kan aldrig veta om någon är galen nog att göra allvar av sitt hot. Och du kan aldrig veta vilken av dom det i så fall är.
Och någonstans så är ju olaga hot inte något som är tillåtet.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Återigen, vänsterkvinnor på bästa sändningstid i en pk-kanal, som undanhållit oss mottagare relevant information förr
Är det bara jag som ser det lite lustiga i att uttrycka sig generellt nedlåtande om kvinnor i en tråd som debatterar detta samtidigt som du försöker försvara att detta inte skulle vara ett större problem???
Jag påstår INTE att du hotar men du visar definitivt upp en speciell syn på kvinnor. Man kan ju, enligt dig, uppenbarligen inte lita på dem.

Man skulle ju kunna göra det väldigt enkelt och fråga SH:s kvinnliga medlemmar om de någon gång har ifrågasatts bara för att de är kvinnor... Jag veta att inte det heller är hot men stigen till att hota börjar någonstans, t.ex. i en nedlåtande attityd.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Är det bara jag som ser det lite lustiga i att uttrycka sig generellt nedlåtande om kvinnor i en tråd som debatterar detta samtidigt som du försöker försvara att detta inte skulle vara ett större problem???
Jag påstår INTE att du hotar men du visar definitivt upp en speciell syn på kvinnor. Man kan ju, enligt dig, uppenbarligen inte lita på dem.

Man skulle ju kunna göra det väldigt enkelt och fråga SH:s kvinnliga medlemmar om de någon gång har ifrågasatts bara för att de är kvinnor... Jag veta att inte det heller är hot men stigen till att hota börjar någonstans, t.ex. i en nedlåtande attityd.

Är du blind eller? Det står ju vänsterkvinnor i den text du citerar och detta förstås för att det är de som deltar i programmet. Hur känns det att vara så extremt skitnödig hela tiden? Måste vara jobbigt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Då är du ganska farlig? :lol

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Jag är väldigt allergisk mot manshatande vänsterrabiata kvinnor som gärna uttrycker sitt hat i tal och skrift mot oss män, jag förstår att dessa kvinnor vill ha lika mkt makt som män normalt sett har (inget jag försvarar dock), jag vill också att lika arbete skall betala lika lön oavsett kön (fan vad jag rimmar bra), för min del får kvinnor gärna tjäna mer än män i synnerhet tänker jag på min sambo (anställd inom den offentliga sektorn:D), då kan jag gå ner i arbetstid så jag slipper att att knega ihjäl mig då pengarna jag slitit för uppenbart missbrukas av andra (läs politiker) som med glädje ger bort mina pengar till andra som vägrar/ej behöver dra sitt strå till stacken!

Så, för att jag inte delar din euforiska älskedom över kvinnor som håller sig på vänsterflanken och gärna uttrycker sitt hat i media mot oss män (jag tolkar det som att inga män slinker igenom deras filter utan att det gäller alla av manligt kön) gör mig till en hatisk mansgris? Du kan inte ha mer fel, jag älskar och dyrkar marken kvinnor (de flesta) går på, men jag gillar inte kvinnor som uppenbarligen talar om för mig hur mkt dom hatar mig som man men det kan hända att du går igång på ett sådant!?

Jämställdhet är ivf något vi båda delar samsyn över och skriver under på båda två men att uttrycka hat genom media mot oss män är fel väg att gå tycker jag om man vill ha ett mer jämställt samarbete, dem kan börja med att uttrycka sitt missnöje mot de som har makten att förändra jämställdheten nämligen sittande regering men dem verkar inte så intresserade av att ta i dessa frågor... Heller.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
då kan jag gå ner i arbetstid så jag slipper att att knega ihjäl mig då pengarna jag slitit för uppenbart missbrukas av andra (läs politiker) som med glädje ger bort mina pengar till andra som vägrar/ej behöver dra sitt strå till stacken!

:confused::confused::confused:

Jag minns kanske fel men var inte du socialdemokrat?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag är väldigt allergisk mot manshatande vänsterrabiata kvinnor som gärna uttrycker sitt hat i tal och skrift mot oss män.

Så, för att jag inte delar din euforiska älskedom över kvinnor som håller sig på vänsterflanken och gärna uttrycker sitt hat i media mot oss män gör mig till en hatisk mansgris? Du kan inte ha mer fel, jag älskar och dyrkar marken kvinnor (de flesta) går på, men jag gillar inte kvinnor som uppenbarligen talar om för mig hur mkt dom hatar mig som man men det kan hända att du går igång på ett sådant!?
Jag vet inte var jag har uttryckt någon större eufori över vänsterkvinnor men det kanske du kan visa mig?
Jag har även missat var jag påstår att du är mansgris men det kan du kanske också visa mig?
Eller var jag nu påstod att du var hatisk?

Men fortfarande lite lustigt att du irriterar dig på ALLA vänsterkvinnor onyanserade syn för att de hatar ALLA män. De tänker ju likadant som du själv gör men bara om en annan grupp...

Eventuella svar utöver detta får du endast om dina svar kan ses kommentera något jag faktiskt har uttryckt, inte om det bara är ett resultat av dina fantasier!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag vet inte var jag har uttryckt någon större eufori över vänsterkvinnor men det kanske du kan visa mig?
Jag har även missat var jag påstår att du är mansgris men det kan du kanske också visa mig?
Eller var jag nu påstod att du var hatisk?

Men fortfarande lite lustigt att du irriterar dig på ALLA vänsterkvinnor onyanserade syn för att de hatar ALLA män. De tänker ju likadant som du själv gör men bara om en annan grupp...

Eventuella svar utöver detta får du endast om dina svar kan ses kommentera något jag faktiskt har uttryckt, inte om det bara är ett resultat av dina fantasier!

jag säger inte alla kvinnor men de kvinnor som uppenbarligen uttrycker sitt manshat och får sätta det på pränt i rikstäckande media har jag inte mkt till övers för nej! Någonstans bottnar väl deras hat i att dom tycker att männen dominerar och inte släpper in kvinnor samt att lika arbeten skall betala lika lön eller har jag missuppfittat det hela? Att dessa kvinnor vill få till en förändring är ju jättebra och jag stöttar dem i det men inte på det sättet dom gör det på, återigen, hat föder hat!

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nej, du verkar ju tro att han hatar alla kvinnor trots att han specificerar en liten liten grupp bestående av enstaka procent av den kvinnliga befolkningen, nämligen dom som är extremvänster.

Många människor verkar ha svårt att skilja på lika och jämlika, vi är alla jämlika = lika värda, trots att vi alla är olika.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Nej, du verkar ju tro att han hatar alla kvinnor trots att han specificerar en liten liten grupp bestående av enstaka procent av den kvinnliga befolkningen, nämligen dom som är extremvänster.

Många människor verkar ha svårt att skilja på lika och jämlika, vi är alla jämlika = lika värda, trots att vi alla är olika.

Tack!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...