Jag ser det som ganska troligt att dom var och en med kanske nåt undantag valt och vrakat bland ganska många mail som dom sedan plockat detaljer ur och lagt ihop till ett stort kalas av det värsta.
Så jag tror att alla meningar är säkert sanna, men dom är ihopkokade från många mail.
1. Det är säkerligen så att dom i en del fall har plockat meningar eller brottstycken ur olika mail. Det skulle troligen bli ett rätt långt program om dom skulle läsa igenom vartenda mail i sin helhet. Det intressanta är ju inte om dom skrivit några normala meningar också. Det som är intressant är ju att det är frågan om rätt konkreta hot.
Dock är det så att om du kollar på exempelvis fallet med tjejen som kommenterat tröjan med Tupac på så var det kommentarer som lades på en offentlig facebooksida. Den var det rätt lätt att kontrollera sanningshalten i.
Och dom hade inte lagt till något i det fallet.
2. Oavsett om dom bara valt ut dom värsta meningarna eller hoten. På vilket sätt skulle det vara OK att skriva "Jag ska skära halsen av dig och sedan ska jag våldta dig med kniven och lämna dig där död med kniven uppkörd i f....an". Nämn ett sammanhang där den meningen är OK att skriva till någon. Jag kan inte komma på något. I synnerhet i en tråd där det förekommer flera mordhot eller hot om grovt våld och där dessutom någon lagt ut personens adress.
Jag anser att den här typen av hot ska tas på allvar för det är inte OK på något sätt.
Polisen ska spåra rätt på dom skyldiga och släpa iväg dom till häktet och vidare till domstol där dom ska få åtminstone dagsböter.
För som man såg i programmet. Det räckte med att dom blev konfronterade och ifrågasatta för att många av dom skulle backa och erkänna att dom nog tagit i för mycket.
Det stora problemet är att du som utsatt för sådana här hot inte kan utgå ifrån att alla som skriver hot bara snackar skit. Du kan aldrig veta om någon är galen nog att göra allvar av sitt hot. Och du kan aldrig veta vilken av dom det i så fall är.
Och någonstans så är ju olaga hot inte något som är tillåtet.