Män som näthatar kvinnor

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848

Hur kan vi med all sannolikhet veta att texterna i dessa mail som läses upp verkligen stämmer, mailen kan väl lika väl vara "kryddade" av de "drabbade" för att få lite extra slagkraft!

Även utan den förmodade "kryddan" så är det ändå inte OK...eller.
Omvänt det är inte ens säkert att vi får höra de allra värsta...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Hur kan vi med all sannolikhet veta att texterna i dessa mail som läses upp verkligen stämmer, mailen kan väl lika väl vara "kryddade" av de "drabbade" för att få lite extra slagkraft!

Nej. Sluta svamla:fatta!
Det där är samma retorik som "honvillemenångradesigefteråtochanmälde"-idioterna använder.

tkdrille

Guest
Fast att diskutera problemet är ju en av lösningarna. Normer, vilket detta handlar om, ändrar man inte hux flux utan genom ett långsiktigt arbete. Normer uppstår bland annat via debatt men även genom lagstiftning. Lite som med barnaga eller våldtäkt inom äktenskapet. Beteende som de flesta ser som oacceptabla idag men som faktiskt försvarades en gång i tiden.
Jag påstår inte att debatt på SH är hela lösningen men det är en del av en komplicerad, och kanske inte helt effektiv, lösning.

Även "den kokta grodan" talar för att detta bör motarbetas. Vänder vi bort blicken på ett område så kommer det att sprida sig och vi kommer på sikt att få ett hårdare samhälle.

Men om "lösning" innebär "total frånvaro av" så finns det nog ingen lösning.

jag blir dessutom lite mörkrädd när jag ser att det finns folk som ens överväger att försvara eller acceptera den här typen av beteende. Man ska överhuvudtaget inte acceptera något som man själv inte vill bli ustatt för. En klient uttyckte det så fint en gång: "Det är lätt att sitta med någon annans röv på spisen!"

Nu var jag i och för sig ute efter hur man får tag i personerna som skickar sina brev och mail. De är ytterst få som blir identifierade.
Såvitt jag vet så är de lagstiftat redan så, inte på orden näthat såklart.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Även utan den förmodade "kryddan" så är det ändå inte OK...eller.
Omvänt det är inte ens säkert att vi får höra de allra värsta...

Klart det inte är okej men vem som helst kan påstå vad som helst om vem som helst. Är det bara män/killar som har hotat, kan likväl vara en andel kvinnor som ligger bakom hoten det vet vi inte!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej. Sluta svamla:fatta!
Det där är samma retorik som "honvillemenångradesigefteråtochanmälde"-idioterna använder.

Fan snackar du om, får man inte ventilera sina funderingar utan att bli påhoppad? Eller har du läst mailen dessa kvinnor mottagit och kan verifiera sanningshalten? Tappar respekten för t ex titti schultz när hon ägnar tid i direktsänd radio åt att såga SD i parti och minut, vem fan vill höra henne basunera ut sina personliga åsikter om SD kl. 06.45 en måndag morgon när man sitter på jobbet och lyssnar på ett annars hyfsat trevligt morgonprogram, rix morronzoo, inte jag ivf, ägna radiotiden åt ngt trevligare istället kan jag tycka. Men hat föder väl hat antar jag!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag skulle nog tro att många, kanske du också? skulle vara beredd att dela ut en fetsmäll till den eller de som skulle ställa sig och handgripligen på verkliga-världen-vis vråla ut sitt missnöje med allt och alla dig, oss, mig m.fl inkluderade...
.

Ja jävlar vad många härinne som hade fått på käften, haha! :D

Det roliga är att de enda som opponerar sig nästan på det sätt som folk gör här är vänsterflator i grupp för de vet att man aldrig kommer lappa till dem. Ok, man använder säkert lite lugnare retorik IRL själv också men det är en markant skillnad på folks kaxighet iaf. :fakta

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fan snackar du om, får man inte ventilera sina funderingar utan att bli påhoppad? Eller har du läst mailen dessa kvinnor mottagit och kan verifiera sanningshalten? Tappar respekten för t ex titti schultz när hon ägnar tid i direktsänd radio åt att såga SD i parti och minut, vem fan vill höra henne basunera ut sina personliga åsikter om SD kl. 06.45 en måndag morgon när man sitter på jobbet och lyssnar på ett annars hyfsat trevligt morgonprogram, rix morronzoo, inte jag ivf, ägna radiotiden åt ngt trevligare istället kan jag tycka. Men hat föder väl hat antar jag!

Jag snackar om funderingen kring att de hittat på mailen för att få uppmärksamhet.
Inte så troligt va?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag snackar om funderingen kring att de hittat på mailen för att få uppmärksamhet.
Inte så troligt va?

Jag ser det som ganska troligt att dom var och en med kanske nåt undantag valt och vrakat bland ganska många mail som dom sedan plockat detaljer ur och lagt ihop till ett stort kalas av det värsta.

Så jag tror att alla meningar är säkert sanna, men dom är ihopkokade från många mail.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag ser det som ganska troligt att dom var och en med kanske nåt undantag valt och vrakat bland ganska många mail som dom sedan plockat detaljer ur och lagt ihop till ett stort kalas av det värsta.

Allvarligt? Se bara hur tongångarna går här på forumet. Att sådana som når en större massa skulle ha ännu fler och/eller värre svar i sin mailbox är väl inte otänkbart?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Inte så troligt va?
Vad vet du om det? Det var bara en tänkbar teori från hans sida. Detta är faktiskt människor som njuter av uppmärksamhet av alla slag.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag tolkade detta så:

att dom mottagit hot betvivlar jag inte det minsta men jag är intresserad av sanningshalten i dessa mail! De kan, jag byter formulering, vara lite saltade så att säg för att få det hela att låta lite värre, att pk-media undanhållit/uteslutit relevant information till oss mottagare är ju ingen nyhet därför ifrågasätter jag sanningshalten i dessa hotmail tills motsatsen bevisas, jag menar, vänsterkvinnor på bästa sändningstid i en pk-kanal, hhm!

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja jävlar vad många härinne som hade fått på käften, haha! :D

Det roliga är att de enda som opponerar sig nästan på det sätt som folk gör här är vänsterflator i grupp för de vet att man aldrig kommer lappa till dem. Ok, man använder säkert lite lugnare retorik IRL själv också men det är en markant skillnad på folks kaxighet iaf. :fakta

Hmm, vilka partier motsätter sig ändringen tror du?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
att dom mottagit hot betvivlar jag inte det minsta men jag är intresserad av sanningshalten i dessa mail! De kan, jag byter formulering, vara lite saltade så att säg för att få det hela att låta lite värre, att pk-media undanhållit/uteslutit relevant information till oss mottagare är ju ingen nyhet därför ifrågasätter jag sanningshalten i dessa hotmail tills motsatsen bevisas, jag menar, vänsterkvinnor på bästa sändningstid i en pk-kanal, hhm!

Jag vidhåller att jag tycker att det är trams. Konspirationsletande om du så vill.

Däremot ger jag dig rätt i att man inte vet om det är män som skrivit breven, även om språket ger sådana antydningar. Hatiskt är det likafullt.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag vidhåller att jag tycker att det är trams. Konspirationsletande om du så vill.

Däremot ger jag dig rätt i att man inte vet om det är män som skrivit breven, även om språket ger sådana antydningar. Hatiskt är det likafullt.

Konspirationsletande:rofl ha ha, förlåt kan inte sluta:hihi ähum, skärpning nu babe... Trösten är väl att fler delar mina funderingar och inte köper deras storyn rakt av utan granskar sanningshalten i mailen med lite mer kritiska ögon, du verkar dock köpa deras historier rakt av,vänsterpartist? Återigen, vänsterkvinnor på bästa sändningstid i en pk-kanal, som undanhållit oss mottagare relevant information förr, därav mina funderingar över sanningshalten i deras berättelser tills motsatsen är bevisad!

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
http://www.svt.se/ug/jag-tror-inte-hon-bryr-sig-sa-mycket

Om man läser några av kommentarerna (i klippet) som är riktade till en ung tjej som, så vitt jag förstår enbart gjort ett korrekt påpekande om att H&M tryckt en T-shirt med en dömd våldtäktsman som motiv, så känns inte de vidrigheter som dessa kvinnor läser upp i UD som nåt som behöver "saltas"

Näthat är en sak, det kan man nog tyvärr behöva räkna med som "offentlig" person. Men hot om våld ska aldrig accepteras.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Konspirationsletande:rofl ha ha, förlåt kan inte sluta:hihi ähum, skärpning nu babe... Trösten är väl att fler delar mina funderingar och inte köper deras storyn rakt av utan granskar sanningshalten i mailen med lite mer kritiska ögon, du verkar dock köpa deras historier rakt av,vänsterpartist? Återigen, vänsterkvinnor på bästa sändningstid i en pk-kanal, som undanhållit oss mottagare relevant information förr, därav mina funderingar över sanningshalten i deras berättelser tills motsatsen är bevisad!

Jag läser inte så mkt på avpixlat, motsv. Vi nöjer oss så.
Vilka tidigare tillfällen har undanhållen information menar du?
Är PK = kvinnliga debattörer på vänsterkanten?

Vad vet du om det? Det var bara en tänkbar teori från hans sida. Detta är faktiskt människor som njuter av uppmärksamhet av alla slag.

Det gör de nog :nicka

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...