Män som näthatar kvinnor

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Egentligen spelar det väl ingen roll om det är kvinnor eller män, vänster eller höger som får detta näthat. Det vi kan vara överens om är ju att folk som skriver liknande hot måste vara grovt störda, varför skulle man annars skriva så sjuka grejer till folk man inte känner. Därför är det viktigt att aldrig acceptera sådant beteende i modern samhälle.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Egentligen spelar det väl ingen roll om det är kvinnor eller män, vänster eller höger som får detta näthat. Det vi kan vara överens om är ju att folk som skriver liknande hot måste vara grovt störda, varför skulle man annars skriva så sjuka grejer till folk man inte känner. Därför är det viktigt att aldrig acceptera sådant beteende i modern samhälle.

Vi är överens om att dom är grovt störda. Däremot så saknar jag förhoppningar om att kunna ändra på störda människors beteende.

tkdrille

Guest

Med tanke på hur frispråkiga människor är idag så är de väl inte märkligt? Bara att man orkar skriva ner de med. Ålder och kön kvittar för hatet. Hör rätt ofta från gamla människor att de gärna vill se vissa döda eller misshandlade på diverse vis.

Sen är de mesta snacket bara luft. De säger mer än vad de menar helt enkelt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
De är ingen bra inställning men de är den tråkiga sanningen.
Du kanske kommer åt 10 personer men du har ytterligare 100 som fortfarande håller på med sitt näthat.

Ja det är lika bra att sluta anmäla och döma våldtäktsmän för om du dömer 10 är det fortfarande 1000 som kommer undan och fortsätter.....eller....hur tänkte du nu?

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Men om man inte markerar hårt och snabbt mot sådana personer, så kommer vi aldrig få bort sånt beteende. Ju mer flathet samhället visar, ju värre kommer det att bli. Snart räcker väl det att man blir lite osams i tvättstugan om tiden med någon sjuk jävel sen har man hotbrev och bajs i brevlådan 10 gånger om dagen i 10 år.

Även om de flesta inte gör allvar av sina hot, så är helt klart någonting jag inte skulle vilja leva med

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men om man inte markerar hårt och snabbt mot sådana personer, så kommer vi aldrig få bort sånt beteende. Ju mer flathet samhället visar, ju värre kommer det att bli.

Har du sett Aftonbladets löp idag så vann lovers över haters.

Nu kan aftonbladet hitta nästa drive..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har du sett Aftonbladets löp idag så vann lovers över haters.

Nu kan aftonbladet hitta nästa drive..

Kom ihåg kampanjen "vi gillar olika", vad fick dom ihop, ca 370k underskrifter på den kampanjen men dom slog sig för bröstet och konstaterade att dom "vunnit" slaget mot rasisterna! hur många procent av de påstådda 2,5 miljoner unika läsare de har är det, ca 17%, och aftonbladet kallar det en lyckad kamanj när resterande 83 procenten av deras läsare uppenbarligen inte gillade olika:rofl att aftonbladet har den vitaste redaktionen gör ju inte deras antirasistkampanjer mer trovärdig!

Last edited:

tkdrille

Guest
Ja det är lika bra att sluta anmäla och döma våldtäktsmän för om du dömer 10 är det fortfarande 1000 som kommer undan och fortsätter.....eller....hur tänkte du nu?

De är faktiskt inte lönt att berätta hur jag tänker. Jag anser bara att de uppmärksammas helt vridet. Men de går inte framföra åsikten så jag ställer mig i ledet i vårt fina fria land.
Suck

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
De är faktiskt inte lönt att berätta hur jag tänker. Jag anser bara att de uppmärksammas helt vridet. Men de går inte framföra åsikten så jag ställer mig i ledet i vårt fina fria land.
Suck

Det är faktiskt viktigt att du gör det för jag tror jag förstår din ståndpunkt även om många härinne inte verkar sätta sig in tillräckligt för att förstå hur du menar. :)
Sverige är inte speciellt fritt längre, man piskar ner yttrandefriheten mer och mer för varje år för att vissa ord och uttryck kan såra människor vilket jag personligen tycker är skamligt, men vad vet jag.

Hot är aldrig rätt men däremot får man räkna med motstånd när man är en medieperson som uttrycker sig riktigt klantigt. Där håller jag med. Detta borde aldrig ha blivit en kvinnor versus män diskussion då näthat inte ägs av kvinnor. Jag tror ärligt talat att de tagit mer mark om de varit mer humanistiska i frågan och gått ut med hot som kommit både mot kvinnor och män.

Jag avslutar med denna då jag tyckte artikeln var vettig.

http://debatt.svt.se/2013/02/07/det-medieeliten-kallar-nathat-ar-egentligen-ett-vral-av-maktloshet/

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Suck

Det står dig fritt att säga precis vad du vill i det här landet, så länge du inte kränker någon i juridisk mening. Däremot kan du ju inte räkna med att folk ska hålla med dig. Det beror också hur man uttrycker sig. Om man på ett rationellt sätt förklarar sin ståndpunkt så är det lättare för folk att köpa din synpunkt, men om man istället bara använder sig av vaga, odefinierade problemställningar så blir det så klartsvårt att ta argumenten på allvar.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är faktiskt viktigt att du gör det för jag tror jag förstår din ståndpunkt även om många härinne inte verkar sätta sig in tillräckligt för att förstå hur du menar. :)
Sverige är inte speciellt fritt längre, man piskar ner yttrandefriheten mer och mer för varje år för att vissa ord och uttryck kan såra människor vilket jag personligen tycker är skamligt, men vad vet jag.

Hot är aldrig rätt men däremot får man räkna med motstånd när man är en medieperson som uttrycker sig riktigt klantigt. Där håller jag med. Detta borde aldrig ha blivit en kvinnor versus män diskussion då näthat inte ägs av kvinnor. Jag tror ärligt talat att de tagit mer mark om de varit mer humanistiska i frågan och gått ut med hot som kommit både mot kvinnor och män.

Jag avslutar med denna då jag tyckte artikeln var vettig.

http://debatt.svt.se/2013/02/07/det-medieeliten-kallar-nathat-ar-egentligen-ett-vral-av-maktloshet/

På vilket sätt har din yttrandefrihet minskat, menar du? Snarare är det väl så att vi idag, tack vare sociala medier fått en ökad möjlighet att uttrycka våra åsikter och nå ut till en större målgrupp.

Säger samma till dig som tkdrille, att man har yttrandefrihet är dock inte samma sak som att aldrig få stå oemotsagd. Det är ju snarare just ett tecken på yttrandefrihet att många reagerar kraftigt och högljutt när de hör åsikter som de själva inte håller med om.

Artikeln du länkar var svår att ta på allvar när han säger sig tala för "mannen på gatans" åsikt, när han själva verket talar endast för en begränsad minoritet av befolkningen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Synd:va

Nåväl, då kan vi iaf konstatera att det även drabbar icke pk-vänsterkvinnor.

Antar att alla som tycker det är ok med angreppen tycker det är ok när v-pk:hihi angriper oxå?

Jag tycker inte det är ok vilket du verkar tro. Däremot är det inte så att vänsterfeministerna i PK-media är så snälla som dom själva tror utan är precis lika illa som alla andra, om inte värre eftersom dom får sprida sin propaganda oemotsagda i det offentliga rummet. Så det rimmar ju ganska illa med deras nya tjat om "nätkärlek".

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tycker inte det är ok vilket du verkar tro. Däremot är det inte så att vänsterfeministerna i PK-media är så snälla som dom själva tror utan är precis lika illa som alla andra, om inte värre eftersom dom får sprida sin propaganda oemotsagda i det offentliga rummet. Så det rimmar ju ganska illa med deras nya tjat om "nätkärlek".

Nej, det var ställt som en allmän fråga.

Spelar det någon roll vad dom tjatar om, det är väl fritt att inte lyssna?

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha