Män som näthatar kvinnor

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Händer mer sällan nuförtiden, men en salig blandning från avskum till högdjur.

Oavsett, man kan skita i det mesta, men när någon utrycker sin vilja att skada sätts nerverna i spänn och perceptionen ökar.

Och när någon oemotsagd sprider hatpropaganda som kan påverka samhället man själv och ens familj lever i kan nerverna också sättas i spänn. Därför är det även viktigt att följa med vad som sägs och skrivs. Även om det är saker man helst inte vill höra.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och när någon oemotsagd sprider hatpropaganda som kan påverka samhället man själv och ens familj lever i kan nerverna också sättas i spänn. Därför är det även viktigt att följa med vad som sägs och skrivs. Även om det är saker man helst inte vill höra.

Knappast i närheten.

Propaganda och svammel hör man dagligen, det kommer alltid att finnas och det enda man kan göra är att möta det sakligt och ordnat.

Men när flickorna på P3 drar igång med sitt så är det lättast att byta kanal, som de flesta med fungerande sinne oxå gör.

Resten är redan förlorade oavsett om dom hejar på,eller börjar skriva på ett mäkta ilsket mail.

Smagatusk

Guest
Givetvis. Här har du en artikel skriven av den direkta motsatsen till PK-vänster. Paulina Neuding heter damen i fråga. Nämns flera i hennes inlägg i debatten.

Länk: http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/glom-inte-det-goda-fina-hatet_7901138.svd

Synd va?

Bra länk.

Ända sedan mitt två timmar långa samtal med Alice Teodorescu har jag tyckt att hon var den mest insiktsfulla och klarsynta tjej jag pratat med. Kan tänka mig att Paulina är stöpt i samma form.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Knappast i närheten.

Propaganda och svammel hör man dagligen, det kommer alltid att finnas och det enda man kan göra är att möta det sakligt och ordnat.

Hur ska jag bemöta Guillou överhuvudtaget? Fanns ju inte ens ett kommentarsfält tydligen. Isf hoppas att någon någorlunda sansad nyhetskanal tar in en gästkrönika. Men eftersom näthatshatet är på modet och 81% av samhällsjournalisterna är mp, v och s så vetefan om det är så lätt.

Men när flickorna på P3 drar igång med sitt så är det lättast att byta kanal, som de flesta med fungerande sinne oxå gör.

Klart man byter kanal efter att ha dragit ett par yxsparkar på radion men man kan ju faktiskt även anmäla dem till Granskningsnämnden eftersom mycket de gör tydligt bryter mot SR:s föreskrifter. Jag har gjort det. Hände förstås inget. Fick inte ens mejl om beslut, bara ett svar att de mottagit min anmälan. Men om tillräckligt många anmäler så kanske man kan få till en attitydförändring.

Tyvärr tror jag ärkekommunistfeministerna har sitt allra starkaste fäste just på SR så det ska nog mycket till att få till förändring där. Blir fortfarande glad när jag tänker på hur Paolo Roberto läxar upp Hanna Fahl. Hon blev väl sjukskriven av kränkthet efter det där eftersom hon helt plötsligt slutade och jag kan tänka mig att de tänker till mer än en gång vem de bjuder in nu. Kille med invandrarbakgrund, haft en strulig tid men skärpt till sig. Gulligull. Perfekt! Producenterna var dyngsura i trosorna och trodde de hade allt som i en liten ask...:rofl

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hur ska jag bemöta Guillou överhuvudtaget? Fanns ju inte ens ett kommentarsfält tydligen. Isf hoppas att någon någorlunda sansad nyhetskanal tar in en gästkrönika. Men eftersom näthatshatet är på modet och 81% av samhällsjournalisterna är mp, v och s så vetefan om det är så lätt.

Klart man byter kanal efter att ha dragit ett par yxsparkar på radion men man kan ju faktiskt även anmäla dem till Granskningsnämnden eftersom mycket de gör tydligt bryter mot SR:s föreskrifter. Jag har gjort det. Hände förstås inget. Fick inte ens mejl om beslut, bara ett svar att de mottagit min anmälan. Men om tillräckligt många anmäler så kanske man kan få till en attitydförändring.

Tyvärr tror jag ärkekommunistfeministerna har sitt allra starkaste fäste just på SR så det ska nog mycket till att få till förändring där. Blir fortfarande glad när jag tänker på hur Paolo Roberto läxar upp Hanna Fahl. Hon blev väl sjukskriven av kränkthet efter det där eftersom hon helt plötsligt slutade och jag kan tänka mig att de tänker till mer än en gång vem de bjuder in nu. Kille med invandrarbakgrund, haft en strulig tid men skärpt till sig. Gulligull. Perfekt! Producenterna var dyngsura i trosorna och trodde de hade allt som i en liten ask...:rofl

Guillou? Behöver inte bemötas, han görs bäst att ignorera tills han försvinner i historiens skugga.

Men om alla skrev till granskningsnämnden istället för att maila hot, skulle inte det vara en bättre fungerande lösning?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Bra länk.

Ända sedan mitt två timmar långa samtal med Alice Teodorescu har jag tyckt att hon var den mest insiktsfulla och klarsynta tjej jag pratat med. Kan tänka mig att Paulina är stöpt i samma form.

De är sexiga också! Precis som Dilsa Demirbag. En annan tjej med mestadels bra åsikter. Jag vet att det är näthatskt men med en simpel iakttagelse måste man ju faktiskt konstatera att utseende och politisk inriktning väldigt ofta hör ihop. Jag anar bitterhet. :hihi

2919676287.jpghannafahl.jpgpaulina-neuding2-386x386.jpgruwaida.jpg

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jovisst, men vad vet vi? De kanske har gjort det. Utan respons troligen. Spy galla på individerna har jag inget emot om någon gör egentligen så länge det gäller individer som själva spyr galla men man ska inte gå längre än de har gjort. Det får de faktiskt tåla.

Smagatusk

Guest
De är sexiga också! Precis som Dilsa Demirbag. En annan tjej med mestadels bra åsikter. Jag vet att det är näthatskt men med en simpel iakttagelse måste man ju faktiskt konstatera att utseende och politisk inriktning väldigt ofta hör ihop. Jag anar bitterhet. :hihi

View attachment 378256View attachment 378257View attachment 378258View attachment 378259

Du glömde den bittraste av dem alla. My Vingren.

my.jpg

Har funderat på hur många hatmail Linda Skugge har fått genom åren? Hon har ju förvisso mer eller mindre tagit tillbaka allt hon någonsin sagt, så den jäveln har man ju retat upp sig i onödan på.

Och apropå Hanna Fahl... Sitter och myser lite hur Paolo tvålar till henne tills hon blir mållös.

http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
När man tror att nivån på debatten här inte kan sjunka lägre så blir man snart varse om att man har fel.

Det har gått från debatt till allmän bajskastartävling, det vore intressant om folk faktiskt tog sig tid att läsa och lyssna på källorna (sök på t.ex sveriges radio) för att sedan (kanske) bilda sig en mer nyanserad uppfattning.

Senaste lågvattenmärket är att kommentera dessa kvinnors utseende, att sedan generalisera över utseende och politisk inriktning blir ju bara löjligt.

Jag har lyssnat på en hel del intervjuer med dessa och andra kvinnor angående ämnet "näthat" Nu skriver jag kvinnor av den anledningen att hatet och hoten generellt ser annorlunda ut gentemot kvinnorna än männen och jag tycker att det är ett mycket intressant ämne som man kan filosofera kring.
Faktum är att folks åsikter här till viss del belyser problemet.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fan vad jag måste ha dålig smak, men hälften av damerna i kolleget hade dugit. Välj fritt vilken hälft.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO