Hur ska jag bemöta Guillou överhuvudtaget? Fanns ju inte ens ett kommentarsfält tydligen. Isf hoppas att någon någorlunda sansad nyhetskanal tar in en gästkrönika. Men eftersom näthatshatet är på modet och 81% av samhällsjournalisterna är mp, v och s så vetefan om det är så lätt.
Klart man byter kanal efter att ha dragit ett par yxsparkar på radion men man kan ju faktiskt även anmäla dem till Granskningsnämnden eftersom mycket de gör tydligt bryter mot SR:s föreskrifter. Jag har gjort det. Hände förstås inget. Fick inte ens mejl om beslut, bara ett svar att de mottagit min anmälan. Men om tillräckligt många anmäler så kanske man kan få till en attitydförändring.
Tyvärr tror jag ärkekommunistfeministerna har sitt allra starkaste fäste just på SR så det ska nog mycket till att få till förändring där. Blir fortfarande glad när jag tänker på hur Paolo Roberto läxar upp Hanna Fahl. Hon blev väl sjukskriven av kränkthet efter det där eftersom hon helt plötsligt slutade och jag kan tänka mig att de tänker till mer än en gång vem de bjuder in nu. Kille med invandrarbakgrund, haft en strulig tid men skärpt till sig. Gulligull. Perfekt! Producenterna var dyngsura i trosorna och trodde de hade allt som i en liten ask...