Jämförelserna är onödiga och tyvärr tjänar bara de du angriper på att nivån sänks.
De är inte onödiga. Ett gott skratt förlänger livet.
Jämförelserna är onödiga och tyvärr tjänar bara de du angriper på att nivån sänks.
Helt rätt! Hon är definitivt diskvalificerad, men mest på SH!
Hon skriver ordagrant: "Kvinnor som tar plats och dessutom har en åsikt kan vara provocerande och frustrerande för vissa individer."
För mig ser inte "kan vara" och "vissa" ut att vara samma som "Det är bara kvinnor det är synd om buhuhu."
Hur får du det till att bli trångsynt???
Eftersom jag får intrycket av att du menar att inte ens vissa män blir provocerade av kvinnor som tar plats så borde det väl logiskt betyda att du menar att INGA män blir provocerade. Tror du själv på det?
Öppen för att jag missförstår/feltolkar inlägget!
Radikala åsikter kommer alltid att gör vissa människor upprörda. Sen spelar det ingen roll från vilket håll de radikala åsikterna kommer.Som kvinna kommer jag, som en konsekvens av att vårt samhälle är patriarkalt och under förändring, få mer skit än mina manliga kolleger.
Ett gott skratt förlänger livet.
Ironi yea right! 99 av 100 av deras reportage är feministisk svammel av värsta sorten, i stort sätt bara rent manshat. Men å andra sidan försvarar jag deras rätt att få vara bittra utan att behöva ta emot hot från alla sjuka tomtar som finns därute
Så du menar att vi ska skydda sjuka idioter mot andra sjuka idioter? varför inte bara låsa in dessa sjuka idioter tillsammans?
Om vi pratar "tjejer" på SR ska du veta att de är väldigt duktiga att kommentera mäns utseende i negativa ordalag helt utan grund och apropå ingenting. Helst vita män. Eller rosa som de kallar dem. Det är ju väldigt lustigt eftersom de själva ser ut som om det brunnit i ansiktet på dem och någon försökt släcka med en yxa.
Visst det finns nog vissa män som blir provocerade bara för att dom anser att kvinnor ska hålla sig vid spisen och vara tysta. Men dom är knappast särskilt många.
Men framför allt så tror jag det är dessa kvinnor som missförstår varför dom blir hackade på. Dom tror att dom blir hackade på bara för att dom är kvinnor och sprider och göder sinsemellan den åsikten men egentligen så är det deras extrem åsikter som provocerar.
Extrema främst såtillvida att dom sällan eller aldrig är objektiva utan bara inskränkta.
Vänd på det hela. Om jag skulle skriva extremt manschauvinistiska ledarartiklar på Aftonbladet så skulle jag garanterat få tusentals hatmail från andra hållet några skulle säkert kalla mig både det ena och det tredje.
Och sakfrågan har helt plötsligt vänts till en personfråga.
Och så fort kvinnorna får mothugg så försöker dom göra sig till martyrer som med detta citat från xibalbas länk ovan.
Radikala åsikter kommer alltid att gör vissa människor upprörda. Sen spelar det ingen roll från vilket håll de radikala åsikterna kommer.
Yttrandefriheten är det viktigaste vi har i ett demokratiskt samhälle.
Så du menar att vi ska skydda sjuka idioter mot andra sjuka idioter? varför inte bara låsa in dessa sjuka idioter tillsammans?
Jovisst är det viktigt fast borde det inte vara yttrandefrihet på lika villkor? Att bara ena "sidan" får sitta i statlig radio och sprida sitt hat motverkar snarare yttrandefriheten. Extrem politisk korrekthet likadant.
Det är ju därför folk blir så upprörda på PK-het. Den begränsar på allvar yttrandefriheten. Och då tycker säkert någon att det minsann är fritt fram för vem som helst att yttra vad man tycker men det är skillnad på att skriva på ett forum för ett specialintresse(med moderatorer) och att avlönad sitta på bästa sändningstid i den största radiokanalen och ohejdat gasta ut sina vridna åsikter.
Dessutom står det i SR:s stadgar att det ska vara politiskt ovinklat och att angripna personer ska ha rätt att svara. Detta undviker man i tex Tankesmedjan genom att kalla det humor. Alla som har lyssnat vet att det definitivt inte är humor utan propaganda. Men allt är som vanligt. Man skyller på konst, humor etc så är allt tillåtet.
Fast det är väl en jävla skillnad på att sprida smörja i radio, än att sprida mordhot?
Se kan jag med glädje se att vi är överens om en sak här i världen. Tankesmedjan sämsta ski som sänds i P3
Har t. ex Pia Conde radikala åsikter?
..
Detta drabbar för övrigt inte bara kvinnor. Förra sommaren skojade vänstertidskriften Galago om att man skulle skjuta Per Gudmundson, ledarskribent på SvD. När SvD gjorde en JK-anmälan hånades Gudmundson som lättkränkt. Simon Fors, som sitter i kommun- respektive landstingsfullmäktige för Vänsterpartiet i Pajala och Norrbotten, skrev på Twitter: ”Alla tänkande människor förespråkar väl Per Gudmundsons avrättning?”
Sajten Vita kränkta män hänger regelmässigt ut och hånar män som inte anses vara tillräckligt jämställda eller vänster. Denna sajt och dess upphovsman hyllas i etablerade medier som skojig och progressiv.
Den borgerliga debattören Alice Teodorescu har mordhotats för sina åsikter om integration och jämställdhet – bland annat för att hon inte är feminist. Om henne kan man läsa att man ska ”osäkra bössan” när man ser henne, och läsa det hon skriver för att ”odla sitt klasshat”.
Kollegan Johanne Hildebrandt, också kolumnist på den här sidan, hotas med att hon ska våldtas och dödas. Hon berättar att näthatarna blir mer aktiva varje gång Åsa Linderborg eller Jan Guillou på Aftonbladet attackerar henne som krigshetsare.
”Hatet från vänster är värst,” sade hon när vi sågs i veckan. ”Man ser det som att man har ett moraliskt företräde, att man kan vräka ur sig vad som helst.”
Tyckare som alltså skulle skrika i högan sky om Skyttedal, Teodorescu, Hildebrandt eller jag tjänade mindre än män, eller utsattes för härskartekniker i ett styrelserum, drar sig inte för att skriva att vi är äckliga, idioter och fascister. Och det är inte bara nättrollen. När Aftonbladets ledarsida ägnade två artiklar åt att finna likheter mellan mig och Anders Behring Breivik – barnamördaren – hade jag samma farhåga som Johanne Hildebrandt: Att sådant ger fler och mer aggressiva påhopp från hatare. Sådana som håller med V-ledamoten Simon Fors när han skriver att ”inga moderater förtjänar nåt annat än bly.”
Så ser hatet från vänster ut. Det goda, fina hatet, det som drabbar män och kvinnor för att vi inte är tillräckligt pacifistiska, queer, feministiska eller bara vänster.
Jag har aldrig förstått det här med att begränsa sig, jag hatar folk. Generellt!
Jag har aldrig förstått det här med att begränsa sig, jag hatar folk. Generellt!
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|