Smagatusk
Guest
När man tror att nivån på debatten här inte kan sjunka lägre så blir man snart varse om att man har fel.
Det har gått från debatt till allmän bajskastartävling, det vore intressant om folk faktiskt tog sig tid att läsa och lyssna på källorna (sök på t.ex sveriges radio) för att sedan (kanske) bilda sig en mer nyanserad uppfattning.
Senaste lågvattenmärket är att kommentera dessa kvinnors utseende, att sedan generalisera över utseende och politisk inriktning blir ju bara löjligt.
Jag har lyssnat på en hel del intervjuer med dessa och andra kvinnor angående ämnet "näthat" Nu skriver jag kvinnor av den anledningen att hatet och hoten generellt ser annorlunda ut gentemot kvinnorna än männen och jag tycker att det är ett mycket intressant ämne som man kan filosofera kring.
Faktum är att folks åsikter här till viss del belyser problemet.
Anledningen till att jag kommenterade BoSoZoKu inlägg var att trådskaparen själv tycker det är ok att hamna utanför ämnet i och med sitt utsvävande av ungerska.
Att jag och BoSoZoKu skämtar till det lite är tydligen bedrövligt. Jag kan garantera dig att det kommer att hända igen.
Men nog fan är ni lite lättkränkta? Tillmälen som Dingvall och liknande omskrivningar om offentliga personer förekommer ju hela tiden, så var i ligger problemet att vi skämtar om några fruntimmers utseenden som mest troligt inte läser här ändå?
Och hur är våra åsikter en del av problemet med hatmail?
Last edited: