Män som näthatar kvinnor

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Musikalisk talang?? Min gode herre behagar skämta? Freddy Mercury, det är en man med musikalisk talang. Att med tillgjort dålig svenska med kraftig ghetto-brytning "rappa" om hur tung man är och hur tufft livet är i "hooden" är ju i det närmaste parodi på sig själv. Men smaken är ju som bekant delad, och det är väl bra det! :yoparty

Jag säger inte att jag tycker det är bra. Jag säger att han har musikalisk talang. Vad han gör med den är en annan sak.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Nej, jag har inte skrivit att problemet är att män inte döms för våldtäkt. Jag skrev att bara för att det i många fall inte går att göra något (döma någon, eller få problemet att försvinna) så innebär det inte att man ska rycka på axlarna åt och acceptera handlingen. Vilket är vad flera här gör, "Vi kan inte göra något åt det, så varför bry sig?" och det är den attityden jag har diskuterat genom hela tråden, inte om eller hur man ska döma någon.

Så vi diskuterar alltså attityden till ett problem som inte är något problem? Det är jävligt uppfattat kamrat! :yoparty

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och du jämför alltså det dessa svårt förvirrade kvinnor skriver med journalistik? Flashback är lika mycket journalistik som det som dessa damer bedriver...

Prova läsa en gång till, ta god tid på dig så det blir rätt den här gången.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Jag säger inte att jag tycker det är bra. Jag säger att han har musikalisk talang. Vad han gör med den är en annan sak.

Då är jag med på vad du menar, du verkar ju vara en civiliserad man och den typen av personer som lyssnar på den typen av musik som Kartellen sysslar med är ju sällan dom med störst studieskulder. Så att säga... :D

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
När jag skrev att inte personnummer står med utgick jag ifrån att folk förstod att namnet inte heller skulle göra det.

Du ska inte utgå från så himla mycket.
Skriv vad du menar istället.
Jag förstod det som att du tyckte att bara för att namnet står med, så betyder inte det att folk har ditt personnummer. Vilket iofs är oväsentligt när man är ensam i världen om sitt namn, och man inte har hemlig adress och telefonnummer.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Du jämställer svammel på Flashback med journalistik?

Nej. Sluta hitta på.

Vi har en lag som förbjuder olaga hot, skall vi då inte ha möjligheten att följa upp brotten?

Du är mycket för att ställa frågor men lite för att svara på andras. Läsa inlägg kan du inte heller eftersom svaret på det du frågar står i inlägget som du citerade.

"Sen så är det ju faktiskt inte omöjligt för polisen att spåra folk på internet idag. Jag tycker att den möjligheten och dom lagar vi redan har är fullt tillräckliga. Tycker inte du det? Om inte, vilka förändringar skulle du vilja införa?"

Möjligheten att följa upp finns alltså redan. Svara gärna på frågorna också. Fast jag får väl antagligen nöja mig med en ny fråga eller en oneliner.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej. Sluta hitta på.

Du är mycket för att ställa frågor men lite för att svara på andras. Läsa inlägg kan du inte heller eftersom svaret på det du frågar står i inlägget som du citerade.

"Sen så är det ju faktiskt inte omöjligt för polisen att spåra folk på internet idag. Jag tycker att den möjligheten och dom lagar vi redan har är fullt tillräckliga. Tycker inte du det? Om inte, vilka örändringar skulle du vilja införa?"

Möjligheten att följa upp finns alltså redan. Svara gärna på frågorna också. Fast jag får väl antagligen nöja mig med en ny fråga eller en oneliner.

Fast jag trodde att fängelse skulle vara med på straffskalan för att få ut ip-nummer.

Har jag fel ber jag om ursäkt.

Om inte, förstår jag inte hur polisen har möjlighet att följa upp det.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Fast jag trodde att fängelse skulle vara med på straffskalan för att få ut ip-nummer.

Har jag fel ber jag om ursäkt.

Om inte, förstår jag inte hur polisen har möjlighet att följa upp det.

Det har fängelse på straffskalan. I vilken utsträckning polisen utreder såna brott vet jag däremot inte.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Låta bli att skriva provocerande debattartiklar kanske? Går man ut när det regnar blir man blöt. Den som tror hen kan ändra på hela världen är nog ganska naiv.

Som man sa när man var liten, den som ger sig in i leken får leken tåla.

Ser du verkligen inte ett problem när det går att tysta i stort sett vilken offentlig person som helst, helt anonymt bara genom att ha en internetanslutning? Det här problemet är ju inte begränsat bara till de kvinnor som reportaget tar upp.

Pär Ström fick uppleva problemet i allra högsta grad, och han stod på andra sidan åsiktsstaketet mot dessa kvinnor.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Folk bör lära sig att distansera sig från vad som är internet och riktiga livet... Har man bloggar/forums/whatever så kommer det såna här grejer...accepterat eller inte så är det så här internet ser och kommer att se ut.

99.9% är skrivet av troll, som bara vill provocera

Skitsamma varför det finns, det är fortfarande inte ok att mordhota folk för skojs skull. Även om man är ett troll.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Folk bör lära sig att distansera sig från vad som är internet och riktiga livet... Har man bloggar/forums/whatever så kommer det såna här grejer...accepterat eller inte så är det så här internet ser och kommer att se ut.

Fascinerande. Så vi ska se till att alla "goda" människor anpassar sig så att alla "onda" kan härja fritt? Och varför denna ovilja att försöka förändra något?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fascinerande. Så vi ska se till att alla "goda" människor anpassar sig så att alla "onda" kan härja fritt? Och varför denna ovilja att försöka förändra något?

Vad vill du förändra till vad och hur? :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ser du verkligen inte ett problem när det går att tysta i stort sett vilken offentlig person som helst, helt anonymt bara genom att ha en internetanslutning? Det här problemet är ju inte begränsat bara till de kvinnor som reportaget tar upp.

Pär Ström fick uppleva problemet i allra högsta grad, och han stod på andra sidan åsiktsstaketet mot dessa kvinnor.

De som tystas är nog främst svaga personer utan självkänsla som inte klarar av att stå för sina åsikter så fort dom får motstånd.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Jag tror inte det räknas som näthat när det är rätt sida som hatar. På tal om hatet mot Pär Ström så är det väl den där My som är med i klippet i trådstarten som driver Vita kränkta män. Lite ironiskt att nån som inte är nåt annat än en näthatare själv ska sitta och beklaga sig över just näthat. Människan måste ju helt sakna skam i kroppen.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Spänn åt BH-banden, sluta gråta, torka tårarna, ta en ordentlig titt i spegeln och inse att dom själva är lika dåliga människor. Frågor på det?
Om du (rent hypotetiskt) skulle få en karta med dina fiktiva(?) barns väg till dagis, kombinerat med diverse dödshot, hur skulle du hantera det?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO