Män som näthatar kvinnor

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Flashback är ju en samlingspunkt för dessa stackars människor. Man blir mörkrädd på riktigt när man läser en del av vad som skrivs där, men förhoppningsvis är nätet den kanal som dessa personer använder för att få ur sig sin ångest och sin uppdämda aggression, så vi slipper dem i verkligheten.

Förstår inte de i tråden som tycker att detta är något att rycka på axlarna åt. Hade ni tyckt likadant om det var någon ni kände, eller ni själva, som råkade ut för detta (oavsett hur kända de skulle kunna tänkas vara)?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Det är oförsvarbart oavsett om det är män eller kvinnor som uttrycker sig på det viset. Det är lätt att sitta bakom ett tangentbord och skriva ner sitt hat. I verkligheten är det nog väldigt små människor som inte vågar göra en mus förnäm. Förhoppningsvis är det någon eller något som filtrerar bort de värsta breven så att de slipper läsa dem när de öppnar sin inbox.

Man hoppas ju det iaf. Sen finns ju randfallen, som Mijailo Mijailović och Anders Breivik, som faktiskt gör allvar av sina övertygelser.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Var jag ensam om att per automatik ställa in sig på att samtliga mail kom från män/var riktade från män till kvinnor!?!... Är ju egentligen ingenting som säger att det skulle kunna handla om 5%, 50% eller 95% kvinnor som står bakom hoten!?!.......

Onödigt och dumt att göra det hela till en könsrelaterat grej dock, näthat som näthat. Reinfeldt, Jimmie Åkesson, Carl Bildt och Mona Sahlin har nog alla fått ta emot och stå ut med näthat, kritik och idioter, bland miljonertals andra svenskar, offentliga som okända.

tkdrille

Guest
Flashback är ju en samlingspunkt för dessa stackars människor. Man blir mörkrädd på riktigt när man läser en del av vad som skrivs där, men förhoppningsvis är nätet den kanal som dessa personer använder för att få ur sig sin ångest och sin uppdämda aggression, så vi slipper dem i verkligheten.

Förstår inte de i tråden som tycker att detta är något att rycka på axlarna åt. Hade ni tyckt likadant om det var någon ni kände, eller ni själva, som råkade ut för detta (oavsett hur kända de skulle kunna tänkas vara)?

Jag kan svara. Varför jag rycker på axlarna. Du får de i en hel mening.

-De går inte att göra ett skit åt det.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Men vad är det för inställning? Bara genom att informera och visa att något inte är accepterat kan man komma långt, då jag är ganska övertygad om att många av de som skriver såna mail inte tänker på vad de faktiskt gör. Lite som att de som mobbar i de allra flesta fall inte förstår vilka skador det faktiskt kan innebära för den drabbade.

Det finns mycket man inte direkt kan göra något åt, men nog fan kan man visa sin ståndpunkt i alla fall och aktivt ta avstånd från beteenden man inte tycker är accepterade.

tkdrille

Guest
Men vad är det för inställning? Bara genom att informera och visa att något inte är accepterat kan man komma långt, då jag är ganska övertygad om att många av de som skriver såna mail inte tänker på vad de faktiskt gör. Lite som att de som mobbar i de allra flesta fall inte förstår vilka skador det faktiskt kan innebära för den drabbade.

Det finns mycket man inte direkt kan göra något åt, men nog fan kan man visa sin ståndpunkt i alla fall och aktivt ta avstånd från beteenden man inte tycker är accepterade.

Haha, men vad fan?:rofl

De är ingen bra inställning men de är den tråkiga sanningen.
Du kanske kommer åt 10 personer men du har ytterligare 100 som fortfarande håller på med sitt näthat.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Jo, men vet man att man är känslig för sånt så bör man nog inte välja ett offentligt yrke.

Alltså, hade de varit särskilt känsliga hade de nog inte gjort denna videon... De är med rätta förbannade och upprörda över att denna typ av dumheter förekommer.
De som är värst drabbade av sån't här är säkert anonyma, vanliga människor på exempelvis myndigheter, försäkringskassa och a-kassor... Det är DE som inte kan sova på natten. De är de som inte vill öppna mailen på morgonen och läsa dessa hot och otrevligheter. Tror (vet...) jag.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
De är ingen bra inställning men de är den tråkiga sanningen.
Du kanske kommer åt 10 personer men du har ytterligare 100 som fortfarande håller på med sitt näthat.

Jo, men då har man 10 mindre. Skulle alla ha din inställning i alla lägen "vi kan ändå inte lösa allt, då är det onödigt att göra nåt alls" hur tror du världen hade sett ut då? Kan man göra nåt är det betydligt mycket bättre än inget.

tkdrille

Guest
Jo, men då har man 10 mindre. Skulle alla ha din inställning i alla lägen "vi kan ändå inte lösa allt, då är det onödigt att göra nåt alls" hur tror du världen hade sett ut då? Kan man göra nåt är det betydligt mycket bättre än inget.

Ja du den ser ju ut som den gör.
Man får en smäll på fingrarna av storebror och lite böter sen är de över. Vet faktiskt inte hur de skrämmer iväg de allra värsta.

De som går att göra är ju övervakning men då är vi inne på integritetskränkande områden.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Var jag ensam om att per automatik ställa in sig på att samtliga mail kom från män/var riktade från män till kvinnor!?!... Är ju egentligen ingenting som säger att det skulle kunna handla om 5%, 50% eller 95% kvinnor som står bakom hoten!?!.......

Onödigt och dumt att göra det hela till en könsrelaterat grej dock, näthat som näthat. Reinfeldt, Jimmie Åkesson, Carl Bildt och Mona Sahlin har nog alla fått ta emot och stå ut med näthat, kritik och idioter, bland miljonertals andra svenskar, offentliga som okända.

Du läste mina tankar :)

Hela grejen verkar producerat av ett gäng idioter som vill att hatet mellan kvinnor och män ska öka.

Sedan hör man på texterna vad det är för sorts människor som skriver, mer eller mindre högerextrema personer som stör sig på dessa kvinnor som har åsikter om kultur eller liknande som de som mailar inte gillar.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja du den ser ju ut som den gör.
Man får en smäll på fingrarna av storebror och lite böter sen är de över. Vet faktiskt inte hur de skrämmer iväg de allra värsta.

De som går att göra är ju övervakning men då är vi inne på integritetskränkande områden.

Men alltså, allvarligt. Se på våldtäkter som exempel. I de allra flesta fall är det ingen som fälls för att det står ord mot ord och det finns inget att göra. Anser du då att det är något att inte bry sig om, utan bara att acceptera, för du kan ändå inte göra något åt det?

(Nej, jag jämför inte näthat med våldtäkt, det är inställningen "Jag rycker på axlarna för jag kan inte göra nåt åt det" som jag reagerar på och inte tycker är okej - i något sammanhang).

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Vinklat skit från (S)(V)T. Den som köper allt som kommer därifrån borde släppa hörnflaggan och komma in i matchen. Samma sak gäller för Aftonbladet, SR och annan vanlig media där allt som inte är "Politiskt Korrekt" tystas ner och göms under statlig propaganda. Dessa typer lever ju själva på att bedriva hetsjakt på meningsmotståndare, men då kallas det för att man "granskar" dom.

Vi vänder på steken istället och väljer en person med motsatta åsikter än dessa och ser vad som händer med folk som hotar dessa individer. Praktexemplaret är ju det här klapphjonet Stakset som kallar sig artist, mannen som högt och offentligt hotar homosexuella och Sverigedemokrater åt höger och vänster. Vad säger PK-media om det? Ingenting alls, tvärtom hyllas mannen och han får tid i morgonsoffor, glassiga "jobb" med ungdomar på Fryshuset(mer som skyddad verkstad) och bra recensioner i tidningar.

Att dessa Svenskfientliga kvinnor får lite skit tillbaka är inget som jag bryr mig om. Men visst, är man blind som en mullvad och bor under en sten i skogen kan man ju bli jävligt upprörd över sånt här. Välkomna ut i verkligheten någon gång i framtiden...

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Jag kan svara. Varför jag rycker på axlarna. Du får de i en hel mening.

Med den inställningen kommer såklart ingenting att hända. Själv tror jag att om man tydligt tar avstånd varje gång man ser eller hör uttryck för den typen av hat som filmen i trådstarten ger exempel på så kommer fler och fler inse att det inte är ok att göra så. De flesta brukar trots allt ta åt sig av tillsägelser.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Men alltså, allvarligt. Se på våldtäkter som exempel. I de allra flesta fall är det ingen som fälls för att det står ord mot ord och det finns inget att göra.

Man kan ju inte dömas för något bara för att någon annan säger att du gjort något. Vi lever trots allt i ett rättssamhälle där det krävs bevis för att man ska dömas för ett brott. Står ord mot ord och båda historierna är trovärdiga kan man ju inte automatiskt döma till kvinnans favör, även om många kvinnor tycker det...

Annars kanske jag spurtar ner till lokala polishuset och drar en vals om Alleycat som roar sig med att röka braj och stampa ihjäl kattungar på helgerna. Sen är det bara att gå direkt i fängelse för din del. Inte lika kul då längre va? Tänk till lite för fan....

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Att dessa Svenskfientliga kvinnor får lite skit tillbaka är inget som jag bryr mig om. Men visst, är man blind som en mullvad och bor under en sten i skogen kan man ju bli jävligt upprörd över sånt här. Välkomna ut i verkligheten någon gång i framtiden...

Att verkligheten är på ett visst sätt betyder inte att man måste acceptera den och inte vilja förändra något.

tkdrille

Guest
Men alltså, allvarligt. Se på våldtäkter som exempel. I de allra flesta fall är det ingen som fälls för att det står ord mot ord och det finns inget att göra. Anser du då att det är något att inte bry sig om, utan bara att acceptera, för du kan ändå inte göra något åt det?

(Nej, jag jämför inte näthat med våldtäkt, det är inställningen "Jag rycker på axlarna för jag kan inte göra nåt åt det" som jag reagerar på och inte tycker är okej - i något sammanhang).

Fysisk handling mot en handling via nätet är skillnad. Men man ska klart försöka göra något. Men vad ?

De som vill något riktigt illa går ändå inte spåra.
Dessa kändisar får sitt skydd kan jag tänka mig med. Tro inte att rättsväsendet bryr sig så jättemycket om vissa psykiskt störda människor heller.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Hur är dessa kvinnor "Svenskfientliga"?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Hur är dessa kvinnor "Svenskfientliga"?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Man kan ju inte dömas för något bara för att någon annan säger att du gjort något. Vi lever trots allt i ett rättssamhälle där det krävs bevis för att man ska dömas för ett brott. Står ord mot ord och båda historierna är trovärdiga kan man ju inte automatiskt döma till kvinnans favör, även om många kvinnor tycker det...

Annars kanske jag spurtar ner till lokala polishuset och drar en vals om Alleycat som roar sig med att röka braj och stampa ihjäl kattungar på helgerna. Sen är det bara att gå direkt i fängelse för din del. Inte lika kul då längre va? Tänk till lite för fan....

Testa att läsa vad jag har skrivit innan du anklagar mig för att inte tänka, då ditt inlägg är ett svar på något jag aldrig sagt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...