Ricken
Gudomlig sporthojare
Det är rätt få hojägare som lägger en stor summa pengar på en leksak/hobby och sen säger nåt dåligt om det man köpt. Och om man sen umgås med fler som har lagt en massa pengar på sin leksak, OCH lagt en massa pengar på tillbehör/merch, så kommer man prata ännu mer gott om sina grejer.Ett par samband jag noterat.
Ju starkare märkescommunity (klubbar, bandagar, resor osv.) som finns kring ett märke, desto mer religösa blir dess förare, troligen för att de bara umgås med hallelujakörer som sjunger märkets lov. Detta förklarar kanske varför det ses som att svära i kyrkan att kritisera märket, eller nästan lika illa; att inte bekräfta personens hyllningar.
Det andra sambandet handlar just om behovet av bekräftelse, som verkar öka exponentiellt i förhållande till hur mycket pengar som personen spenderat på hoj och alla tillbehör.
Med dessa två samband går det lätt att räkna ut vilka märken som utmärker sig (pun intended).
Så ja, märkesklubbar o dyl är inte opartiska direkt.