Märkliga drömmar..

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Brukar du drömma ihop konstiga situationer?
Berätta.

Själv drömde jag inatt att de ringde från blodcentralen där jag lämnade blodprov för testning inför donation.
De ringde för att berätta att jag har HIV.
Jag tog det precis som jag tar all annan misslycka i livet, ungefär som att jag börjar få slut på hela strumpor i byrålådan och behöver köpa nya. Inte ens ett par höjda ögonbryn.
Drömmen följde vad som upplevdes vara en full dags besök på en klinik där de förklarade vad jag behövde göra, vilka mediciner jag behövde ta samt vilka åtgärder jag behövde fullfölja.
Minns att det dök upp tankar om hur vardagliga saker skulle gå till, som till exempel dra hem kvinnor från krogen. Funderade på om det fanns dejtingsajter för HIV-smittade och vidare hur restriktiv jag skulle vara med att berätta detta för andra.
Drömmen avslutades med att det blev kväll och jag gick och lade mig.

När jag sedan vaknade på riktigt kändes det som att det hade gått en hel dag och natt fastän HIV-dagen egentligen inte hände.
I drygt 10-15 minuter gick jag under intrycket att HIV-dagen faktiskt hände.
Det var inte förrän jag insåg att alla mediciner och skit jag fick med mig hem inte fanns där jag lade dem fullt synligt som jag förstod att det var en dröm. :gnissla

Och det var väl en förbannad tur, det.. :tummenupp

Drömde ofta förut att jag och några andra hade någon hemlig rövarkula som man endast kunde ta sig till genom någon väldigt smal gång som man fick åla sig genom och hur jag kommer till någon sjukt smal passage i denna gång men ändå försöker åla genom för att jag vet att jag varit i rövarkulan förut.

Kan tilläggas att jag lider av klaustrofobi om det kan ha med drömmen att göra.

Har flera gånger drömt att jag kan hoppa sjukt högt och långt och sväva ned mot marken för att landa mjukt och fint. Jättetrevliga drömmar det.
Sen så händer det att raka motsatsen inträffar, och istället har jag hur svårt som helst att ens ta mig framåt. Kämpar och tar i för allt vad jag är värd, men kommer inte ens upp i promenadfart. Ibland är det som om jag slirar fram, men utan att ramla, ibland är det som om luften vore tjockare än sirap.

"Märkliga drömmar" tell me about it. :rolleyes:

Drömmer för jämnan, och 49 morgnar av 50 kommer jag ihåg minst en dröm av alla jag drömmer per natt. Lika tydligt som om jag sett dom på film.

...ta sig till genom någon väldigt smal gång som man fick åla sig genom och hur jag kommer till någon sjukt smal passage i denna gång

Sådana där drömmar har jag oxå med ojämna mellanrum. Ska ta mig igenom en trång passage, det kan vara en väldigt liten dörr, eller ofta en trappuppgång med den övre trappen väldigt lågt ner så att det knappt går att ta sig under. Lider oxå av klaustrofobi så visst kan det ha med det att göra.

I natt drömde jag t.ex att jag var ute och körde hoj...och det var mitt i vintern...isande kallt och på gashandtaget satt det en stor isklump som gjorde att det inte gick att gasa. Så den fick jag slå bort. Sen körde jag vilse och hamnade nedanför ett klippstup vid en älv eller sjö eller nåt. Där stod jag och försökte lista ut hur jag skulle lyckas gasa mig upp för klippan för det var väldigt brant. Då kommer det en kille nerför klippan och missar bryggan..eller vad det nu är jag står på och hojen plumsar ner i vattnet. Men jag ber ändå den killen om hjälp att köra upp min hoj. För han lyckades på nåt sätt få upp den han kört ner på.

Och det var bara en dröm. Vidare så drömde jag.

Att jag var på min fasters lantställe. Det var fullt med folk där, precis som att det var fest, och min farmor stod i köket där och skulle laga mat. Men hon är död, och i drömmen tänker jag att hur ska hon orka med att laga mat till alla. För både hon och jag vet att hon är död, fast hon ändå är levande i drömmen.

Och det har har drömt flera ggr. Just att jag träffar min farmor ...men vi båda vet att hon är död. Skitskumt.

Men drömmen var inte slut där, utan en kompis och hans familj hyrde en liten stuga vid lantstället, och när jag gick in i stugan, ser jag att dom gjort sönder stolarna runt matbordet. Och det var mina stolar som jag lånat ut dit. Så vid tillfälle tar jag upp detta med mamman i familjen och säger att "stolarna är ju trasiga"...och hon lixom rycker på axlarna och tycker att det inte gör nåt och att det inte är så farligt. "Men vi måste ju köpa nya" säger jag då. Dom är helt trasiga och det är mina stolar" Och det uppstår en liten dispyt. Sen ringer väckarklockan och jag får äntligen vakna.

Minns drömmar som är flera år gamla, och ibland på kvällen kan jag lixom känna som ett obehag att gå och lägga mig, för jag vet ju inte vad natten har att erbjuda.

Det händer oxå att jag bara sovit ett par timmar och sedan vaknar av något jag drömt.

Härom natten kastade jag mig ur sängen och vaknar till ordentligt först när jag står mitt på golvet i sovrummet med täcket runt fötterna. Hade då sängen full av spindlar som jag ville undkomma. Vädligt tydligt ser jag hur dom krälar mitt framför ansiktet när jag slår upp ögonen. Fast egentligen drömmer jag ju.

Och jag vaknade en natt förra veckan av att jag grät hejdlöst, drömde då att min sambo skulle skjuta ihjäl en björnunge, men inte nog med det, björnungen satt på en parkbänk mitt i skogen med sina syskon. Dom satt där uppradade och bara väntade på att bli skjutna. :(

Nää....fanns det ett "antidrömpiller" skulle jag köpa det direkt.

//M

Last edited:
Jag drömmer lite diverse.

Inatt så drömde jag t.ex. att jag var ljudtekniker åt Per-Gunnarz i Danbandskampen. :skrämd
En högst traumatisk upplevelse.

Oftast sitter tänderna löst. sen kämpar jag för att inte tappa dem.
Fan, jag hatar mina tanddrömmar...

Hade tanddrömmar jämt när jag var liten, dessa försvann dock när man kom upp i tonåren. Har hört att det är någon skum symbolik i "tappa tänderna" drömmar. Någon som är mer insatt?

Bortsett från allsköns mörda aliens, zombies och annat som beror på lite för mycket PS3 lirande så har jag en återkommande om att jag är bland moln eller liknande vitt och fluffigt och det är en massa såpbubblor/bollar omkring mig... Det konstiga är bara att dom stora är lätta och dom små är astunga... Fråga inte... Jag har drömt om dom i typ 20+ och har aldrig fattat..
enligt frugan så är jag tydligen väldigt ofta på jobbet också... :hihi

Hade tanddrömmar jämt när jag var liten, dessa försvann dock när man kom upp i tonåren. Har hört att det är någon skum symbolik i "tappa tänderna" drömmar. Någon som är mer insatt?

Enligt en drömtydningsbok jag hade betydde det nära anhörigs död.. Kanske stämmer..jag har inga släktingar förutom halvsyskon o far kvar..o faster.

Fann även detta:

Att man tappar tänderna i drömmen beror på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung, vid tiden för första riktiga förhållandet, första flytten, jobbyte, barn, graviditet osv. Alla lite större förälndringar i ens liv... Inte så många äldre drömmer detta, utan det kommer sig för mest mellan 18-30 års åldern...

Last edited:
Sen så händer det att raka motsatsen inträffar, och istället har jag hur svårt som helst att ens ta mig framåt. Kämpar och tar i för allt vad jag är värd, men kommer inte ens upp i promenadfart. Ibland är det som om jag slirar fram, men utan att ramla, ibland är det som om luften vore tjockare än sirap.

Den där är så jäkla jobbig. :huvet

En till med tanddrömmarna :hej
Hur som, någon mer som får ovanligt knöliga drömmar runt fullmåne? Min stackars skalle har en tendens att vimsa ihop extra konstiga där omkring iallafall :va

Tycker hur som helst att det är trevligt med drömmar, fascinerande vad ens undermedvetna eller vad det nu är som styr "drömskapandet" kan koka ihop...

jag brukade få sköna drömmar när jag var yngre och hade feber. En gång mitt i vintern och 50cm snö knatade ja upp i kalingar och började gå ner för trappan. Farsan vaknar till och undrar va ja pysslar med så han smyger efter (han vet ju att jag är sjuk) jag går ner till ytterdörren och märker att farsan går efter, då löper ja ut i snön i enbart kalingar. Springer med farsan bakom mig ett varv runt kåken in genom dörren, låser den och går och lägger mig. Farsan står på trappen å plingar på dörren i 10 minuter innan morsan kommer ner och öppnar.
Vad jag drömde har ja fan ingen aning om..

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick