Mäss kommentarer?

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2

Var det bara jag som missade en portabel "karta" över hallen? Var ju hopplöst att hitta de man ville se.

Fans en karta i infotidningen och alla bolagen hade fått fina små siffror ex A11:30 som jag tror var TQ motorsports det enda dumma var att på kartan fanns inga nummer utskrivna så det var mest bara att orientera sig fram med nummren på montrarna... eller har jag missat ngt?
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Vart helt klart mycke förtjust i Honda Hornet 600 :) Allt är nytt på den.
Honda cbr 600 rr jisses var de en nödlösning med baklycktan???

Sen har vi Kawa 750 och 1000, mycke finna och snygga färger.

Nya Super Duken var mycke snygg då dom har fått ramen att popa upp med den oranga färgen, synd var dock att de känndes som de svarta var lite plastigt.

R1 var snygg måste jag säga och lika så Gixxer i svart/saffran, MEN dom borde låta baken vara helt svart inte saffran på sidorna av den...
 

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Givetvis var jag tvungen att arbeta helgen vilket såklart gjorde att jag missade mässan. Nåväl efter att ha torkat svetten eller om det nu var tårarna så undrar jag om det är någon som vet när nästa mässa är. Intressant är om det finns någon mc mässa i Skåne eller Danmark. Hör av er i så fall.

Vargklippa
 

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
No bajk
Fanns det ingen information om hur mycket dem nya trafikförsäkringarna kommer höjas med..?? Har inte läst allt ni skrivit här ifall jag missat något..
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Fanns det ingen information om hur mycket dem nya trafikförsäkringarna kommer höjas med..?? Har inte läst allt ni skrivit här ifall jag missat något..

Snackade med en försäkrings nisse och sen med SMC och dom sa samma sak, ca 40% vid midsommar :tummenupp
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Snackade med en försäkrings nisse och sen med SMC och dom sa samma sak, ca 40% vid midsommar :tummenupp

Jag pratade också med SMC & de sa att de visste om de 34 % extra på skatten, men om försäkringen var ingenting klart. Då pratade jag med hon som var den mest insatt. Dessa 40 %, är de säkert att du hörde de från SMC också :confused:
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Jag pratade också med SMC & de sa att de visste om de 34 % extra på skatten, men om försäkringen var ingenting klart. Då pratade jag med hon som var den mest insatt. Dessa 40 %, är de säkert att du hörde de från SMC också :confused:

ca 40% på skatten ja, men det var mest i förbifarten, vi duskuterade annat och det dök upp i all hast. :D

34% 40% same same..

Men men,, detta ska nog inte diskuteras här i denna tråden.. :tummenupp

Vad var din mäss favorit då Ullis?
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Jag föll för den gröna Kawa Z750, men kollade mest in supermotarderna då det lutar åt en sådan i år.

Fast det fanns massa gott att kika på. Hade jag varit rik hade jag tagit nästan en av varje :tungan

Såg du Moto Morini hojarna? Dom verkar skitfeta,,, Men som du säger,, Motard e de man ska ha,, eller en ER6 AVA stylad :yoparty
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Såg du Moto Morini hojarna? Dom verkar skitfeta,,, Men som du säger,, Motard e de man ska ha,, eller en ER6 AVA stylad :yoparty

Tyvärr missade jag det då jag hela tiden ramlade över massa folk att surra med. Nästa gång blir det TVÅ dagar så man hinner med.

Motard är planen just bara för att jag klarar av det ekonomiskt som student detta år (är ju nyfiken att prova på heltid också), men inget är köpt ännu så det kan bli egentligen vad som helst. Ja, utom sådana med fransar då.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Den som söker han finner...

f.ö. så kanske den person som satt dit den inte har något hår i röven...

Mig vetandes ska det inte sitta något sådant på min fiddy. Om det nu mot all förmodan gör det så kan rövhålet som satt dit den ta och kamma sig.
 

vfr orre

I Do My Own Stunts!
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Six dirty six, RD350, Honda ATC350X, Yamaha swamp-trike, TRI-moto, DKW 500, pick-up
Reagerade på att kommentatorn sa "bra grabbar" o så när det vad jag tror iaf var åtminstone en tjej som körde? Var det inte det? Jävligt dålig stil isf.


:va Du kanske inte lyssnade ordentligt, men Angelica Åström som hon heter
fick en hel del uppmärksamhet, när jag berättade att hon är 15år och enda tjejen i Sverige som tävlar i ungdomsklassen....
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Var där två dagar, kom fram till följande:

+ Ducati Hypermotard (shit vad den är snygg)
+ Lelles monter (hade typ hela Dainese kollektion för 2007)
+ Lagom folkmängd

- Ingen B-King (jävla Suzuki)
- Vissa utställare var inte intresserade av att hjälpa till (i Yamahas monter såg man fyra anställda stå och prata sinsemellan medan tre personer väntade på hjälp)
- Nya Hornet fanns inte på plats på torsdag (men jag fick se den på söndagen)
- Moppebutikens monter (vafan, vill jag se halvnakna tjejer köper jag en blaska, inte fan går jag till mc-mässan. Så marknadsförde man på 80-talet)
- C-hallen kändes lite som Kiviks marknad

Nä, inte fan åker jag till Götet nästa år för att få se det där....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top