Mässan i Gustavsberg

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Vad är det för Jävla hundjävel som springer runt.

Man kan ju bli tokig för mindre. Riktigt roligt ASkul VERKLIGEN.

*suck*

En 5-åring skulle tillochmed tycka den var tråkig.
 

Skuggan

Guest
Tyckte inte att mässan var så bra, 2 små hallar, o inte fanns det någon R1:A eller R6:A på plats, hade velat känna på den lite och jämföra med zx 10:an...
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
amullo skrev:
Vad är det för Jävla hundjävel som springer runt.

Man kan ju bli tokig för mindre. Riktigt roligt ASkul VERKLIGEN.

*suck*

En 5-åring skulle tillochmed tycka den var tråkig.
Njaaaaa... Jag tyckte i alla fall att det var liiiite roligt! :7peta Erkänn... Lite kul var det allt? :tungan
 

Perkan

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Ort
Nacka
Hoj
Gsxr 750 & YZ426F
amullo skrev:
Vad är det för Jävla hundjävel som springer runt.

Man kan ju bli tokig för mindre. Riktigt roligt ASkul VERKLIGEN.

*suck*

Seriöst, vafan har den där byrackan käkat :gnissla
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Sjukt kul! :rofl Skit i mässan, Jag antar att det är en blek kopia av sollentuna mässan som i sin tur var en blek kopia av på 2 hjul. Åk till din mc elle mc varuhuset i stället och pilla, där finns både nya R1 och R6.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Blajjarn skrev:
Tyckte inte att mässan var så bra, 2 små hallar, o inte fanns det någon R1:A eller R6:A på plats, hade velat känna på den lite och jämföra med zx 10:an...

Håller med - kändes .... tunn - väldigt pengfixerat att dra så mycket som möjligt av besökaren = trist, ex 50:- för parkering när du kan stå gratis 2 timmar iaf - ingen info om det utan snarare att man bokat alla platser mer eller mindre - right :mad: ! Frågade om Folksam/Smc försäkringen också, förvånad att det kostar 1500:- (sporthoj) att gå den obligatoriska en dags kursen när rabatten skall vara ca 20 % vilket i mitt fall vore t o m mindre än detta. Men klart har man 20000 i årsförsäkring så är det ungefär 4000:- rabatt vilket är klart bättre så beroende hur man ser det :confused: . En hel del ombyggda var det dock ex en tokfet VMax som hade 280 :D bakdäck - det är brett + en massa annan styling på den - det mesta var bytt eller ändrat enligt min uppfattning på den. Tyckte det var ganska mycket jänkecyklar också samt en massa stora skapelser typ Goldwing som trike eller med sidoekipage eller Harley som trike osv.//R
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Joe Schmoe skrev:
Hade inte gått dit om jag inte skulle boka B&K.
Var där av samma skäl. Korrekt recension! Eller som en säljare utryckte sig "j-a leksaksmässa".
 

4cY

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Honda CBR900RR -97
är den så illa? jag som tänkte åka dit imorrn och kolla om man hittar några bra handskar och ett par brallor till frugan till skapligt pris, är det inte värt att åka dit och kolla? :(
 

SJÖSSE

Inte bara vi som tar av oss "skinnet"!!!
Gick med
3 May 2005
Ort
Lilla London, söder om Peking
Hoj
ZX12R -00, RÖD,FIN & SNABB
4cY skrev:
är den så illa? jag som tänkte åka dit imorrn och kolla om man hittar några bra handskar och ett par brallor till frugan till skapligt pris, är det inte värt att åka dit och kolla? :(

Tänkte samma sak!

Skulle åka dit för att se om det fanns billiga grejer, är på jakt efter
skinnställ, handskar & ev nya backspeglar men det kanske inte är värt
att åka.

Ni som har vart där kan väl skriva om det fanns lite sånt så att
man inte åker dit helt i onådan :gnissla
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
SJÖSSE skrev:
Tänkte samma sak!

Skulle åka dit för att se om det fanns billiga grejer, är på jakt efter
skinnställ, handskar & ev nya backspeglar men det kanske inte är värt
att åka.

Ni som har vart där kan väl skriva om det fanns lite sånt så att
man inte åker dit helt i onådan :gnissla

Det fanns iofs lite sånt men IMHO är den inte värd inträdespengarna. För egen del blev B&K kursen 120:- dyrare än i fjol(för vem tror det finns platser kvar på måndag?). Men det är klart har man inget för sig och vill betala 120:- för att slå ihjäl lite tid så ....
 

Skuggan

Guest
4cY skrev:
är den så illa? jag som tänkte åka dit imorrn och kolla om man hittar några bra handskar och ett par brallor till frugan till skapligt pris, är det inte värt att åka dit och kolla? :(

Det fanns ställ som var nedsatta med 30-50% och billiga handskar samt hjälmar. Jag var dock där strax efter dem öppnat igår (första dagen) och mycket var redan sålt konstigt nog?!

Men skynda dig så kanske du kan göra några kap..
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
Jag går på mässan fast jag förmodar att den är sådär! Samma sak varje år, man vill alltid dit, för att när man går ut säga " nästa år skiter jag i mässan " :3freak
 

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Ort
sthlm
Hoj
letar febrilt
Va på mässan idag - det finns mer på MC-varuhuset, o där tar dom inte 120 spånn i inträde :(
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jonte*FZ6 skrev:
Samma sak varje år, man vill alltid dit, för att när man går ut säga " nästa år skiter jag i mässan " :3freak
Efter förra årets kalkonmässa i Sollentuna så tänkte jag just så, "nästa år skiter jag i det" och i år kände jag faktiskt inte ens ett litet sug efter att åka ända ut till Gustavsberg för att glo på försäljare av godisremmar, indianinspirerat new age-skit och customkläder samt kolla in ett magert utbud av MC-butikernas begagnatutbud för 120:- i inträde.

Om inte stora mässan körs i huvudstaden nästa år så kommer jag att beväpna mig och klättra upp i något högt torn och börja skjuta folk på måfå i ren vanmakt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top