Må han ruttna i fängelset...

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Rundningsmärke skrev:
Hur mycket är ett liv värt enligt dig? Jag betalar hellre för att hålla vaneförbrytare borta från samhället än att de får förstöra vanliga människors liv.

/A

Jag skulle gärna betala en extra slant för att få bort dessa människor från vårat samhälle, men att skicka in alla som gör tre brott i fängelse innebär en enorm ekonomisk förlust för vårat samhälle. Inte nog med att det kostar att ha dessa människor inlåsta så kommer de inte att kunna arbeta och därav inte kunna skatta för sina tjänade pengar (jag vet att många av dessa inte arbetar), visst de värsta rötäggen (killen med de 142 olovliga körningar) skulle samhället säkerligen tjäna på att spärra in på livstid!


Det bästa vore ett helt nytt fängelsesystem där de intagna gör någon nytta för samhället (tvingas arbeta som ett exempel).
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hoztic skrev:
Eh, ja, och det var ju skitcoolt, eller? :va
Det kan ju vara du som står ivägen nästa gång han är ute!

Ja, jag gillar bråtslingar!!!!!!!!

:rolleyes:

Du vet inte vad "Three Strikes" betyder va? :7peta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tokigakon skrev:
...att skicka in alla som gör tre brott i fängelse innebär en enorm ekonomisk förlust för vårat samhälle.

Men en prestigevinst som inte går att mäta i pengar, tänk bara vilket dåligt anseende vi skulle få bland alla som kommer hit för att begå brott. :tummenupp

Tokigakon skrev:
Det bästa vore ett helt nytt fängelsesystem där de intagna gör någon nytta för samhället (tvingas arbeta som ett exempel).

Då får de praktik också. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
I USA vore killen väldigt rädd just nu. I Sverige är det bara ytterligare en förseelse. Förhoppningsvis tar samhället / oturen hand om honom.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
De borde skicka smitaren på studiebesök till ett kinesiskt fängelse...


:mad:

Ngn som vet vilken typ av skyddsutrustning MC-förarna hade? Skinnställ + ryggskydd + hjälm + stövlar + handskar?
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Som om inte själva olyckan i sig vore tillräckligt tragisk, och dessutom i förlängningen ett exempel på hur dåligt svensk kriminalvård i många fall fungerar, så drar en sådan här tråd alltid till sig de allra mest fascistoida och ultrakonservativa åsiktsyttringarna på SH (förutom vanlig självklar ilska). Ingenting blir bättre av att en handfull radhus-Renegades försöker övertrumfa varandra i hur många nackskott förövaren borde ha eller hur tidigt i sin kriminella bana han borde ha lemlästats eller arkebuserats.

Ett mer konstruktivt alternativ är att göra nåt positivt själv. Ring polisen (ja, just det - den hatade och bespottade Polisen) en gång för mycket hellre än en gång för litet, när du ser någon köra vingligt eller uppseendeväckande. Oftare än du tror är det faktiskt ett rattfyllo (motsv).
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
69:an skrev:
Som om inte själva olyckan i sig vore tillräckligt tragisk, och dessutom i förlängningen ett exempel på hur dåligt svensk kriminalvård i många fall fungerar, så drar en sådan här tråd alltid till sig de allra mest fascistoida och ultrakonservativa åsiktsyttringarna på SH (förutom vanlig självklar ilska). Ingenting blir bättre av att en handfull radhus-Renegades försöker övertrumfa varandra i hur många nackskott förövaren borde ha eller hur tidigt i sin kriminella bana han borde ha lemlästats eller arkebuserats.

Ett mer konstruktivt alternativ är att göra nåt positivt själv. Ring polisen (ja, just det - den hatade och bespottade Polisen) en gång för mycket hellre än en gång för litet, när du ser någon köra vingligt eller uppseendeväckande. Oftare än du tror är det faktiskt ett rattfyllo (motsv).


Men skärp dig nu... det heter faktiskt nakcskått! :rolleyes:


/Row-houze Renegader
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
69:an skrev:
Som om inte själva olyckan i sig vore tillräckligt tragisk, och dessutom i förlängningen ett exempel på hur dåligt svensk kriminalvård i många fall fungerar, så drar en sådan här tråd alltid till sig de allra mest fascistoida och ultrakonservativa åsiktsyttringarna på SH (förutom vanlig självklar ilska). Ingenting blir bättre av att en handfull radhus-Renegades försöker övertrumfa varandra i hur många nackskott förövaren borde ha eller hur tidigt i sin kriminella bana han borde ha lemlästats eller arkebuserats.

Ett mer konstruktivt alternativ är att göra nåt positivt själv. Ring polisen (ja, just det - den hatade och bespottade Polisen) en gång för mycket hellre än en gång för litet, när du ser någon köra vingligt eller uppseendeväckande. Oftare än du tror är det faktiskt ett rattfyllo (motsv).


Kul att det finns nån härinne som tänker till ibland. :tummenupp
 

W@ll

Blonds are good twins are better
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Hemma
Hoj
Rsv Mille
69:an skrev:
Som om inte själva olyckan i sig vore tillräckligt tragisk, och dessutom i förlängningen ett exempel på hur dåligt svensk kriminalvård i många fall fungerar, så drar en sådan här tråd alltid till sig de allra mest fascistoida och ultrakonservativa åsiktsyttringarna på SH (förutom vanlig självklar ilska). Ingenting blir bättre av att en handfull radhus-Renegades försöker övertrumfa varandra i hur många nackskott förövaren borde ha eller hur tidigt i sin kriminella bana han borde ha lemlästats eller arkebuserats.

Ett mer konstruktivt alternativ är att göra nåt positivt själv. Ring polisen (ja, just det - den hatade och bespottade Polisen) en gång för mycket hellre än en gång för litet, när du ser någon köra vingligt eller uppseendeväckande. Oftare än du tror är det faktiskt ett rattfyllo (motsv).


Hade för någraår sedan en bil framför mig som jag tyckte vinglade som f*n, så jag ringde 112, ja ok, sa dom sen blev det tyst.
Tänkt att va håller dom på med,
men nån minut senare så möter jag en blå/vit, som snabbt gör en u-sväng, och vid nästa korsning kommer det yttligare 2 st.
Så visst lönar det sig att ringa.

Ps förareren fick 3mån för rattfylla.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Tokigakon skrev:
Jag skulle gärna betala en extra slant för att få bort dessa människor från vårat samhälle, men att skicka in alla som gör tre brott i fängelse innebär en enorm ekonomisk förlust för vårat samhälle. Inte nog med att det kostar att ha dessa människor inlåsta så kommer de inte att kunna arbeta och därav inte kunna skatta för sina tjänade pengar (jag vet att många av dessa inte arbetar), visst de värsta rötäggen (killen med de 142 olovliga körningar) skulle samhället säkerligen tjäna på att spärra in på livstid!


Det bästa vore ett helt nytt fängelsesystem där de intagna gör någon nytta för samhället (tvingas arbeta som ett exempel).

en sådan kille borde rengöra reaktortanken i barsebäck.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
heliac skrev:
Tror min morsa skulle kunna åsamka honom ett hårdare straff än vad svenska rättsväsendet klarar av

Ja, det ligger det något i. Rättsväsendet är ett dåligt skämt, men jag tycker bara lynch-mob snacket är lite...hmmm.....barnsligt kanske?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
W@ll skrev:
Hade för någraår sedan en bil framför mig som jag tyckte vinglade som f*n, så jag ringde 112, ja ok, sa dom sen blev det tyst.
Tänkt att va håller dom på med,
men nån minut senare så möter jag en blå/vit, som snabbt gör en u-sväng, och vid nästa korsning kommer det yttligare 2 st.
Så visst lönar det sig att ringa.

Ps förareren fick 3mån för rattfylla.

Jupp, brukar ringa direkt när jag ser AlkisKenta eller PundarRoffe i en vinglande bil. Polisen dyker alltid upp snabbt så det lönar sig verkligen.
 

Jonass

Att vilja är att kunna
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Norromstan
Hoj
svart&Kul
Tokigakon skrev:
Jag skulle gärna betala en extra slant för att få bort dessa människor från vårat samhälle, men att skicka in alla som gör tre brott i fängelse innebär en enorm ekonomisk förlust för vårat samhälle. Inte nog med att det kostar att ha dessa människor inlåsta så kommer de inte att kunna arbeta och därav inte kunna skatta för sina tjänade pengar (jag vet att många av dessa inte arbetar), visst de värsta rötäggen (killen med de 142 olovliga körningar) skulle samhället säkerligen tjäna på att spärra in på livstid!


Det bästa vore ett helt nytt fängelsesystem där de intagna gör någon nytta för samhället (tvingas arbeta som ett exempel).

Det kanske vore en idé i dagens moderna samhälle att handla upp kriminalvården utomlands istället. Åtminstone för den tyngre kriminaliteten.
Det skulle nog inta vara helt smörigt att sitta av sin tid i Rumänien eller varför inte öppna upp gamla Gulag. :banana
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top