Må han ruttna i fängelset...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tysken skrev:
Jupp, brukar ringa direkt när jag ser AlkisKenta eller PundarRoffe i en vinglande bil. Polisen dyker alltid upp snabbt så det lönar sig verkligen.

Hmmm...jag har andra erfarenheter, men det beror väl på när/var man ringer. Har ringt på pågående inbrott, bilar som kör mot trafikriktning, pågående bedrägeri, gammal person som skadat sig mm mm. Den enda gång de kom var när gamlot hade skadat sig, efter ungefär 4tim... (Och väckte mina grannar istället, plus att jag hört fel så jag sabbade grannens sömn helt i onödan :lol )
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
W@ll skrev:
Ps förareren fick 3mån för rattfylla.

Då kanske han han med att gå på den betonghålltagningskurs som anordnas på vissa anstalter i Sverige, eller också kanske han inte han p.g.a att boxningsstudierna tog all tid i anspråk.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Markus skrev:
Hmmm...jag har andra erfarenheter, men det beror väl på när/var man ringer. Har ringt på pågående inbrott, bilar som kör mot trafikriktning, pågående bedrägeri, gammal person som skadat sig mm mm. Den enda gång de kom var när gamlot hade skadat sig, efter ungefär 4tim... (Och väckte mina grannar istället, plus att jag hört fel så jag sabbade grannens sömn helt i onödan :lol )

Jo jag har oftast ringt tidigt på morgonen när jag befunnit mig mitt i stan och observerat Kenta och Roffe på väg hem(?) från rövarstråt/kvarten. Våra konstaplar kanske inte haft så mycket annat för sig just dessa tider.

Du får väl slå å sparkaråm sådär superduperhårt såråm lär sejj nåt istället om du inte får nån respons från polisen :lol
 

ThomasN

Guest

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ThomasN skrev:
Till: Thomas Bodström
Från: Thomas Novin

Ämne: Hallå din pajas.

....och där slutade han läsa...... :3freak

Kliv ut ur sandlådan så skulle han kanske ta dig på allvar och kosta på dig ett svar!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tysken skrev:
Jo jag har oftast ringt tidigt på morgonen när jag befunnit mig mitt i stan och observerat Kenta och Roffe på väg hem(?) från rövarstråt/kvarten. Våra konstaplar kanske inte haft så mycket annat för sig just dessa tider.

Bedrägeriet jag ringde på var en sån där "resande" som försökte sälja mig guld ( :rolleyes: ) precis utanför Israels ambassad (jag satt på avspärrningen), jag tackade nej (7ggr) och sen såg jag hur denne resande gick på nästa offer som först verkade gå på det, då ringde jag 112. De var klart intresserade men ingen kom. Till saken hör att det bör ju finnas polis inom utryckningsavstånd i ambassadkvarteren och att den "resande" pojken hade en (ja, det är sant) lila heliumballong knuten runt handleden så när han sen lommade iväg på Strandvägen så kunde man lätt hitta honom på 200 meters håll...
Tysken skrev:
Du får väl slå å sparkaråm sådär superduperhårt såråm lär sejj nåt istället om du inte får nån respons från polisen :lol

Tro mej, jag har kengat sönnder bådde en ock anan polis bill i minna dar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
 

ThomasN

Guest
korvgubbe skrev:
....och där slutade han läsa...... :3freak

Kliv ut ur sandlådan så skulle han kanske ta dig på allvar och kosta på dig ett svar!

Var ju skrivet med "glimten i ögat" men budskapet går ju fram ändå.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ThomasN skrev:
Var ju skrivet med "glimten i ögat" men budskapet går ju fram ändå.

Vad var budskapet? Att ännu en kvällspress-läsare sitter hemma och är förbannad och vill kasta sand på Bodström och ännu helre trampa sönder partiets sandslott?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Vad var budskapet? Att ännu en kvällspress-läsare sitter hemma och är förbannad och vill kasta sand på Bodström och ännu helre trampa sönder partiets sandslott?

Du kan aldrig få en Partiet-företrädare att svara på en fråga ändå så hur man uttrycker sig är i detta fall av underordnad betydelse.
Jag har exempel på svar Partiet Itself, Partiet "LO" och Partiet "Filial 19" - samtliga är undvikande eller goddag yxskaft.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
ThomasN skrev:
Var ju skrivet med "glimten i ögat" men budskapet går ju fram ändå.

När jag svarar på mail åt en organisation där vi tar imot en hel del skräp från diverse "smarta" medborgare så brukar man ju skita ganska hårt i sånna brev mest därför du tydligt och tidigt medelar att du vill bråka. Och då bryr man sig ju inte oavsett om innehållet är lite intresant. Ha inte en så taskig atityd så kanske han orkar bry sig.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
goodspeed skrev:
Känns bra att veta att de står på den lilla människans sida.

Är det inte just kravet på bevisning en av de saker som definierar rättsäkerhet?


Är det att stå på den lilla människans sida att sätta dit någon utan "klara" bevis?
....själv blev jag grymt förbannad innan jag började tänka lite...

"- Åtalet har för många luckor, det finns ingen samstämmighet i åklagarens framställan och vittnesuppgifterna. "

Åtalet saknar teknisk bevisning och är baserat på vittnesuppgifter

" Flera vittnen har under rättegången inte velat kännas vid eller ändrat sina uppgifter från polisförhören."

......hade du tyckt att det vore bättre om rätten resonerade typ som så att:
-"vaffan, vi har inga direkta bevis och vittnena velar eller har tagit tillbaka sina uppgifter men de misstänkta är blattar så det ligger i deras natur att spöa folk så vi låser in dem för säkerhets skulll" :rolleyes:
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Här också..

goodspeed skrev:
Högkonjunktur i svenska rättsväsendet.
http://expressen.se/ego/c_0/index.jsp?a=406500

Känns bra att veta att de står på den lilla människans sida.

I Fånbladet också.. (dom firar väl idag!)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,674836,00.html

Hädanefter fritt fram att sparka ihjäl en svensk..
Kolla gärna namnen på de snart fd åtalade...

Edit:
" Flera vittnen har under rättegången inte velat kännas vid eller ändrat sina uppgifter från polisförhören."
Och varför det då??? Har "Hemtjänsten" varit framme?
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
korvgubbe skrev:
Skulle namnen på något sätt göra att beviskraven borde sänkas? :va

Nej, för vissa grupper blir beviskraven allt högre..

--------------------------------------------------
Lyckligtvis snart fd granne med Husby och Rinkeby...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kahobe skrev:
Nej, för vissa grupper blir beviskraven allt högre..

Menar du att de är så dummiga i domstolarna att de kräver åtminstonde samstämmiga vittnesuppgifter när det inte finns teknisk bevisning?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Menar du att de är så dummiga i domstolarna att de kräver åtminstonde samstämmiga vittnesuppgifter när det inte finns teknisk bevisning?

Du har ju själv skrivit både det ena och det andra om det här fallet.
Dessutom är det inte samma sak när bevisen fallerar som att man är oskyldig. T.ex. finns ju itne ett enda bevis på att U.Olsson mördat Helene och Jannica, han blev dömd på indicier vilket dessa svin också borde blivit.

Men jag undrar fortfarande om de där namnen och varför de insinueras att de skulle ha speciella namn, speciellt då media var väldigt noggranna med att tala om att minst en av dem hade blont hår efter att det hänt. Det fick inte Folket missta sig på, att det minsann var en blond person som gjort detta bestialiska dåd.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top