Målsättningar inför år 2005

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hagster skrev:
Jag ska köra fortare än Stavgren, eus och Victor. Samt bryta min krashtrend. Sen skiter jag i resten :D

1.15 på åsen
Under minuten på Sviestad. Hade jag väl tänkt...

Hoho, jajävlar. Du får du nog höja dina mål en smula för jag kommer inte att vara långsammare nästa sommar.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
oFFkeFF skrev:
Först låsta hjul, och sen ett rejält damm-moln i lekakulorna? :rolleyes:

Nä, hans fetingkittade VMSS-hoj kommer nog inse att den är i händerna på en amatör och sparka bakut. Det är ett haveri som väntar på att hända tror jag.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Mina mål är att kvala in och få köra 1-2 race i R-1000 varav den ena på Åsen där jag hoppas kapa dom 5 sekunder ni pratat om att man gör när man börjar träna och tävla, dvs. 1,12 men fan trot förrän man sett det.
Hojen blir en Gsxr 750 -04 i stort sett std.
Men framför allt, jag tänker njuta och ha jäkligt roligt.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hmm, mål inför nästa säsong är väl att komma igång med säsongen, ställa upp i 250sp och kanske lyckas köra ett helt race utan att undersöka hur hård marken är. Har en stark känsla av att viljan kommer vara bra mycket större än kunnandet.

Förhoppningen är att jag kan ha roligt fast jag är talanglös, långsam och kass men det verkar ju rätt många lyckas med så det ska väl gå. :D
 

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
.
250SP sänka med 0.5 sek per bana=
Sviestad 59.6
Gelleråsen 1.16.99
Knutstorp 1.08.99
Falken 47.1

250R ingen aning med kanske 2-3 sek snabbare per bana :confused:

#27
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Hjalle skrev:
250SP sänka med 0.5 sek per bana=
Sviestad 59.6
Gelleråsen 1.16.99
Knutstorp 1.08.99
Falken 47.1
#27
Instämmer helt samt med tillägget att jag ska slå JPS i totalen, he he! Ska du köra både kungaklassen och 250R?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Något sådant har jag inte uppfattat under de tre säsonger jag kört 250..
Varför skulle det plötsligt bli annorlunda för att oscar kör fort?
Som om sjöström skulle fått gliringar för att han kom på förra årets b-race och körde 55'or första gången på en racer(iofs hade han tidigare på året testat en hoj 4 eller 5 varv)..
Personligen tycker jag alla som förbättrar sina resultat är förtjänta ryggdunkningar, oavsett om de är före eller bakom mig.

Missförstå mig inte. Jag tycker det är jättekul att Oscar ska köra 250 och ser fram emot att köra tillsammans med honom. Och alla andra.

Efter min första säsong har jag inte kunnat undvika att göra vissa obsvervationer. En är att de som är snabba i fyrtakt sällan eller aldrig byter till eller ens sneglar åt en tvåtaktare. En annan att detsamma gäller för de som kör tvåtakt om fyrtakt. Man står ganska långt ifrån varandra och verkar inte ha speciellt höga tankar om varandras discipliner. Det känns inte som en långsökt tanke att de som har slitit hårt i många år för att komma ner till 0.55-0.53 på Sviestad och som plötsligt bli utmanade av en färsking från Rookie 1000 känner sig tagna på sängen. Minst sagt. Det tycker jag är kul.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Missförstå mig inte. Jag tycker det är jättekul att Oscar ska köra 250 och ser fram emot att köra tillsammans med honom. Och alla andra.

Efter min första säsong har jag inte kunnat undvika att göra vissa obsvervationer. En är att de som är snabba i fyrtakt sällan eller aldrig byter till eller ens sneglar åt en tvåtaktare. En annan att detsamma gäller för de som kör tvåtakt om fyrtakt. Man står ganska långt ifrån varandra och verkar inte ha speciellt höga tankar om varandras discipliner. Det känns inte som en långsökt tanke att de som har slitit hårt i många år för att komma ner till 0.55-0.53 på Sviestad och som plötsligt bli utmanade av en färsking från Rookie 1000 känner sig tagna på sängen. Minst sagt. Det tycker jag är kul.

Nja, lite rätt har du iofs, men visst är det lite "cross-over" då och då.
Det är ju inte heller riktigt vanligt att byta disciplin när man precis blir uppklassad från r1000 till 250r heller.
Men sen tror jag inte någon bryr sig om vilken klass den man blir frånåkt kommer ifrån, eller hur länge den personen kört.
Sen gliringarna mellan "lägren" i depån är ju aldrig särskilt allvarligt menade heller.. Menar nästa år kommer du bli mobbad för du åker honda och vice versa :tungan
Men det är dock skitkul att det är fyrtaktsfolk som vågar ta klivet över, Oscar är ju inte ensam om det nästa år. Brazze som kommer från r600 och std600, har ju köpt jannes honda.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Men sen tror jag inte någon bryr sig om vilken klass den man blir frånåkt kommer ifrån, eller hur länge den personen kört.

Det tor jag spelar roll. Själv skulle jag hellre vara långsammare än någon som har kört 250 i fem-sex säsonger än någon som kommer från sin första Rookiesäsong. Fåfängt och löjligt? Visst, men inte desto mindre sant.

oFFkeFF skrev:
Brazze som kommer från r600 och std600, har ju köpt jannes honda.

Ja, det är kul! Han och Oscar kommer nog slåss hårt om att bli bästa rookie i 250.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det tor jag spelar roll. Själv skulle jag hellre vara långsammare än någon som har kört 250 i fem-sex säsonger än någon som kommer från sin första Rookiesäsong. Fåfängt och löjligt? Visst, men inte desto mindre sant.



Ja, det är kul! Han och Oscar kommer nog slåss hårt om att bli bästa rookie i 250.

Glöm inte Eva Hällström som tourade runt på 1.10 på Åsen första gången hon körde 250.
 

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
sorry
Tänkte oxo ta licens, få sålt min blade och ev shoppa en rs250 eller en bra mopperäcer.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top