Måndagsträffar i saltsjöbaden (sthlm)

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
vi ser gärna att ni som har lite finare hojjar
och bilar parkerar närmast restaurangen...

Kanon! Jag har nypolerad hoj och backslick!

Kan man förbeställa hummer?

Kan nog klämma in hojen mellan en Porsche och en kittad BMW :tummenupp

Måste jag ha medlemskortet på Kharma med mig eller känner vakten igen "oss"?
 

Bifogat

  • Brats1.gif
    Brats1.gif
    102.7 KB · Visningar: 89
Last edited:

speedshooter

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
YAMAHA
hej allihop...

jag ska försöka svara så gott jag kan på era frågor...

syftet med träffarna är egentligen bara att ha en träffpunkt likt rosenhill eller röda cafeet.. vad det gäller mc.. för att träffas snacka lite skit, ta en fika eller något att äta... och det samma gäller ju givetvis bilar..

då det mig veterligen inte finns några liknande ställen på den sidan av stan
så kan det ju vara trevligt med nya ställen att träffas på och även andra rutter att åka, än bara slingerbulten mm.. dessutom så finns det ju fina vägar utåt värmdö å ingarö att åka på...

och vad det gäller tider så drar vi igång nu på måndag & hela sommaren
igenom.. dvs om det inte missbrukas med en massa buskörning som kan leda till att träffarna läggs ner... alla är välkommna hela dagen.. men för folk som jobbar & liknande så är väl efter 16.00 fram till 21.30 det som gäller för närvarande...

jag vill även tillägga att nedre planet på resturangen är mest lämpad för allt mc folk då man kan hänga av sig mc stället mm där...

vad det gäller fika & nån kaka kan vi ge en viss rabatt, men annars är det vanliga priser som gäller.. det kommer även göras lite specialrätter anpassade till race och mc folk vad det lider...

dessa träffar är alltså under utveckling...
och om folk använder sitt sunda förnuft och uppför sig på
ett korrekt sätt så kan det här bli ett riktigt trevligt ställe att träffas
och ha kul på!

sen vad det gäller parkering av fordon så ska jag försöka fötydliga mig på den punkten oxå.. alla mc är välkommna att parkera närmast resturangen.. men samma där.. använd förnuftet och ställ er inte i vägen för nån ingång eller i vägen för andra fordon..

däremot vill vi inte ha vanliga personbilar och bonnstylade volvos stå närmast resturangen..

har man däremot en riktigt fin eller känd bil, typ cadillac eller kanske en hotrod
eller seriöst stylade bilar som oxå är exklusiva & fina att se på stå där.. dels för att det kan vara en dyrgrip som man vill ha uppsikt över, dels för att övrigt folk ska slippa springa runt hela parkeringen för att kika på dom fina ekipagen...

sen till dom övriga frågorna som var lite mer personliga så ska jag
svara på dom med...

nej jag har ingen egen mc för tillfället, men jag är medlem i en av sthlms
ballaste mc klubbar...

och nej jag äger inte resturangen.. men är polare med ägaren
som oxå är väldigt känd i race kretsar..

är ni nyfikna på vem det är, besök hans hemsida...
http://www.christellracing.se/

hoppas jag har stillat många av era frågor nu..?

om inte, så kom och ta en fika och snacka lite skit på måndag
och använd ert sunda förnuft så kan vi göra det här till nånting riktigt trevligt i sommar...

mvh/mr x
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
var väll mest piren som va de ironiska :) men ja tycker folk ska ta sig uppåt å köra på våra krokiga vägar också :)

torsdagar är väl ledigt...
måndag: saltsjöbaden
teensdag: Lunda
Onsdag: överallt
Torsdag: norrtan
fredag-söndag: fri aktivitet
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
hej allihop...

jag ska försöka svara så gott jag kan på era frågor...

Bra, tror det behövdes :tummenupp

Självklart är det bra med nya ställen och som du säger så finns det rätt goa vägar åt det hållet, och snacka skit är alltid trevligt :)

99% av era gäster kommer att använda sitt sunda förnuft men som du vet finns det alltid nån som ska styla lite.

Har ni mycket problem med bonnstylade volvos i Saltis? :hihi
Nej men allvar, jag tycker man ska vara rätt försiktig med att uttalade sig på det viset som du gör. Utvecklas det till en träff där folk med entusiastfordon samlas så vill man självklart ha dem på ett ställe men det får inte vara så att tex nybörjare med kanske en lite billigare hoj inte känner sig välkomna.....tycker jag i alla fall!

Vilken klubb är du med i?

//Skägget
 

Nicotin

Guest
Låter ju kanon..
Är ganska mycket ute på värmdö och snurrar så jag dyker gärna upp på en fika i sommar..


Dessutom ett bra tillfälle att försöka steka kapten rövskägg ! :D :yoparty :arsele

Edit: skyller på tjoffe ang kaptenens öknamn..:tummenupp
 

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Jäklarns många lagar och regler för att åka och fika/umgås med mc-folk ( vart man får eller inte får parkera, hur man ska eller inte ska köra)

Man kanske ska komma och kika lite nån måndag :)
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Kan inte träffen vara vid Jugges vid Neglinge istället? :D

Närå, låter kul! lär åka förbi!
 

IronMike

Guest
Kul initiativ! Jag bor en järnfemma, dogleg nia höger bort.....

--

Trisst att alla sossar ska hacka ner, bara för att det är samling i saltis. Tycker det är kul att se lite fina bilar / bågar. Varför ska alla vara så svenskt avundsjuka för, pinsamt. Håll er norrort isf, gnäll inte i andra trådar, eller på folk som försöker bjuda in till lite trevligheter.
 

Nicotin

Guest
Kul initiativ! Jag bor en järnfemma, dogleg nia höger bort.....

--

Trisst att alla sossar ska hacka ner, bara för att det är samling i saltis. Tycker det är kul att se lite fina bilar / bågar. Varför ska alla vara så svenskt avundsjuka för, pinsamt. Håll er norrort isf, gnäll inte i andra trådar, eller på folk som försöker bjuda in till lite trevligheter.

OT mike men har du skaffat gixxer ??
 
Gick med
10 May 2005
Ort
sthlm
Hoj
Buell
Hojarna kan stå vart dom vill tanken med "finare åk" va som roddar och lite mera speciella bilar och hojar att dom kunde stå närmre resturangen, så man kan ha som en liten utställning va tanken??
än så länge har vi ju inte ens satt igång så vi vet ju inte hur allt blir eller om det blir något??;)
vi hoppas att det löser sig med tiden..

"ALLA E VARMT VÄLKOMNA"
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Hojarna kan stå vart dom vill tanken med "finare åk" va som roddar och lite mera speciella bilar och hojar att dom kunde stå närmre resturangen, så man kan ha som en liten utställning va tanken??
än så länge har vi ju inte ens satt igång så vi vet ju inte hur allt blir eller om det blir något??;)
vi hoppas att det löser sig med tiden..

"ALLA E VARMT VÄLKOMNA"

:tummenupp
 

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
Kul initiativ! Jag bor en järnfemma, dogleg nia höger bort.....

--

Trisst att alla sossar ska hacka ner, bara för att det är samling i saltis. Tycker det är kul att se lite fina bilar / bågar. Varför ska alla vara så svenskt avundsjuka för, pinsamt. Håll er norrort isf, gnäll inte i andra trådar, eller på folk som försöker bjuda in till lite trevligheter.

hehe, dåre :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top