Många ägare på en sporthoj?

Dunderkatten

R1 -02
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Åtorp/Degerfors
Hoj
Yamaha YZF R1
Skillnaden kan vara att 9 olika personer maxat ur hojjen och alla gjort egna lösningar för lite kabeldragningar, bytt lite skruvar här och där osv, fler som varit inblandade så är det större risk att saker och ting inte är som det ska, alla personer är inte skötsamma, någon slarvar bort original verktygen och då är det tryggare om man märker att köparen man köper av verkar seriös och då har den förhoppningsvis större chans att MC:n är välvårdad under alla år han/hon haft den. Jag köper aldrig fordon med många ägare.

Va säger att inte en ägare har maxat ur hojen, jag gasar i allafall med min.....
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Som många säger så beror det på vilka alla dessa ägare är.

Min hoj har haft inte mindre än 4 ägare sen förra våren. :banana

Jag ---> min mor ---> jag ---> min sambo ---> jag.

Den dagen jag ska sälja hojen så är det bara till att skriva ut samtliga ägare från vägverket, den som tycker det hela verkar väldigt suspekt och vill pilla på priset får helt enkelt köpa en annan hoj.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Flera ägare behöver inte vara så farligt, har nästan en ny ägare för varje sommar på min hoj nu men då är det en del butiker som haft den och sen misstänker jag att någon bytt ägare pga försäkringsfrågor.

Jag har i alla fall fortfarande kvar alla originalverktyg under kutsen så det känns tryggt :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Skillnaden kan vara att 9 olika personer maxat ur hojjen och alla gjort egna lösningar för lite kabeldragningar, bytt lite skruvar här och där osv, fler som varit inblandade så är det större risk att saker och ting inte är som det ska, alla personer är inte skötsamma, någon slarvar bort original verktygen och då är det tryggare om man märker att köparen man köper av verkar seriös och då har den förhoppningsvis större chans att MC:n är välvårdad under alla år han/hon haft den. Jag köper aldrig fordon med många ägare.

Jag sa att ÄR hojen i fint välskött skick, sådant exemplar du beskriver kan man lämna oavsett en eller 10 ägare :fakta

Maxat ur hojen, ja alla Rettor med 1-2 ägare är söndagskörd mellan kl 12-13 i 80 knyck...:rolleyes:Spelar väl ingen roll på antalet ägare oavsett då de flesta kör en sporthoj på ungefär samma sätt.
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Skillnaden kan vara att 9 olika personer maxat ur hojjen och alla gjort egna lösningar för lite kabeldragningar, bytt lite skruvar här och där osv, fler som varit inblandade så är det större risk att saker och ting inte är som det ska, alla personer är inte skötsamma, någon slarvar bort original verktygen och då är det tryggare om man märker att köparen man köper av verkar seriös och då har den förhoppningsvis större chans att MC:n är välvårdad under alla år han/hon haft den. Jag köper aldrig fordon med många ägare.

Det kan räcka med 1 ägare för att elen skall se ut om skit efter ett försök att bygg om bakdelen etc
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Vad ska man kontra med då?
Svaret har framkommit i tråden. Kopplingen mellan skicket och antal ägare på pappret är låg, ägarbyte av försäkringsskäl inom bekantskapskretsen är vanligt, hojen kan formellt ha ägts av flera juridiska personer utan att ha körts en enda meter mm. Att formulera det på ett övertygande sätt är upp till dig.

Är hojen i verkligt bra skick så är den det.
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Min R1 -06 är uttagen 2007 & har 7 ägare, men är bara 3 som nyttjat den.

bara få faxat uppgigfter på de tidigare ägarna & ringa & fråga


jag hade tittat mer på skicket & milen i stället för hur många ägare det står på pappret
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
I och med att allt fler lämnar in sina pärlor på verkstad (även för simpla saker som att spänna kedjan eller ett oljebyte) bör man kunna sova lite lugnare om natten om man nu är skraj för klåfingriga ägare. Däremot skulle jag dra mig för en hoj som ofta är servad/inlämnad hos Ava MC då dom verkar slarva relativt ofta enligt trådarna här på sporthoj.com. Måste säga att jag möter mer slarv på bilar än vad jag gör på motorcyklar :tummenupp Hur som helst en hoj med många ägare behöver inte automatiskt vara mer misshandlad, även om den faktiskt haft 9 olika "riktiga" ägare :tummenupp
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Jag sa att ÄR hojen i fint välskött skick, sådant exemplar du beskriver kan man lämna oavsett en eller 10 ägare :fakta

Maxat ur hojen, ja alla Rettor med 1-2 ägare är söndagskörd mellan kl 12-13 i 80 knyck...:rolleyes:Spelar väl ingen roll på antalet ägare oavsett då de flesta kör en sporthoj på ungefär samma sätt.

Bara kolla på youtube hur vissa misshandlar sina hojjar, kör upp dem till rött när de är kalla osv, och så fler ägare så ökar risken, sedan finns det alltid vissa som slarvar med service när de endå ska sälja osv, finns många olika anledningar, som sagt behöver inte vara så men risken är alltid större med flera ägare. Tur att vissa inte är så noga för annars skulle det aldrig gå att sälja beggade hojjar efter ett tag :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top