H_____P
Trygghetsnarkoman
En hoj för 100 tkr är ju i sammanhanget små pengar, låna på
Blir mer nervös för de som köper bil för 500 k och kastar in 20% kontant.
Blir mer nervös för de som köper bil för 500 k och kastar in 20% kontant.
Inte konstigare än att låna till en bil för mig, eftersom att jag lägger lika många mil på hojen som med bilen.
För mig är mc inte lyxkonsumtion. Det är mitt största intresse, hobby och glädje i tillvaron. Det är inte ekonomiskt för fem öre, (hehe) men värt varenda krona med råge.
Skulle jag tänka ekonomiskt så skulle jag spara först och köpa en billig och enkel mc med låg effekt. Köpa billigt skit från Kina och köra så lite som möjligt.
Skulle aldrig i helvete åka på dyra mc semestrar till Europa heller. Skulle förstås ha mer pengar på bankkontot, va kul. Nä, lev i nuet och njut och gör allt det där du vill göra.
Så, gör som du känner funkar bäst. Men det är billigare att låna till hojen på banken än att ta lånen som brukar erbjudas av hojhandlarna.
"...jag är inte speciellt sugen på att punga ut 100k även om jag har pengarna"
Det där behöver du förklara tydligare (jag förstår inte hur det kan vara lättare att spendera pengar man inte har).
Oväntat bra tråd, förväntade mig att de som gapar och gormar om att; "Man lånar inte pengar till en leksak", skulle ha tagit över.
Tycker de kan dra något gammalt över sig. Har man råd med avbetalning, kör för fan. Resten av argumenten står i tidigare inlägg.
En tanke som inte finns med här som gäller lån/avbetalning över lag.
Kan tycka att det känns konstig att inte "äga" hela MC:n eller var det nu kan vara. Har du lån/avbetalning så äger ju teoretiskt bank/mc handlare en del.
Fick motorras på min hoj för några år sen, då var jag glad att jag inte hade lån på den. Dock ingen 100 000 kronors hoj
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|