H_____P
Trygghetsnarkoman
Många firmor har ju räntekampanj nu på sensommaren, värt att kolla.
Grävde fram denna tråd långt bak i arkiven nu. Men jag vill mkt gärna köpa en hoj men har inte riktigt cashen just nu.. (har ju varit semester precis....). Hur har ni gjort för att lösa det, jag har ansökt på https://www.nordea.se/privat/produkter/lan/billan-och-fritidslan.html och blev inte beviljad, ska man ta SMS lån eller testa att söka mc lån hos flera banker (typ https://www.sambla.se/olika-typer-av-lan/mc-lan/ )? Någon som löst det? Jag har inte jobbat heltid förra året så nordea tyckte inte min inkomst var bra nog för att köpa just nu.
Grävde fram denna tråd långt bak i arkiven nu. Men jag vill mkt gärna köpa en hoj men har inte riktigt cashen just nu.. (har ju varit semester precis....). Hur har ni gjort för att lösa det, jag har ansökt på https://www.nordea.se/privat/produkter/lan/billan-och-fritidslan.html och blev inte beviljad, ska man ta SMS lån eller testa att söka mc lån hos flera banker (typ https://www.sambla.se/olika-typer-av-lan/mc-lan/ )? Någon som löst det? Jag har inte jobbat heltid förra året så nordea tyckte inte min inkomst var bra nog för att köpa just nu.
Vid 5% (har mc lån på 0.97) ränta så brukar jag slå detta på mina investeringar med en årlig avkastning på ungefär 10%. Därför brukar jag låna istället för att betala hela kontant.
Man kan väl ha både och? Senaste året har jag köpt både hoj och bil, inget lån på någon av dom, och har fortfarande pengar på banken, eftersom jag inte behöver betala lånekostnader och sköter service själv. Skulle jag skrota dom i eftermiddag kan jag köpa nya imorgon. Det enda jag har lån på är huset, men eftersom jag gör allt själv med det också så blir det också lättare lägga undan pengar.Om folk bara fattade det. Varför ska man sitta utan kapital i ryggen?
Man kan väl ha både och? Senaste året har jag köpt både hoj och bil, inget lån på någon av dom, och har fortfarande pengar på banken, eftersom jag inte behöver betala lånekostnader och sköter service själv. Skulle jag skrota dom i eftermiddag kan jag köpa nya imorgon. Det enda jag har lån på är huset, men eftersom jag gör allt själv med det också så blir det också lättare lägga undan pengar.
Inga lån på fordon och bara trafikförsäkring. Så får jag ett löjligt billigt bil och mc-ägande. Leksaker sparar man till först och har man sönder dom får man spara till nya. Sen är det självklart upp till var och en hur man vill göra.
Fast om man har råd att sätta undan varje månad så kan man lika bra ta ett lån och lägga dom pengarna på avbetalning av lånet och på så sätt få sin hoj eller bil nu istället för om 2 år.Jag brukar tänka så här: har man råd med lån så har man nog råd att spara. Lägg hellre undan varje månad, jobba gärna övertid och extrapass under tiden, rör aldrig pengarna till något annat.
Finns inge bättre än känslan av att INTE sitta på massa lån å behöva tänka på avbetalningar...
Man kan väl ha både och? Senaste året har jag köpt både hoj och bil, inget lån på någon av dom, och har fortfarande pengar på banken, eftersom jag inte behöver betala lånekostnader och sköter service själv. Skulle jag skrota dom i eftermiddag kan jag köpa nya imorgon. Det enda jag har lån på är huset, men eftersom jag gör allt själv med det också så blir det också lättare lägga undan pengar.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|