många som kör utan körkort?

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
GuW skrev:
2335931 Jag tycker att hastighetsbegränsningarna visst ska gälla alla, speciellt 18 åringar med färskt B-kort, neonrör under bilen och ett hockeymål på skuffen...
Speciellt på 30/50 sträckor, där dom tycker att det är synnerligen lämpligt att köra över 100 för fort.

Tyvärr innebär det att dom måste gälla mig också, vilket kanske inte gör så mycket på just 30/50 sträckorna, men på 70/90/110 vägarna också, men där tar jag chansen.


Jo, visst. Man kanske ska läsa mitt inlägg med lite ironi...
Det är klart att det finns hastighetsbegränsningar av en anledning, det är intressant att se i villaområdet där min mor bor, hur folk håller kanske 90 på 50-väg med tre meter till hus på båda sidor, där 95% av alla familjer har barn under 6 år...
En del människor tänker helt enkelt inte. Själv anser jag att man inte bör köra över 40 genom detta område, med tanke på hur mycket barnfamiljer det bor där.. Det är inte alla som har 100% koll på sina ungar... Tyvärr.

Men 90 eller 110-väg, fri sikt, lite trafik... Jag ser inte poängen i att hålla 90/110... 70 däremot brukar jag mer eller mindre hålla... 80 känner jag är inom felmarginalen.. ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top