Mårten aka Streetfighter1

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Vad är det du har ställt till med nu?!?! Hade hoppats stöta på dig hemma i sommar men du hade väl fullt upp med det där stockholmandet. Faggorna vajar på halv stång i Malmberget.

/Jonas
 
Last edited:

Ronnie_69

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR1000-08 Banhoj suzuki k3
Det är med stor sorg och saknad att ännu en hojbroder har lämnat oss..
V.I.F
//Ronnie
 

s9d8as0vjk

Guest
Oerhört tragiskt! Jag och dina icke-hojpolare samt några av dina kollegor var och tände ljus och lämnade blommor hos dig idag. Vi tänker på dig Mårten!
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Mårten! Jag hade nyligen lärt känna dig, vi åkte ihop med Streetfighters Stockholm och även på andra körningar. Kommer speciellt ihåg repan till Ankarudden. Jag gillade dej, lättsam och trevlig kille.
Tänker på dig
 

Bejbiluss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Ort
.
Hoj
.
Pratade bara med dig ett par gånger men fick intrycket av att du var en supersnäll kille, önskar att jag hade fått chansen att lära känna dig mer...

Vila i frid :(
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Mycket ledsamt att höra!
Träffades ett par gånger på onsdagskörningarna och du verkade vara en glad person med samma humor som en annan...
V.I.F
/Johan
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Vila i frid...

Hann aldrig lära känna dig som vissa här, men lika dystert ändå..
Sänder en tanke till dina anhöriga o dina vänner.
Och till er som var med när det hände, ta hand om varandra nu, gråt o kramas, minns Mårten med glädje..

Sov gott hojbroder...
 

cgj

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Söder
Hoj
DR + 258 + ER-6
Mårten; varför, varför, varför ???

Jag fick det ofattbart tragiska beskedet tidigt i går morse. Jag ville inte tro att det var du så jag fick dubbelkolla att det verkligen var så.

Varför du? Även om du tyckte om att busa hade du ändå vett bakom pannbenet och visste vart gränserna gick.

Jag kom i kontakt med dig via FMCK för närmare två år sedan. Man märkte direkt att du var en person att lita på. En sån som alltid ställer upp i ur och skur. Det blev en hel del körning med 258 både runt på Kungsängens alla grusvägar samt i vinterföre uppe i Älvdalen. Många blev timmarna vi slet med alla delar som ständigt gick sönder på de olika hojarna. När jag slet som ett djur ute i skogen efter jag kört omkull på något omöjligt sätt och sedan inte lyckades kicka igång hojen igen var det du som peppade mig (och i smyg även skrattade). Pistolskytte var inte din grej men vad gjorde det när du var en mästare på den gamla relik-258'an.

Det var du som fick mig att ta steget att klättra vidare på "karriär"stegen i det militära livet. Det var du som trodde på mig att jag skulle klara det och peppade mig att "go for it". Vem ska jag nu ha som inspiration för min fortsatta väg???

Som militär instruktör visade du att man inte behövde stå med pekpinnen för att få oss "gröna" att lyda. Istället lekte du fram stämningen och gjorde oss alla nyfikna på hur pass långt vi kunde nå. Trillade vi så ryckte du bara på axlarna och såg till att vi fick upp modet att köra uppför / nedför samma backe igen och då, med hjälp av dina tips, klara det galant. Ledarstilen fungerade och vi lärde oss enormt mycket av dig.

Jag tyckte ofta synd om dig att du ville och orkade lägga ner så mycket av din fritid på FMCK's alla kurser, pappersarbete, meckande istället för att parta och ha skoj med dina otaliga vänner. Du ska veta att vi var alla väldigt tacksamma att du så fantastiskt osjälviskt gjorde detta för oss.

Nu i vintras var det dags att komplettera hojgaraget och vem var bäst att reda ut alla begrepp till den, för mig, nya sporthojsvärlden om inte du.
Vem ska jag nu bolla alla mina märkliga hojfrågor med???

Vi hade många och långa diskussioner på nätet så vem ska jag nu sitta och chatta timvis med på msn?

Efter ett tag så märkte jag att vi även rörde oss i ungefär samma umgängeskrets så det hände ibland att vi hamnade på samma krog ute på stan.

För er som inte hade förmånen att träffa Mårten ska veta att han var en helt underbar person; ödmjuk, hjälpsam, blyg, positiv, rolig och väldigt kunnig gällande motorcyklar och meckande.

Jag var ute på Bogan nu på kvällskvisten och det var fruktansvärt att se bromsspåren och de övriga bevisen på vad som hade hänt. Men du ska veta att du har massor av nära och kära och en hel hög vänner som tänker på dig och kommer aldrig att glömma dig.

Mårten; jag hoppas att du får det bra vart än du är och du slipper allt mekande med de urgamla 258'orna utan får gasa på i lugn och ro och titta på 2 1/2 män så ofta du bara kan.

Vila i frid min kära hoj-vän!
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Fick aldrig äran att träffa dig, men det låter som att du va en mycket omtyckt och kär vän till många som lämnade oss alldeles förtidigt.
Hoppas att ni som kände Mårten kan stötta varandra och ta er vidare genom denna stora sorg tillsammans.


Do not stand at my grave and weep;
I am not there, I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning's hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry;
I am not there, I did not die.



Vila i frid Mårten.
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Fruktansvärt tragiskt... det går inte en minut utan att jag tänker på dig:pannkyss
Är så ledsen för att jag inte kunde göra nåt för att rädda dig till livet..

Kommer alltid att minnas dig med glädje!

Massor av kramar Mårten!

/Anna-Lena
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Svår att fatta, vill helst inte heller. =(

Hann träffa Mårten under ett par onsdagskvällar, enkel, varm och lättsam samt schysst är min uppfattning om dig Mårten. Det var helt enkelt "gott" att umgås med dig, hade vi hunnit surra mer så hade vi snart vart inne på ditt intresse för Kronans tjänst då det är nåt som även intresserar mig.


Många många tankar till anhöriga och vänner som nu måste kämpa på i orkanen av motvind som nu råder hos er:pannkyss

Kommer inte Glömma dig Mårten och tackar dig för dina friviilg insatser för Sverige som i sin tur verkar ha gett andra så mkt.


/calle
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Mårten!!

tack för att jag fick lära känna dig! När jag kom ut till vaxholm den där onsdagen för 2-3 veckor sedan var det du som störtade fram med ett brett leende på läpparna och hälsade glatt. Vi tjötade med varandra du jag och juice om allt möjligt mellan himmel och jord från hoj livet till festival livet som du talade så varmt och gott om. Du ringde och tackade mig för årets bästa tur när jag guidade dig och våra andra kamrater i streetfighters stockholm på nynäsbrassat, du var en mycket ödmjuk människa...På torsdag skall jag ta mig ut till Bogesund och tända ett ljus för dig och hålla en tyst minut.. Det sista minnet jag har utav dig var när du körde om mig påvägen från vaxholm till sveavägen vinkandes...man kunde föreställa sig ditt leende bakom hjälmen
återigen tack för den tiden jag fick lära känna dig


Vila i frid


/Benny
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
:(

Mårten! FMCK-broder! Sväva ner till Klangen, hämta en 258, skruva på snöskidorna och slajda lite vackra spår åt oss i molnen över Barkarby när vi är där på Onsdagarna.
Visa oss en glimt av hojhimlen så vi vet att du inte dog förgäves...

Ta din härliga streetfighter, make some thunder and lightning i höst.
När det blixtrar och dundrar vet vi att det är du.

Tack för att du fanns.
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Att du är borta är så overkligt ..

Vi hade verkligen en otrolig förmåga att träffa på varandra varenda gång vi var ut på en tur och vi fick många roliga mil tillsammans.

Saknaden är stor men du har gett mig många roliga minnen som kommer att räcka livet ut.

Mina tankar går till dig och dina anhöriga samt till Micke och Anna-Lena

Vila i frid Mårten

./Kent
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vila i frid. Så tråkigt att läsa att det inte gick vägen...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top