Mårten aka Streetfighter1

jenny_

www.potatoesmc.com
Gick med
25 May 2007
Ort
sollentuna
Hoj
r6 -03 +gubbens ktm 690 smc
vila i frid och hälsa jocke att de inte går en dag utan att vi tänker på honom...
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hade inte förmånen att få träffa Mårten...oerhört tragiskt. Tankarna går till nära och kära i deras sorg och saknad.

V.I.F
 

tokbarn84

Marion
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Handen men hjärtat finns i norrlands inland närmar
Hoj
1983 Honda CB450. Varken ny eller stor men pluggar man tar man det man har råd med och hellre något gammalt och litet att köra på än ingenting alls !
Vi hann aldrig ta vår tur till hösten som du pratade om att du skulle ta med mig på. Imorgon ska jag och tända ett ljus vid olycksplatsen och lämna en blomma... Fast det är snart en vecka sedan känns det som att det är något jag både vill och måste göra. Hann tyvärr aldrig träffa dina hojpolers här nere men prata hojkörning med dig gjorde att jag inte saknade min pärla uppe i hemtrakterna allt för tokmycket. Vila i frid vännen och kör lugnt där du är nu. Och varje gång vi andra äntrar våra pärlor kommer vi tänka på dig ditt levnadsglada sätt och känna din glädje och kärlek till motorcykeln som bara vi 'motorcykeldårar' kan. Du kommer aldrig glömmas vännen !
 

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Tollered
Hoj
Honda CBX600E-83
De två veckorna i Älvdalen i maj blev så bra mycket tack vare honom.
Lugn, humoristisk och säker!

Jag kommer definitivt att sakna Mårten.

*ledsen*
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Så händer då det som jag har fasat så för.....någon man känner och har åkt hoj med går åt.
Hann träffa dig några gånger på en del olika körningar,alltid lika positiv till livet.



Det är en ära att få ha träffat dig.

R.I.P

//Uffe
 

vikingen

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2008
Ort
örnsköldsvik
Hoj
2004 kawazaki ZX10 R
Vi hade mycker kul ihop mannen, många roliga fester ihop, hade hoppats på fler, men vi ses igen då får vi ta ett en riktig fest du å ja! Yngbro bjuder!

Vila I Frid Kompis!
 

Tpn

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2 stycken ;-)
I våras så var jag inbjuden till FMCK på en "prova på dag" och hade förmånen att träffa Mårten. Kan säga så här att det var den mest otroliga människa på att peppa folk så att dom trodde på sig själva och klarade av saker som dom inte trodde på själva, inklusive mig !!! Hela tiden med ett glatt och trevligt humör. Att Mårten inte längre finns med oss är hur tråkigt som helst.....och väldigt svårt att förstå.

V.I.F Mårten
 

HOD123

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm
R.i.p

Våran Olof, arbetskamrat och bästa polare.

Från Hooman och Fredrik S.
 

Bifogat

  • Mårten.jpg
    Mårten.jpg
    26.7 KB · Visningar: 445

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
Vi hade en bokad ordonansintroduktion via jobbet och FMCK. Helt plötsligt vart den avbokad och ja....

Jag visste inte vem du var Mårten... Men man känner ju nått när man en gång i tiden tog det lätta kortet via fmck och då visste vilka gudar ni var.

Jobbigt...

Vill inte att fler dör nu på bogan...

Var och hälsade på idag och jag hoppas att du får det bra.

-Tobbe-
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jadu Mårten, nu har det gått en hel vecka sedan den där hemska dagen... idag var jag för fjärde gången vid din olycksplats och inte kändes det ett dugg lättare nu..
Vi var där med dina föräldrar och bror, solen sken och det var så overkligt allt...

kram
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag fick precis reda på att det var Mårten som hade gott bort. Vi körde tillsammans en lördag och på några onsdagskörningar. Alltid positiv och glad en riktigt trevlig människa. Tråkigt att vi inte kan lära känna honom bättre.

RIP
Daniel
 

mhefr

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Buell xb12
R.i.p

Deppigt! Kände dig genom FMCK. Sist vi sågs var på vinterkursen i Älvdalen. Kommer alltid att minnas våra busigt roliga turer där. Vila i frid mannen…

/ Fredrik
Fmck
Kalmar
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Fan Mårten... Du var den här som svarade på en massa frågor när jag gav mig på grönmotorcyklar en gång i tiden. Såg fram mot att träffa dig igen ute i någon tvåtaktsstinkande skog, snacka musik vid grillen... nu blir det visst inte så. Du kommer att vara saknad, kommer inte att glömma när du borde ha varit med.

Vad hände? PM...
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tråkig läsning! Jag kan inte säga att jag kände dej, träffat dej kanske 3-4ggr men du var alltid en glad prick och alltid trevlig att prata med!
Mina tankar går till vänner och anhöriga.....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top