Mördaren kommer hem igen

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Markus jublar, hans åratal av lobbying har äntligen burit frukt, jag har hört rykten om att det ska leda till en date dom två emellan, men det är ju inte mer än rätt som Markus har tjatat på henne....
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Den där jävla idioten vill inte jag ha hit!
Låt henne avtjäna sitt straff i det landet begått det, hon kan ju inte ens svenska längre.
Hon vill ju bara komma hit o njuta av det fina livet i våra fängelser.

Jag hoppas på att det i helvetet finns en alldeles speciell plats för sådana som henne.
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Känns bra att mina skattepengar används till ett så'nt ädelt projekt! Finns det inget mer patrask vi kan hjälpa med stora mängder pengar, tid och energi?

Om nå'n lågpannad individ sätter sig i skiten pga att han/hon inte ser sambandet mellan handling -> konsekvens, då MÅSTE ju svenska skattebetalare rycka in och öppna lädret! Det är ju solidariskt och det enda rimliga! Politikerna och proffstyckarna här i landet måste ju få klappa sig själva på axeln och säga "bra gjort" då och då (eftersom de i övrigt inte presterar nå't som skulle kunna liknas vid nå't produktivt).

Finns det inget mer vi svenska skattebetalare kan bidra med? Skulle det mot all förmodan börja ta slut i skattkistan är det ju bara att höja skatterna - det är ju sexigt att betala skatt.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tycker själv som de flesta andra som skrivit här.
Förstår faktiskt inte ens varför det lobbats så mycket som det gjort... har dock förstått att det enligt någon konvention står skrivet att hemlandets ambassad skall arbeta för en flytt till hemlandet... men var står det att det skall arbetas så hårt som det gjorts nu?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hon hamnade i dåligt sällskap som ung.
Suttit i fängelse för medhjälp, trots att hon bevisligen inte var med vid morden (satt kvar i bilen), tills hon blev gammelkärring.
Räcker det inte nu?
Jag har begått värre brott själv.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Det värsta är ju att många tycker: "Åhh va bra att hon får komma hem, stackars tjej" bara för att hon är svensk. Det är ju en person som hjälpt till att mörda en annan person ffs. Sjukt imo...

Hade varit bättre om hon fått sitta av straffet i det landet hon begått BROTTET. Utan medlidande bara för att hon råkar vara uppvuxen i sverige.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Personligen tror jag inte hon är någon fara längre, har ju suttit av 28år om jag har förstått det hela rätt.

Det är rätt att hon får komma till Sverige igen. Tror själv mer på rehabilitering än neandertalar-moral. Vissa personer skall hållas inlåsta för samhällets bästa, jag tror inte Annika kvalar in där...
 

srixxo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En grön
Jag skulle nog vara rätt glad om mitt hemland engagerade sig i mitt fall om jag råkade illa ut i ett annat land. Hon har suttit i fängelse i 28 år. Det är en lång tid. Det måste komma en punkt där man har sonat sitt brott och får en chans att börja om, och få chansen att leva ett värdigt liv.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
NU handlar det väl inte om att hon skall friges utan om att hon skall få avtjäna resten av sitt straff i det land där hon har sina få kvarvarande anhöriga...svårare än så är det väl inte?!

Det sker ju hela tiden världen över. Mijalo får avtjäna sitt straff i Serbien, Annika kommer hit, någon annan skickas någon annanstans från sverige

Vari ligger konstigheten?! :va


Edit:
Bosnien var det inte alls, serbien var det. hur djävla svårt ska det vara :mad: Någonstans skakar han galler och det är inte Sverige. ...
 
Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Jag rekommenderar dig att hitta andra källor än www.annikadeasy.org.

Hon var delaktig till 2 mord, men hon har samtidigt suttit av detta mer än 28år.
Hon har dessutom tagit på sig detta och erkänt. Vi har samma moraliska problem med andra personer i sverige. Mattias Flink hör väl dit antar jag. Han var inte klok på en fläck vid tidpunkten för brottet, han är en begränsad fara numera. Förmodligen i samma nivå som en själv.

Alla kan göra fel, i fel situation och med fel förutsättningar kan alla på detta forum bli mördare. Ge människor en andra chans

NU handlar det väl inte om att hon skall friges utan om att hon skall få avtjäna resten av sitt straff i det land där hon har sina få kvarvarande anhöriga...svårare än så är det väl inte?!

Det sker ju hela tiden världen över. Mijalo får avtjäna sitt straff i Bosnien, Annika kommer hit, någon annan skickas någon annanstans från sverige

Vari ligger konstigheten?! :va


Edit:
Bosnien var det...

Då får du nog göra en edit igen; för ska det vara rätt så är det Serbien och inget annat...:tummenupp
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Om jag fattat saken rätt så är hon skyldig till medhjälp till mord. För det har hon suttit i 28år i amerikanskt fängelse,dvs typ 5ggr längre än hon skulle gjort i sverige. Och hon ska sitta i svenskt fängelse tills amerikanarna tycker att det räcker. Är hon inte straffad så det räcker?

Ne just det, nu är vi ju på sh, där alla brott grövre än snatteri ska bestraffas med NaCksKotT
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Om hon gör sig skyldig till medhjälp till mord i USA så får hon väl sitta av den tiden som amerikanskt rättsväsende tycker är lämpligt. Vare sig det är 5, 20 eller 100 gånger så lång tid som i Sverige.

Det säger väl iofs inte så mycket, här i Sverige hade det väl resulterat i villkorligt samt erbjudande om att ge ut en bok som beskriver hur den patriarkala maktstrukturen i samhället var ansvarigt för hennes handlingar.

Att hon nu ska sitta i svenskt fängelse resterande tid förstår jag inte anledningen till.

Alla kan göra fel, i fel situation och med fel förutsättningar kan alla på detta forum bli mördare. Ge människor en andra chans

Konstigt nog är det en väldigt liten andel av den svenska befolkningen som reser över till USA, börjar knarka och umgås med tungt kriminella för att slutligen hjälpa till vid två mord.

Alla kan göra fel, men att jämföra två medhjälp till mord med "fel" är jävligt naivt. Det är liksom lite värre än när Alfons Åberg olovandes använder sågen.

Förlåt mig så jävla mycket för att jag inte kommer stå med en blomsterkvast på Arlanda när kärringen kliver in i ankommandehallen.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fängelsestraff skall utdömmas för att skydda samhället från brottslingar och rehabilitera den dömde inte därför att offren skall få hämnd. Av samma anledning har vi inte dödstraff eller hugger handen av tjuvar....

Efter 28år i fängelse är damen så rehabiliterad hon någonsin kommer att bli och faran för återfall i grövre brottslighet än bidragsfuskande, BIB pimplande/Glenn rökande WT morsa i förorten känns som försumbar....
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Om hon gör sig skyldig till medhjälp till mord i USA så får hon väl sitta av den tiden som amerikanskt rättsväsende tycker är lämpligt. Vare sig det är 5, 20 eller 100 gånger så lång tid som i Sverige.

Det säger väl iofs inte så mycket, här i Sverige hade det väl resulterat i villkorligt samt erbjudande om att ge ut en bok som beskriver hur den patriarkala maktstrukturen i samhället var ansvarigt för hennes handlingar.

Att hon nu ska sitta i svenskt fängelse resterande tid förstår jag inte anledningen till.



Konstigt nog är det en väldigt liten andel av den svenska befolkningen som reser över till USA, börjar knarka och umgås med tungt kriminella för att slutligen hjälpa till vid två mord.

Alla kan göra fel, men att jämföra två medhjälp till mord med "fel" är jävligt naivt. Det är liksom lite värre än när Alfons Åberg olovandes använder sågen.

Förlåt mig så jävla mycket för att jag inte kommer stå med en blomsterkvast på Arlanda när kärringen kliver in i ankommandehallen.

Jag håller med. If you can't do the time, don't do the crime.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top