Mördarmongon som bedriver gruppkörning i bostadsområden!

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Sen när jag fyllde 15 en mintgrön Puch Dakota som gjorde 10knyck innan cylindern byttes.

Mår nästan lite illa av att alla 15åringar har sproilans moppar.. morr.. :mad:

Mintgrön :D

Min Dakota var mattsvart och krävde några dagars tough love i kallgarage i november innan den startade. Köpte den av Punkar-Mange för 400 spänn och ett sexpack. Gjorde 60+ när solen sken. Vilka minnen man får helt plötsligt...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
När jag var 15 fick jag bara en hink luft till däcken som bidrag. Och den var knappt halvfull!

Jag hade bara råd med en kundvagn att sitta i och låta "brum brum". Om jag ändå hade haft råd med en nerförsbacke så hade jag iaf fått känna fartvinden i håret...:gråta

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
När jag var 15 fick jag bara en hink luft till däcken som bidrag. Och den var knappt halvfull!

Jag hade bara råd med en kundvagn att sitta i och låta "brum brum". Om jag ändå hade haft råd med en nerförsbacke så hade jag iaf fått känna fartvinden i håret...:gråta

[YOUTUBE-ID]Xe1a1wHxTyo[/YOUTUBE-ID]

:D

Smagatusk

Guest
:mad: Fy fan, jag kan klippa till människor för mindre men en liten snoris kan man ju inte göra något alls med dessvärre utan att det blir tidningsnyheter.

Är det bara som jag tycker, eller har du skruvat upp tuffheten sen du bytte nick till Anders?

Innan var du en timid kille som klädde ut dina katter.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM

Nedförsbacke? tyder på att du var bortskämd som barn när du visste att det existerade sådana, där jag bodde fanns det bara uppförsbackar.

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Nedförsbacke? tyder på att du var bortskämd som barn när du visste att det existerade sådana, där jag bodde fanns det bara uppförsbackar.

Du hade iaf uppförsbackar. Där jag bodde fanns bara återvändsgränder. Utan vändplan! :arsele

Fan vad smeknamn var bra jävla mycket bättre förr än vad dem är idag.

:D Punkarna var fan skönare förr också...

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: ft

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Hade du uppförsbackar???
Vilken lyx!

Vi hade inte ens mark att stå på, hela min barndom spenderades i fritt fall.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
skaffa en hobby så du får nåt annat att fundera över än omogna idioter på motordrivna fordon. förstår din frustration, antingen kliver du ut i vägen när de kommer o vevar med din kJeTTinG eller så hittar du på nåt annat att lägga din energi på......

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
GNÄLLRÖVAR!

Okej att du gnäller på retardfuckon, men för i helvete, moppefuckon är 15 år, när man är 15år vet och kan man allt bäst själv.

Ni var likadana i den åldern själva, det var bara det att ni aldrig fick någon fart på era schletna puch alabamas...

Oj vad jag inte kan göra annat än hålla med... :D

Fast som några andra redan nämnt, hade även jag en Puch Dakota. Med TT-styre såklart. Och dragen plugg. Och hemmasvetsad effektljuddämpare. Gjorde 60-65. Och lät som en hysterisk bålgeting. Rakt genom mitt och alla närliggande bostadsområden. Man var ascool och odödlig. Och alla andra modeller utom Dakota var ghey. Så var det bara.

Och gnällgubbar var faktiskt ganska sällsynta på den tiden... Go figure... Återstår bara för TS att sälja hojen och gå med i Postkodmiljonärerna så är bilden komplett. :krama

• Gilla
Reaktioner: SGM

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Detta är lite av SH:s circle of life detta.

TS är förbannad på busåkarna och spänner upp pianotråd över vägen. Pöbeln hyllar.
Busåkaren gnäller på SH om pianotråden. Då byter pöbeln sida och hyllar honom istället. ;)

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
skaffa en hobby så du får nåt annat att fundera över än omogna idioter på motordrivna fordon. förstår din frustration, antingen kliver du ut i vägen när de kommer o vevar med din kJeTTinG eller så hittar du på nåt annat att lägga din energi på......

Oj vad jag inte kan göra annat än hålla med... :D

Fast som några andra redan nämnt, hade även jag en Puch Dakota. Med TT-styre såklart. Och dragen plugg. Och hemmasvetsad effektljuddämpare. Gjorde 60-65. Och lät som en hysterisk bålgeting. Rakt genom mitt och alla närliggande bostadsområden. Man var ascool och odödlig. Och alla andra modeller utom Dakota var ghey. Så var det bara.

Och gnällgubbar var faktiskt ganska sällsynta på den tiden... Go figure... Återstår bara för TS att sälja hojen och gå med i Postkodmiljonärerna så är bilden komplett. :krama

Inte för att vara sån gnällig. Det handlar inte om gnäll. Utan det handlar mer om att jag är orolig för kids, gamla kärringar och annat i området. Det är inte så att de ligger och drar sträckan 8-9 gånger om dagen. Men de gånger de gör det så är det fan förenat med fara.

Det handlar inte om att vara gnällig. Men när någon bränner förbi ett dagis i 70 km/h där de är 30. Med skymd sikt och ingen huvudregel så är man allt annat än retarderad om man inte förstår frustrationen. Och begriper att jag blir orolig?

Blir förvånad att vissa lyckas vända detta till att det är jag som är gnällig när tråden handlar om alla funktionellt nedsatta idioter som lyckats skaffa A-kort och missbrukar det, genom att våldta 30 vägar och kör som jävla kioskmongon laddade på tjack.

TS är förbannad på busåkarna och spänner upp pianotråd över vägen. Pöbeln hyllar.
Busåkaren gnäller på SH om pianotråden. Då byter pöbeln sida och hyllar honom istället. ;)

Borde bygga farthinder istället ;)

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kom att tänka på min kompis som för två veckor sedan mekade bil på sin garageuppfart utanför sin lägenhet när han ska gå runt bilen och håller på att bli påkörd av en moppe i full fart. Moppen vinglar till, min kompis skriker och hytter med näven efter honom, moppen tvärnitar och killen slänger av sig hjälmen och sliter av sig tröjan och ska spöa upp min kompis :D
Det visade sig att det var en något äldre person med tatuerad överkropp och lite för mycket testosteron i sig :brinnerup
Bara ytterligare en zigenare som hade snott någon stackars unges moppe, vilket genast ger mig den briljanta idén att betala någon dylik person för att sno snorisens moppe så slipper jag bli inblandad och slipper ha honom åkandes förbi mitt hus i 80km/h på kvällen.

Är det bara som jag tycker, eller har du skruvat upp tuffheten sen du bytte nick till Anders?

Innan var du en timid kille som klädde ut dina katter.

Nej då, samma dryga men snälla människa som tidigare. Kan dock inte minnas att jag har klätt ut katterna, men minnet är ju inte vad det har varit å andra sidan.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
GNÄLLRÖVAR!
Ni var likadana i den åldern själva, det var bara det att ni aldrig fick någon fart på era schletna puch alabamas...

Zündapp! Med kromad tank och snabb som fan. :tummenupp
Dessutom bodde jag granne med en trafikpolis under hela min uppväxt, inga problem.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

När jag var 12 var det tre 13-åriga killar som fick den lysande idén att spänna ett vanligt rep över cykelstigen i en liten by inte långt härifrån. De måttade så att de som kom cyklande skulle få repet i höjd med styret.
Det enda problemet var att den som kom farande först var byns hårding på sin Mustang Mamba (alltså lägre än en cykel). Han kom i full karriär och fick repet i höjd med nyckelbenen inte så väldans långt från halsen. Det blev ett snyggt märke, och han deklarerade högljutt och länge efter att han skulle döda de som gjort det. Än idag har han nog inte fått reda på vilka det var.
Det tre stollarna slutade tvärt med dylika busstreck när de insåg hur jävla nära det var att det gick riktigt illa.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag hade en grön Cresen compakt med pedalstart och tvåväxlad handväxel...

Det var grejjer det! Jag hade en blå med femhalva och orange, långhårigt sadelöverdrag samt ljuddämpare som ramlade av i bland och DÅ blev det liv.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år