Mördarmongon som bedriver gruppkörning i bostadsområden!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Zündapp! Med kromad tank och snabb som fan. :tummenupp
Dessutom bodde jag granne med en trafikpolis under hela min uppväxt, inga problem.

Jag dejtade dottern till en MC polis när jag var i moppeåldern, hon bodde två mil bort, jag ringde henne och sa att jag skulle komma dit, sen stod min moppe utanför en kvart senare...

Pappa polis älskade inte mig av många anledningar...

Det var grejjer det! Jag hade en blå med femhalva och orange, långhårigt sadelöverdrag samt ljuddämpare som ramlade av i bland och DÅ blev det liv.

Jag hade sjuhalva...

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Gnäll inte vafan, jag har då aldrig fått några motoriserade leksaker över huvud taget:mad:

Polarna skröt minsann om hur de fick splitt nya mopeder, crossar, minimotos och massa annat skit i födelsedagspresent, UTÖVER x antal tusenlappar de kammat hem från någon senil farmor. Jag fick oftast en bunt kläder och en femhunka eller något:död När jag fyllde 15 och skulle köpa moppe så fick jag ett bidrag på 2000 kr, resten fick jag skrapa ihop själv:(

Jag fick 2000:- om jag lovade att inte köpa en moped. De pengarna använde jag till att som 16-åring köpa min första motorcykel, en sexväxlad 1969 årsm Suzuki 250cc T20.
Jag förstod inte riktigt tystnaden vid köksbordet hemmavid, men jag var glad.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
När jag var 15 fick jag bara en hink luft till däcken som bidrag. Och den var knappt halvfull!

Vilken lyx!
När jag var liten hade inte luft uppfunnits ännu så vi fick andas vakum istället och mopparna gick fan inte på bensin utan var ångdrivna.

Syre fick vi spjälka av vatten för hand med hammare och kil. Det tog tre månader i sträck utan sömn, för att kunna köra kvarteret runt på våra ångmoppar i den hissnade farten av 15 km/h

Gick det snabbare än så åkte man ifrån sin själ och fick spendera resten av dagen att leta upp den och få in fanskapet igen.

Ingen vet hur bra det är nu för tiden.

Last edited:

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Polaren hann knappt kicka igång sin slutkörda Casal förrän halva byn slängde sig på telefonen och ringde polisen "för det är ju en Roos:are, ligister och pack är vad dom är", gick nästan ställa klockan efter det för 25 minuter efter att han åkt körde polisen förbi hans hus och blängde. (5 mil till stationen)

Det tro fan det, det var ju min gamla Casal! Den lät ju så högt att det nog inte var någon som ringde till polisen, den hördes banne mig 5 mil bort (ok, liten överdrift kanske) :D

Farsan fick det tydligen hett om öronen från lokalbefolkningen när hans 15 år gamla avkomma dök upp vid Storfallet (badplats) i sin 73:as Opel Kadett, :rolleyes:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...han deklarerade högljutt och länge efter att han skulle döda de som gjort det. Än idag har han nog inte fått reda på vilka det var. ...

... Det tre stollarna slutade tvärt med dylika busstreck när de insåg hur jävla nära det var att det gick riktigt illa. ...

En 13-årings definition på "riktigt illa" är när det kommer en större gosse och ger honom stryk. :D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det tro fan det, det var ju min gamla Casal! Den lät ju så högt att det nog inte var någon som ringde till polisen, den hördes banne mig 5 mil bort (ok, liten överdrift kanske) :D

Farsan fick det tydligen hett om öronen från lokalbefolkningen när hans 15 år gamla avkomma dök upp vid Storfallet (badplats) i sin 73:as Opel Kadett, :rolleyes:

Ha ha, visste dom inte att lagen slutade vid järnvägsviadukten i Hoting?:D

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
När jag var 15 fick jag bara en hink luft till däcken som bidrag. Och den var knappt halvfull!

Jag hade bara råd med en kundvagn att sitta i och låta "brum brum". Om jag ändå hade haft råd med en nerförsbacke så hade jag iaf fått känna fartvinden i håret...:gråta

Hade du uppförsbackar???
Vilken lyx!

Vi hade inte ens mark att stå på, hela min barndom spenderades i fritt fall.

Borde inte fritt fall ge rätt bra fartvind?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jag förstår att du stör dig på sånt, jag gör det också. Just nu funderar jag på bästa "hämnden" på en mopedist som framför sin trimmade "Rieju vaddenuheter" på MIN gata där det råder 30km/h.
För det första måste jag få tag på hans käre far och förklara att man till att börja med uppfostrar sina ungar, antingen fysiskt eller med kärlek. För det andra så låter man inte sin snorunge på 15 år á 38kg köra som en idiot i tätbebyggt område. Utanför detta, helt ok för mig.
Men denna snorunge kollar mer bakåt än framåt och moppen låter värre än gammal Amazon på steroider.

:mad: Fy fan, jag kan klippa till människor för mindre men en liten snoris kan man ju inte göra något alls med dessvärre utan att det blir tidningsnyheter.
Fan Anders,du e riktigt gubbtjurig ibland:D:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fan Anders,du e riktigt gubbtjurig ibland:D:tummenupp

Jamenvafan, dels låter det jävligt illa och sen har de små skitungarna ingen koll på övrig trafik eller omgivning och rätt som det är kör han över min katt :mad:
Men ok, jag måste medge att jag är en sur gammal gubbe när det kommer till vissa saker...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
GNÄLLRÖVAR!

Okej att du gnäller på retardfuckon, men för i helvete, moppefuckon är 15 år, när man är 15år vet och kan man allt bäst själv.

Ni var likadana i den åldern själva, det var bara det att ni aldrig fick någon fart på era schletna puch alabamas...
Hade dessa retardfuckon fått lära sig att inte köra som idioter i tätbebyggt område redan när de var 15 hade de kanske inte åkt runt och utsatt människorna på abelseths gata för fara nu.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vad vill du göra åt det lilla glidargubbe? Slå ihjäl dom? :lol

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hade dessa retardfuckon fått lära sig att inte köra som idioter i tätbebyggt område redan när de var 15 hade de kanske inte åkt runt och utsatt människorna på abelseths gata för fara nu.

ärdet typ såna här :D

[YOUTUBE-ID]rFIU36Qrw58[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom