Zündapp! Med kromad tank och snabb som fan.
Dessutom bodde jag granne med en trafikpolis under hela min uppväxt, inga problem.
Det var grejjer det! Jag hade en blå med femhalva och orange, långhårigt sadelöverdrag samt ljuddämpare som ramlade av i bland och DÅ blev det liv.
Gnäll inte vafan, jag har då aldrig fått några motoriserade leksaker över huvud taget
Polarna skröt minsann om hur de fick splitt nya mopeder, crossar, minimotos och massa annat skit i födelsedagspresent, UTÖVER x antal tusenlappar de kammat hem från någon senil farmor. Jag fick oftast en bunt kläder och en femhunka eller något När jag fyllde 15 och skulle köpa moppe så fick jag ett bidrag på 2000 kr, resten fick jag skrapa ihop själv
När jag var 15 fick jag bara en hink luft till däcken som bidrag. Och den var knappt halvfull!
Polaren hann knappt kicka igång sin slutkörda Casal förrän halva byn slängde sig på telefonen och ringde polisen "för det är ju en Roos:are, ligister och pack är vad dom är", gick nästan ställa klockan efter det för 25 minuter efter att han åkt körde polisen förbi hans hus och blängde. (5 mil till stationen)
...han deklarerade högljutt och länge efter att han skulle döda de som gjort det. Än idag har han nog inte fått reda på vilka det var. ...
... Det tre stollarna slutade tvärt med dylika busstreck när de insåg hur jävla nära det var att det gick riktigt illa. ...
Det tro fan det, det var ju min gamla Casal! Den lät ju så högt att det nog inte var någon som ringde till polisen, den hördes banne mig 5 mil bort (ok, liten överdrift kanske)
Farsan fick det tydligen hett om öronen från lokalbefolkningen när hans 15 år gamla avkomma dök upp vid Storfallet (badplats) i sin 73:as Opel Kadett,
Jag dejtade dottern till en MC polis när jag var i moppeåldern
:svärmaHette det verkligen dejta på den tiden?
När jag var 15 fick jag bara en hink luft till däcken som bidrag. Och den var knappt halvfull!
Jag hade bara råd med en kundvagn att sitta i och låta "brum brum". Om jag ändå hade haft råd med en nerförsbacke så hade jag iaf fått känna fartvinden i håret...
Hade du uppförsbackar???
Vilken lyx!
Vi hade inte ens mark att stå på, hela min barndom spenderades i fritt fall.
Borde inte fritt fall ge rätt bra fartvind?
Fan Anders,du e riktigt gubbtjurig iblandJag förstår att du stör dig på sånt, jag gör det också. Just nu funderar jag på bästa "hämnden" på en mopedist som framför sin trimmade "Rieju vaddenuheter" på MIN gata där det råder 30km/h.
För det första måste jag få tag på hans käre far och förklara att man till att börja med uppfostrar sina ungar, antingen fysiskt eller med kärlek. För det andra så låter man inte sin snorunge på 15 år á 38kg köra som en idiot i tätbebyggt område. Utanför detta, helt ok för mig.
Men denna snorunge kollar mer bakåt än framåt och moppen låter värre än gammal Amazon på steroider.
Fy fan, jag kan klippa till människor för mindre men en liten snoris kan man ju inte göra något alls med dessvärre utan att det blir tidningsnyheter.
Fan Anders,du e riktigt gubbtjurig ibland
Men det här är vuxna retardfuckon på hojar...
Hette det verkligen dejta på den tiden?
Hade dessa retardfuckon fått lära sig att inte köra som idioter i tätbebyggt område redan när de var 15 hade de kanske inte åkt runt och utsatt människorna på abelseths gata för fara nu.GNÄLLRÖVAR!
Okej att du gnäller på retardfuckon, men för i helvete, moppefuckon är 15 år, när man är 15år vet och kan man allt bäst själv.
Ni var likadana i den åldern själva, det var bara det att ni aldrig fick någon fart på era schletna puch alabamas...
Ingen hade förstått mig om jag hade skrivit "kurtiserade"
Hade dessa retardfuckon fått lära sig att inte köra som idioter i tätbebyggt område redan när de var 15 hade de kanske inte åkt runt och utsatt människorna på abelseths gata för fara nu.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|