Mördarspindel gick till attack mot mig!

Hatar spindlar. Va i Australien för ett par somrar sen. Det var fruktansvärt roligt o gå på dass när det satt 5-6 spindlar i taket. Man satt och tittade uppåt hela tiden. Man var färdig rätt mycket fortare än vad man är här hemma om man säger så. Tjejen som jag bodde hos hade tillome en redback på sitt tvättställ som hon vägrade ta bort. Den gör ingen skada där tyckte hon. En hona var det. Härligt om den får små bebisspindlar som kryper in i underkläderna. :skrämd

Fixxxer skrev:
...den är vardagsmat hos oss på jobbet. Kallas tydligen vargspindel?

Vargspindel.jpg

Vargspindel.

Fixxxer skrev:
Oj, herregud... Det där var ingenting.

Jag såg vad jag trodde var en mus på jobbet, böjde mig ner och skulle gulla lite och prata med den, när jag insåg att den hade 8 ben samt X antal ögon i fronten.

Sen blev det svart framför ögonen men jag lyckades ta mig en bit bort innan jag liksom försvann.
Sen kom en arbetskamrat, manlig och skulle stajla lite för mig genom att fånga den i en hink. Och när spindeln springer åt fel håll mot vad arbetskamraten räknat med så sprang han med....
Den storleken du har där, den är vardagsmat hos oss på jobbet. Kallas tydligen vargspindel?

Vars jobbar du? Vargspindlar finns inte i sverige :va

honkiie skrev:
Vart i helvete fanns den där spindeln? Ifall du säger sverige så börjar jag gråta. Det var nog den äckligaste spindel jag sett. Tarantlar är ju ingenting mot smalare spindlar med långa ben.

Hehe. Det var i Usa har jag för mig. (Var ju ett par år sen jag gjorde den tråden.)

Jag bor i en källare. Jag har sådana spindlar som husdjur. Plus andra sorter. Mina katter brukar leka med dem.
Det slutar oftast med att jag hör katterna tugga. Nu har jag inte bott i min källare på hela sommaren, jag misstänker att de åttbenta små satarna har tagit över. :)

Jag har bara blivit tokrädd för en spindel en gång. Den hade en spännvidd på 3 cm och var illgrön. Den såg giftig ut... och jag överlät likviderandet på annan person, medans jag satt som förstenad. :gnissla :)

Spindlar är faktiskt lite äckliga. :brinnerup

HönaPower skrev:
Ni har väl inte glömt Kamelspindeln....sov gott! :rolleyes:

http://cellar.org/2004/camelspider.jpg
Det där är inte spindlar (de har skrivit fel). De kallas solskorpioner, trots att de inte är skorpioner. Iallafall så är de rovinsekter som lever i öken.
De är rätt snabba och lite giftiga, men inte farliga för människor.
Trots namnet försöker de uppehålla sej i skuggan på dagtid. Är en människa i närheten är det ibland människan som kastar skugga. Solskorpionen springer då mot skuggan, vilket kan uppfattas som att den anfaller...

En snubbe jag känner har ÄTIT fågelspindel när han var i asien. Den mannen har ta mig f-n ätit allt. I hans meny ingår bl.a. bönssyrsa, ägg marinerade i hästurin, te med yak-smör, papegoja, diverse ormar mm mm.

Föressten så har även Linda Isacsson käkat spindel i TV. Hon tyckte de grillade benen var OK, men gucket i änden som pressades ut på ett löv och kokades på elden var 'sådär' smaken påmine om lever. :3freak

Skitstor harig acklig spindel

Minns att vi var pa landet och skulle ut i roddbaten nar jag va liten. Plotsligt kryper det fram en ohalsosamt stor spindel med hariga ben som kravlar runt tills morsan far fatt den i bat skopan (och den tog lugnt upp mer an halva skopan) och slangde skiten over bord. Jag har mardrommar om den fortfarande.
:död Vad kan det ha varit?!+

Lantis skrev:
En snubbe jag känner har ÄTIT fågelspindel när han var i asien. Den mannen har ta mig f-n ätit allt. I hans meny ingår bl.a. bönssyrsa, ägg marinerade i hästurin, te med yak-smör, papegoja, diverse ormar mm mm.

Föressten så har även Linda Isacsson käkat spindel i TV. Hon tyckte de grillade benen var OK, men gucket i änden som pressades ut på ett löv och kokades på elden var 'sådär' smaken påmine om lever. :3freak

Hörde på ett program på tv att spindel smakar ungefär som kräftor, hummer och sånt

Det här äckliga krypet visade brorsan mig tidigare i somars. Den satt på brorsans kompis bil. Den ser inte så stor ut på bilden.Den var några centimeter stor iaf... Men för mig som e livrädd för spindlar var den stor som en jätte! :skrämd :skrämd :skrämd
Å den hoppade när man blåste på den.

Syrran skrattade gott åt mig för några år sen. När hon visade mig en stoooor snorgrön spindel som satt ute på väggen. Blev illamående av skräck och tårarna började rinna för att jag fick sån panik. :rodnar

För några veckor sen satt jag på toa. Hade ingen glasögon på mig. Men såg att det kutade nåt förbi mig nere på golvet. Tyckte inte att spindeln såg så stor ut. Och glömde bort den. Tills jag upptäckte den på väggen på toa 3 dagar senare. Å då hade jag glasögonen på mig. :eek:
Kusligt att veta att den varit i samma lägenhet som mig i flera dagar.

// Lena som hatar dessa äckliga kryp

Bifogat

• Bild(12).jpg
    Bild(12).jpg
    10.8 KB · Visningar: 135
honkiie skrev:
Vars jobbar du? Vargspindlar finns inte i sverige :va

Det var faktiskt Jonas själv på Skansenakvariet som kollade upp dem och han sade att de kallas vargspindlar och är ofarliga. Jag vet inte om de bara kallas så på svenska, det var så länge sen nu och jag klarade inte riktigt av att vara med hela vägen.
Vi hade nämligen blivit förundrade över hur ENORMA de blev och kallade på någon som kunde kolla upp vad 17 det var för slags spindlar.

Dessutom fick jag förklarat för mig att man ska kontakta typ något djurinstitut när det handlar om så stora spindlar så vi gjorde helt rätt.

Mavve skrev:
Människor klarar betydligt mer gift än en katt....
HAr du blivit biten av en katt ....jag har det kostade mig 3 veckors sjukskrivning :rolleyes: .... näst efter människan är det katten som är farligast att bli biten av.... :)

röris skrev:
HAr du blivit biten av en katt ....jag har det kostade mig 3 veckors sjukskrivning :rolleyes: .... näst efter människan är det katten som är farligast att bli biten av.... :)

Utan att sitta inne på några speciella fakta så törs jag nog säga att det finns värre saker att bli biten av än människor och små kissekatter.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick