Mördarspindel gick till attack mot mig!

honkiie skrev:
Utan att sitta inne på några speciella fakta så törs jag nog säga att det finns värre saker att bli biten av än människor och små kissekatter.
Nja om du tänker på alla importerade giftiga djur som folk har hemma så håller jag med dig.Men annars så gick jag på vad läkaren sa till mig :)
Bäst o kolla sin stavning

Last edited:
röris skrev:
Nja om du tänker på alla impoterade giftiga djur som folk har hemma så håller jag med dig.Men annars så gick jag på vad läkaren sa till mig :)

För att nämna några så törs jag säga att krokodiler, flodhästar och komodovaraner är värre att bli bitna av.

:skrämd

Min kille väckte mig inatt, med ett - kom och titta, det sitter världens äckligaste spindel där inne. (Tv-rummet) Skitstor...jag har inte sett sådär stora sedan jag bodde i Woodlands...
Jag tänkte: mmm... visst... väcka mig för en sketen källarspindel...

Så kommer jag in i tv-rummet och får se den största äckligaste spindeln jag sett ever! Jag har fan bott i källaren i två år. Jag vill inte bo kvar!! :gråta
Jag petade, rysandes, ner den i en plastburk, och var glad att katterna inte fått fatt i den före mig. Om det inte blivit en jämn kamp, så hade jag i allafall dött av äckel om de ätit upp den. :gnissla

Jag vet inte vad det är för sort, den har en avlång liksom randig bakkropp, långa och kraftiga ben... Men jag hoppas att det är en svensk ogiftig art utan tänder. :näsblod Jag kommer att bli tokig av äckel om jag kommer att vakna av att en sådan spatserar över mig när jag sover. :död

Jag ska försöka ta en bild på den i plastlådan, men den är så snabb och äcklig, så jag kanske bara bär ut den i skogen...

UJ! Den var ju jättestor! Fast inte så biffig.
Jag jobbar i en ladugård med endel flugor i.
Spindlar tycker om flugor.
Jag tror flugor kommer leda till spindelfetma :gnissla
Ladugårdsspindlar ska man inte reta:eek:

TinaTjejen skrev:
UJ! Den var ju jättestor! Fast inte så biffig.
Jag jobbar i en ladugård med endel flugor i.
Spindlar tycker om flugor.
Jag tror flugor kommer leda till spindelfetma :gnissla
Ladugårdsspindlar ska man inte reta:eek:

:skrattaåt de där känner jag igen, dom hoppar ju :skrämd min bror jobbade i ladugård och skulle jäklas med sin lillasyrra :4skrika Men han fick spindeln i sitt egna ansikte i ställe :hihi han var inte så kaksig efter det :lol :banana

Kakan skrev:
:skrattaåt de där känner jag igen, dom hoppar ju :skrämd min bror jobbade i ladugård och skulle jäklas med sin lillasyrra :4skrika Men han fick spindeln i sitt egna ansikte i ställe :hihi han var inte så kaksig efter det :lol :banana
:hihi
Nej, nu är Kakan kaksig istället

sEiKo skrev:
Fan, jag vill ha en Kamelspindel!
Ruskigt coola djur. 16km/h är skitfort för en insekt.
Synd att dom inte trivs nåt vidare i fångenskap.
Får duga med mitt lilla kryp tills vidare...
Vad fin! En sån har jag också.. :banana

Bifogat

• Spider4.JPG
    Spider4.JPG
    35.7 KB · Visningar: 122
Solan skrev:
Häromdagen hade jag en nära döden upplevelse! Jordens största spindel kröp över golvet när jag låg och glodde på tv, sen försvann den spårlöst.
Igår kväll så stötte jag på honom och fick panik. Det enda jag kunde komma på var att slänga över en kartong....men nu vet jag inte vad jag ska göra....jag hoppas bara den är kvar där under för det är enda sättet för mig att våga vara kvar hemma.

Upptäckte i en nödsituation bästa sättet att bringa livet av krypen,
"Motul kedjespray" :yoparty bara anfalla, och spindelrackarn blir kritvit, helt stel, som mumifierad och väldigt död(det bästa av allt)

själv är jag inte alls särskillt spindelrädd av mig :D

Bifogat

• CHAINLUBE-ROAD.jpg
    CHAINLUBE-ROAD.jpg
    16.9 KB · Visningar: 162
sEiKo skrev:
Fina färger! Är det en hona?
Hur stor är den?
Jajamen.. :tummenupp och nu är hon ännu finare; hon befinner sig fortfarande på rygg efter att ha hållit på att ömsa i en dryg timme.. (hon låg stilla på en bädd av väv när jag kom från jobbet och ryggplattan släppte för en timme sen..)
Det är första gången jag ser henne ömsa faktiskt.. :banana (kameran har gått varm..)
Hon är väl ca åtta centimeter lång..

Minimorran skrev:
Jajamen.. :tummenupp och nu är hon ännu finare; hon befinner sig fortfarande på rygg efter att ha hållit på att ömsa i en dryg timme.. (hon låg stilla på en bädd av väv när jag kom från jobbet och ryggplattan släppte för en timme sen..)
Det är första gången jag ser henne ömsa faktiskt.. :banana (kameran har gått varm..)

Är det en sån afrikansk djävulsspindel eller den är snäll?

Minimorran skrev:
Nja.. om man sticker ner fingrarna när hon är hungrig så.. :död
Men hon bits ju inte för att vara elak.. :7peta ..bara om hon måste försvara sig..

Den där King Baboon verkar ha ett väldigt stort behov av att "försvara sig". Den är pure evil, sprungen ur helvetet! ;)

Minimorran skrev:
Plockar du med henne nånting?
Isåfall hur gör du när du tar upp henne?
Det har jag inte vågat göra än, hon rycker ju till så jag inte vågar greja mer.
Men jag har kunnat sträcka ner handen och klappa den på bakbenen utan problem.

"Love is in the air" *sjunger* :kär
Sånna kärlekskranka spindlar har vi i Tierp. Snuskisar! :rodnar

Och så har vi sånna som e lite handikappade oxå. Där det fattas lite ben... :D

// Lena

Bifogat

• DSC00229.JPG
    DSC00229.JPG
    43.5 KB · Visningar: 137
  • DSC00230.JPG
    DSC00230.JPG
    51.1 KB · Visningar: 161
Nyheter