Möss MacGyver 2.0 tråden

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Vem säger det? Har du pratat med nåt medium, som i sin tur har pratat med nån reinkarnerad som minns sina tidigare liv och avslut?
Finns väll ganska många fall då folk "dött" i drunknings olyckor och blivit återupplivade.:va

OnTopic igen. Jag har aldrig haft problem med möss. Vilken skada kan de åstadkomma? Gnaga på vattenledningar och dylikt, eller bara ett jävla obehag?
Käkar ju fan på allt elkablar isolering dig när du sover:p Grannen bytte isolering på vinden i sommras och han vittna om en hel del söndergnagda elkablar men också diffusionsplast till isoleringen vilket kan leda till fuktskador:(

Som någon annan sa Jordnötssmör is the shit!!! köpte slagfällor på citygross där betesplattsen var som en skål nedsänkt i själva trampplattan garanterat att de inte kom iväg med någon mumsbit:)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Är det bara jag som tycker att möss är söta..även om de springer runt huset =) Inget man vill ha inne hemma förstår jag men jag hade nog använt bur lr liknande. Blir ingen jägare av mig inte =P
Fick fan ångest när jag råkade köra över en åkersork med grävmaskinen för någon vecka sen

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vem säger det? Har du pratat med nåt medium, som i sin tur har pratat med nån reinkarnerad som minns sina tidigare liv och avslut?

OnTopic igen. Jag har aldrig haft problem med möss. Vilken skada kan de åstadkomma? Gnaga på vattenledningar och dylikt, eller bara ett jävla obehag?

Utsaga från sådana som blivit återupplivade, nu har ju ingen faktiskt död sagt detta då så därför säger jag "ska vara". :7peta hos mig käkade dom upp en slang till diskmaskinen, vart ju "lite" fuktigt där när jag glad i hågen startade den och gick iväg. . ., soppaslangen till bilen med, gick inget vidare utan den. :D dött lite i väggar med, tar några veckor innan lukten försvinner.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Mössena kan hitta på vad fan som helst.

För några år sen fick jag ett telefonsamtal av en polare.

Han berättade han en mus hade klättrat upp vid kåpan när han låg på motorvägen med bågen:3freak
Han stannade där och letade men hittáde inget.

Haha

Ett år senare berättade han att han hittat den hemliga musbasen på mcen , inne i luftburken där den byggt sig ett mysigt bo och antagligen varit riktigt hemmastad...ett tag iaf.
Måste bullrat och varit dragigt värre inne i en luftburk:hihi

Smagatusk

Guest
Finns väll ganska många fall då folk "dött" i drunknings olyckor och blivit återupplivade.:va

Käkar ju fan på allt elkablar isolering dig när du sover:p Grannen bytte isolering på vinden i sommras och han vittna om en hel del söndergnagda elkablar men också diffusionsplast till isoleringen vilket kan leda till fuktskador:(

Som någon annan sa Jordnötssmör is the shit!!! köpte slagfällor på citygross där betesplattsen var som en skål nedsänkt i själva trampplattan garanterat att de inte kom iväg med någon mumsbit:)

Utsaga från sådana som blivit återupplivade, nu har ju ingen faktiskt död sagt detta då så därför säger jag "ska vara". :7peta hos mig käkade dom upp en slang till diskmaskinen, vart ju "lite" fuktigt där när jag glad i hågen startade den och gick iväg. . ., soppaslangen till bilen med, gick inget vidare utan den. :D dött lite i väggar med, tar några veckor innan lukten försvinner.

Låter som högst otrevliga exempel! Följdfrågan blir ju; hur förebygger man angrepp? Man måste ju vädra lite då och då även vintertid, sommarmånaderna står ju altandörren öppen för jämnan och vintertid också emellanåt. Rävpiss på tröskeln?

Jävla ohyra! :4skrika

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har själv en mordisk och sadistisk kattfan som dräper allt som är mindre än sig själv.
Liken radas upp likt troféer i källaren och utbytes mot kattfoder.

Jäkla tur att jag har vedpanna att nyttja som krematorium...

Inte en gnagare eller småfågel inom 500m.radie från kåken

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Låter som högst otrevliga exempel! Följdfrågan blir ju; hur förebygger man angrepp? Man måste ju vädra lite då och då även vintertid, sommarmånaderna står ju altandörren öppen för jämnan och vintertid också emellanåt. Rävpiss på tröskeln?

Jävla ohyra! :4skrika

Tja du, se till att de inte har någon anledning att komma.
Mata dom inte, fågelbord och liknande är en inbjudan.

Kolla kåken så det inte finns några ingångar, en springa du kan sticka in en blyertspenna räcker, kolla så det sitter musband eller liknande som träkloss el. något annat som hindrar dom att ta sig under lockbrädan om du har lockpanel på kåken, den vägen kan dom ta sig upp på vinden och sen har dom allt dom behöver till bo och troligen en massa vägar in.

Rör och kabelgenomföringar brukar också vara huvudentre ,finns det inget hål stort nog så gnager dom upp det om dom är sugna på att komma in, deras tänder är hårdare än stål så rent tekniskt kan dom mumsa sig igenom det mesta.

Som bonus, om dom får göra sig hemmastadda och det finns bra förutsättningar med mat och trygghet, så förökar dom sig som fan, 21 dagar tar det innan dom trycker ut en kull på upp till 15 ungar och upp till 10 kullar om året, könsmogna blir dom efter ett par månader, you do the math!

Hatar dom jävla parasiterna, tur misse sköter sig, avlivade en för ett par timmar sen! Har slagit om från 13-14 plus till nollan nu, det brukar få dom att söka sig inåt.....

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Klart som helvete det blir världen pådrag i tråden när min surf tog slut i telefonen...

Vi har en liten källare där vi har all mc utrusting, hoj, högtryckstvätt, vinter/sommar skor/jackor och även hundforder.. igår när ja skulle spola av bilen hade "någon" varit på hundfodret... Så flyttade glykolhink med jordnörssmör samt de två fällorna som tidigare stod under huset. Nya källaren är alltså en tillbyggnad.. ¨

Nu till problemet, mina fällor har en liten pigg som har gått av på två nu.. Böjde upp den att satte fast agnet på den.. Igår lade jag jordnötssmöret på den, började prassla med engång:banana Men eftersom mina möss (MacGyver) bara slickar i sig det så löser inte fällorna ut. Smart kristoffer och 4-2 till mössen...:död

Nu är planen att kleta in jordnötssmöret i papper?! rulla detta och borra ett hål i "agn placeraren" så de förhoppningsvis måste trixa lite med pappret FÖRHOPPNINGSVIS dra lite och lösa ut fällan..

Inspektera (typ antisimex) ringde igår och ville komma idag men får ta detta efter tentan.. Min glykolhing med skinkagn hade inte gett resultat med de små gynnarna verkar tokiga i jordnötssmör:tummenupp Så hoppas på bättre agn denna gången. DOCK är vippfällan totalt värdelös.. En skinkbit på 1kvadrat cm vägde precis såpass att den inte välte över... :huvet Så nu med jordnötssmör har jag kletat runt det inprincip över hela vippan för att få jämnvikt.. Plus att ena fällan vid hojen har jag borrat en hål i en hundgodis som ja sedan placerat på fällan med piggen, sitter fast.. Väntar även på resultat där. Nya hopp:rodnar

Men kontentan av de hela är väl att de som jag hittills dödat var de efterblivna och de som är kvar är #93 samt MacGyver.. Intressant fprtsättning följer:3freak

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Klart som helvete det blir världen pådrag i tråden när min surf tog slut i telefonen...

Vi har en liten källare där vi har all mc utrusting, hoj, högtryckstvätt, vinter/sommar skor/jackor och även hundforder.. igår när ja skulle spola av bilen hade "någon" varit på hundfodret... Så flyttade glykolhink med jordnörssmör samt de två fällorna som tidigare stod under huset. Nya källaren är alltså en tillbyggnad.. ¨

Nu till problemet, mina fällor har en liten pigg som har gått av på två nu.. Böjde upp den att satte fast agnet på den.. Igår lade jag jordnötssmöret på den, började prassla med engång:banana Men eftersom mina möss (MacGyver) bara slickar i sig det så löser inte fällorna ut. Smart kristoffer och 4-2 till mössen...:död

Nu är planen att kleta in jordnötssmöret i papper?! rulla detta och borra ett hål i "agn placeraren" så de förhoppningsvis måste trixa lite med pappret FÖRHOPPNINGSVIS dra lite och lösa ut fällan..

Inspektera (typ antisimex) ringde igår och ville komma idag men får ta detta efter tentan.. Min glykolhing med skinkagn hade inte gett resultat med de små gynnarna verkar tokiga i jordnötssmör:tummenupp Så hoppas på bättre agn denna gången. DOCK är vippfällan totalt värdelös.. En skinkbit på 1kvadrat cm vägde precis såpass att den inte välte över... :huvet Så nu med jordnötssmör har jag kletat runt det inprincip över hela vippan för att få jämnvikt.. Plus att ena fällan vid hojen har jag borrat en hål i en hundgodis som ja sedan placerat på fällan med piggen, sitter fast.. Väntar även på resultat där. Nya hopp:rodnar

Men kontentan av de hela är väl att de som jag hittills dödat var de efterblivna och de som är kvar är #93 samt MacGyver.. Intressant fprtsättning följer:3freak

Denna är fin, maten ligger under locket och när dom sticker in huvudet så......goood feeling! :D

http://www.clasohlson.com/se/Musfäl...0;83823;4797&gclid=CM7GrsTd1sECFcbDcgodjJ0Axw

Annars är detta en bra modell med men man kan få beta om den efter den slagit igen om det finns fler då de käkar upp maten för sin döda kompis......
Tror jag hittade den på granngården men det var länge sen, man lägger betet på golvet och ställer den över, när dom sticker in huvudet så, PANG! Gött ljud! :tummenupp
https://www.google.se/search?q=musf...fanga-mossen-hemma-7038450029602.html;600;600

Ingen av de modellerna har jag råkat ut för att dom snott betet utan att lämna minst en av sina kvar, ett byte jag kan acceptera........ ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var fan hittar man en sån? Vill haaaaaa! :rofl

Synnerligen tilltalande reklamfilm, spelar inte alls på mina känslor för dom små ulliga liven.....:rolleyes:

Massor med kopior på Ebay. (sök "rat zapper"). Annars kan du köpa originalet (+kopior) på Amazon.
Vi hade råttor på ett ställe där jag jobbade för massa år sen, och vi plockade ett helt gäng med den där maskinen :crash

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Som jägare så föredrar jag att lägga ut lockbete där gnagare tycks hålla till (jordnötssmör eller nötcreme är bäst) och sedan sätta sig en bit bort på pass med luftgeväret och vänta tills asen vågar visa sig.
Räkna med att det kommer gå trögt i början men efter ett tag så kommer du att vara en riktigt dödlig musjägare!
Kombineras med fördel ihop med några pilsner och Tapatalk i surfplattan, men glöm inte bort att hålla ena ögat på lockbetet.
Happy hunting! :D

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Som jägare så föredrar jag att lägga ut lockbete där gnagare tycks hålla till (jordnötssmör eller nötcreme är bäst) och sedan sätta sig en bit bort på pass med luftgeväret och vänta tills asen vågar visa sig.
Räkna med att det kommer gå trögt i början men efter ett tag så kommer du att vara en riktigt dödlig musjägare!
Kombineras med fördel ihop med några pilsner och Tapatalk i surfplattan, men glöm inte bort att hålla ena ögat på lockbetet.
Happy hunting! :D

Ställde in luftgevär och pistoler på tio meter för 2v:) Men kommer säker ha en eller flera hundar ivägen!! Sen vart det inte så uppskattat att skjuta djur hemma.. Det vart värre för mig med ilsken sambo än för räven som fick en 22 Magnum i hövet.. :rolleyes:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ställde in luftgevär och pistoler på tio meter för 2v:) Men kommer säker ha en eller flera hundar ivägen!! Sen vart det inte så uppskattat att skjuta djur hemma.. Det vart värre för mig med ilsken sambo än för räven som fick en 22 Magnum i hövet.. :rolleyes:
Sambon skickar man iväg på spa eller något en helg, sen är det fritt fram att ta på sig pannbandet och slänga tröjan, i sann Rambo-anda! :rofl

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Har investerat i två stora RÅTTfällor ifall att:rolleyes: och några mindre musfällor som verkade effektivare än mina tidigare. Kollade på den typen som nämns ovanför då de måste sticka in huvudet. Men de verkade klena! De nya är sådana med tramp runt om betet! :tummenupp känns effektivt! :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC