Klart som helvete det blir världen pådrag i tråden när min surf tog slut i telefonen...
Vi har en liten källare där vi har all mc utrusting, hoj, högtryckstvätt, vinter/sommar skor/jackor och även hundforder.. igår när ja skulle spola av bilen hade "någon" varit på hundfodret... Så flyttade glykolhink med jordnörssmör samt de två fällorna som tidigare stod under huset. Nya källaren är alltså en tillbyggnad.. ¨
Nu till problemet, mina fällor har en liten pigg som har gått av på två nu.. Böjde upp den att satte fast agnet på den.. Igår lade jag jordnötssmöret på den, började prassla med engång
Men eftersom mina möss (MacGyver) bara slickar i sig det så löser inte fällorna ut. Smart kristoffer och 4-2 till mössen...
Nu är planen att kleta in jordnötssmöret i papper?! rulla detta och borra ett hål i "agn placeraren" så de förhoppningsvis måste trixa lite med pappret FÖRHOPPNINGSVIS dra lite och lösa ut fällan..
Inspektera (typ antisimex) ringde igår och ville komma idag men får ta detta efter tentan.. Min glykolhing med skinkagn hade inte gett resultat med de små gynnarna verkar tokiga i jordnötssmör
Så hoppas på bättre agn denna gången. DOCK är vippfällan totalt värdelös.. En skinkbit på 1kvadrat cm vägde precis såpass att den inte välte över...
Så nu med jordnötssmör har jag kletat runt det inprincip över hela vippan för att få jämnvikt.. Plus att ena fällan vid hojen har jag borrat en hål i en hundgodis som ja sedan placerat på fällan med piggen, sitter fast.. Väntar även på resultat där. Nya hopp
Men kontentan av de hela är väl att de som jag hittills dödat var de efterblivna och de som är kvar är #93 samt MacGyver.. Intressant fprtsättning följer