Tycker det är lustigt att använda sina barn som en ursäkt för att bete sig som ett svin själv. På vilket sätt skyddar personen sina barn genom att fronta med en MC eller utsätta sig själv för större risk? Inte mycket va?
Jag har själv varit med om just det. Vi var ute och åkte lite i norrort och jag hamnar bakom en SUV.
Det är helt fritt på vägen och jag förbereder mig för att göra en omkörning.
Tro på fan då han går ut och blockerar. Ok, tänker jag. Får väl försöka vid nästa tillfälle. Samma där, sen börjar han skära kurvorna som en dåre. Kör mer eller mindre i mitten på vägen.
När vi kommer fram till stoppljuset så rullar jag fram bredvid honom och han rullar ner sin ruta med ett flin på nyllet.
Jag: Hur fan kör du egentligen?
Han: Vadå?!!
Jag: Du ligger över hela vägen och förhindrar en omkörning.
Han (märker hur hans temperament eskalerar): Ah men va fan ni kör ju som jävla idioter och jag har barn i bilen!!
Jag: Ja, undrar vem det är som kör som en idiot??
Han: Börjar vifta med armen och försöker få tag i mig.
Jag höll för övrigt helt laglig hastighet.
Jag har själv varit med om just det. Vi var ute och åkte lite i norrort och jag hamnar bakom en SUV.
Det är helt fritt på vägen och jag förbereder mig för att göra en omkörning.
Tro på fan då han går ut och blockerar. Ok, tänker jag. Får väl försöka vid nästa tillfälle. Samma där, sen börjar han skära kurvorna som en dåre. Kör mer eller mindre i mitten på vägen.
När vi kommer fram till stoppljuset så rullar jag fram bredvid honom och han rullar ner sin ruta med ett flin på nyllet.
Jag: Hur fan kör du egentligen?
Han: Vadå?!!
Jag: Du ligger över hela vägen och förhindrar en omkörning.
Han (märker hur hans temperament eskalerar): Ah men va fan ni kör ju som jävla idioter och jag har barn i bilen!!
Jag: Ja, undrar vem det är som kör som en idiot??
Han: Börjar vifta med armen och försöker få tag i mig.
Jag höll för övrigt helt laglig hastighet.
Last edited: