Grov vårdslöshet i trafik borde resultera i indraget körkort på livstid! Uppför man sig så i trafiken, även om det är jävligt kul att brassa i 200 knyck eller köra på bakhjulet när helst man får chans, så sätter man andra människors liv i fara, endast för sitt eget höga nöjes skull. Jag vet att på SH tänker man inte utan kör på och skiter i resten, jag gör likadant. Men egentligen, vad är det för arrogant va? Att köra som en alika går faktiskt inte att rättfärdiga. Någon som håller med mig?
Och har man själv valt, att bosätta sig i Ellboda intill "Bogesund's rr bana", eller bredvid slingerbulten så får man väl skylla sig själv om man blir störd av motoroväsen mm.
Jag tror stenhårt på ett bygge av bana i Stockholm, då vet jag att många jag känner, inkl mig själv, enbart skulle hålla sig där och fimpa gatåkning helt.
Jag kör gärna på slangen i 200 knyck då tillfälle ges, då menar jag inte över ett skymt back krön, vill gärna se min son bli en vuxen kille!!
Dock är ja alldeles övertygad om att en MASSA icke hojåkande o hojåkande oxå för den delen tycker ja e en idiot när ja ligger i den farten...
Förstår dock problematiken, vissa borde inte få köra hoj, precis som alla som kör bil inte e några vidare förare än möjligtvis inom hastighets begränsningen![]()
Judas!!
Förare som kör på ett sådant sätt är ett självsanerande släkte. Det enda man kan hoppas på är att dom inte tar med sig någon annan.
Vi har gått igenom det där redan. Sporthojjar skall köras på riktigt, moralkärringar skall hålla tyst. Bogan är en rejsbana, och svensson skall hålla sig ur vägen. De som kör som riktiga motorcyklister[tm] där har koll på läget, och om det blir några olyckor så är det den andres fel.
Frågor på det?
Grov vårdslöshet i trafik borde resultera i indraget körkort på livstid! Uppför man sig så i trafiken, även om det är jävligt kul att brassa i 200 knyck eller köra på bakhjulet när helst man får chans, så sätter man andra människors liv i fara, endast för sitt eget höga nöjes skull. Jag vet att på SH tänker man inte utan kör på och skiter i resten, jag gör likadant. Men egentligen, vad är det för arrogant va? Att köra som en alika går faktiskt inte att rättfärdiga. Någon som håller med mig?
Och du fr1ppe! Jag han läsa ditt inlägg.. Och jag är ingen idiot!! bara så du vet din lilla stjärtis!!!
Ett klokt val, sporthoj på gata är värdelöst, är riskmedvetenhet direkt kopplat till ålder? Fast 50 mil tur & retur till en vettig bana med alla runt-omkring-kostnader är också värdelöst. Dessutom regnar det när man kommit fram.I år kör jag en slö stånka, på gatan, för att alltför många goda vänner kört ihjäl sig på sporthoj.
jag tillhör gruppen sk "mogen ungdom" (35+)
//D
Det där med bana i Stockholm har man ju aldrig hört förut. Så det är någon som ska straffas och får skylla sig själv för att inte du har en bana i Sthlm? Det känns ju vettigt - inte.
Är det inte på tiden att vi som är lite mer normala agerar mot de som inte har något i trafiken att göra?
Jag hänger inte med nu, men gatåkning är för mig 70-80% en social grej, dvs inte så mkt för självaste åknngen.Det som inte vinner samhällets acceptans överlever inte utan att tills slut klassas som kriminellt. Då blir det inte mycket kvar av det folknöje som mc-åkning ändå är för många vanliga människor utan dina knäskraparambitioner.
Förra sommaren var ju bana helt ointressant. Det var i tidsperioden strax innan du skulle köpa ducce, men strax efter du skulle köpa HD som du sa det.
En bana löser inte alla problem! Alla vill inte köra bana, å en bana är ingen drop in-grej, men kan inte bara åka förbi Gelleråsen, åka 5 varv å dra vidare. Varje bandag kräver ganska mycket planering runt om, kanske därför det bara är nån bandag för vanligt folk per månad på tex Sviestad och Gelleråsen.Förklara sig gärna mer ingående?![]()
![]()
![]()
Jag skulle skippa gatåka, med en bana i närheten ... men du anser?
Förespråka en bana istället för att vara fördömmande mot alla med r-hoj?
Jag hänger inte med nu, men gatåkning är för mig 70-80% en social grej, dvs inte så mkt för självaste åknngen.
Skulle gärna endast hålla mig till bana om det fanns ngt i sthlm, nu är det ett jäkla projekt att ta sig till och från bana, samt sovplats mm.
Och du fr1ppe! Jag han läsa ditt inlägg.. Och jag är ingen idiot!! bara så du vet din lilla stjärtis!!!
Killerkommentar.![]()
herregud" bäst att vi gemensamt hänger ut idioter som förstör vårt anseende ute bland vanliga svenssons. Dessa svenssons drar oss alla över samma kam. Det är dumt, men det är så folk funkar."
--
Hurdå hänga ut? Varför? ..finns ju dom, t ex jag själv som "kör som ett svin" - men jag går aldrig ut på fel sida av vägen, ska dom också hängas ut? ..har alltid varit en del hojåkare kör som svin. Hojåkare har alltid haft ett visst rykte. Vem bryr sig? Vad spelar det för roll? Vad Svennssons tycker och tänker skiter väl de flesta fullständigt i. Jag rycker på axlarna om någon mupp säger "jaha, du är en sån där organdonator"...
Och har man själv valt, att bosätta sig i Ellboda intill "Bogesund's rr bana", eller bredvid slingerbulten så får man väl skylla sig själv om man blir störd av motoroväsen mm.
Jag tror stenhårt på ett bygge av bana i Stockholm, då vet jag att många jag känner, inkl mig själv, enbart skulle hålla sig där och fimpa gatåkning helt.
runt 12 bläcket kommer jag dra söder ut över mot bulten..
tänker slå dan the mans halv slöa tid, alltså: 12.00-12.04.30 kommer en svart gixxer dra i kurvor med feta skrap och kan även tänka mig att det främre hjulet kommer lätta lite från backen... så alla vet
efter det tar jag mig en fika på rosenhill...
sedan bär det av mot bogesund där jag inte e lika gasglad, måste upp o öva så inga annan piskar skiten ur än på ons körning som kommer...![]()
häpåer
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag