Möte på bulten

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
hmm, men bil = bälte, hoj = fladra omkring i ett styre:D

bara en tanke

ps: glömde skriva att vi kör warm up lap runt 11.30

det va allt för i år..

tack för att jag fick göra ett par inlägg..
mvh

Last edited:

njelger

Guest
Själv eldar jag upp grannhusen för det finns ingen brandövningsbana inom gångavstånd.
Det är helt sjukt att det inte finns!1!!

Och du fr1ppe! Jag han läsa ditt inlägg.. Och jag är ingen idiot!! bara så du vet din lilla stjärtis!!!

Du är också duktig nog att citera dig själv. :pannkyss

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Detta har väl diskuterats ca 28938 ggr på forumet....

Bara inse en gång för alla att det ALLTID kommer finnas personer som sätter andras säkerhet i andra hand på allmän väg.
Jag tillhör definitivt inte "elitförarna" & utger mig inte för det heller.

Jag kör sporthoj för att det är roligt att dra på när tillfälle ges, & kul att svänga, men jag ser alltid till att hålla mig i MIN fil, om jag inte har fri sikt långt fram....

Flera ggr har jag varit nära att stöta axel med mötande mc, framförallt på Bogesundsvägen, varje gång tackar jag min lyckliga stjärna att jag hade 10 cm tillgodo.

Jag har även jagat ikapp bilar som gjort vansinnesomkörningar, & visat dom var skåpet ska stå, jag tror dom minns detta & inte gör om det. :)

Suget att köra minskar tyvärr efter varje gång man haft "tur", dagen kommer när turen tar slut...

//K

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Får hålla med lite om filen.. Bogan och Bulten ÄR racebanor :fakta men det är dom åt båda hållen.. Man måste inse att det kommer förare åt båda hållen i duktiga farter så hålla sin egen fil känns som regel nr uno :rummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag hänger inte med nu, men gatåkning är för mig 70-80% en social grej, dvs inte så mkt för självaste åknngen.

Skulle gärna endast hålla mig till bana om det fanns ngt i sthlm, nu är det ett jäkla projekt att ta sig till och från bana, samt sovplats mm.

Jag menar att det är ju inte så okomplicerat att det är var och ens ansvar och rättighet att konsumera upp allmänhetens förtroende för hojåkare, vi betraktas ju som en grupp och straffas även därefter.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag var också en idiot när jag var 18.
Körde RD 350 som en räjsputte och trodde jag var duktig. Frontade med en lastbil och klarade mig med hjälp från ovan eller nåt.

Den starkaste känslan när jag låg där i gruset efter smällen var inte smärta, utan förvåning. Jag var totalt j-a chockad för att jag, JAG låg där å blödde, det hade hänt MIG, jag som kunde köra så fort o var så frän ! Efter tre års uppehåll började jag köra igen, jag fick en andra chans, att lära mig och börja köra med insidan. Tack Gud för det.

Ha d kul i sommar hojåkare, men ta´t lugnt.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Får hålla med lite om filen.. Bogan och Bulten ÄR racebanor :fakta men det är dom åt båda hållen.. Man måste inse att det kommer förare åt båda hållen i duktiga farter så hålla sin egen fil känns som regel nr uno :rummenupp
Du kan ju börja med att övertyga "idioterna" som bor utefter dessa vägar.
Börja knacka dörr.

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Finns det faktiska bevis för att boende strör ut grus?...ok att dom är irriterade, men det är ju tamejfan mordförsök dom håller på med!!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Du kan ju börja med att övertyga idioterna som bor utefter dessa vägar, så kanske de slutar strö grus i kurvorna.
Börja knacka dörr.
Finns det faktiska bevis för att boende strör ut grus?...ok att dom är irriterade, men det är ju tamejfan mordförsök dom håller på med!!
Jag har både stått å fotat å kört bulten en hel del, och en enda gång på 4 somrar har jag sett försåtsminerande boende. Det var under en fotosession (bild: http://www.hoztic.se/bilder/Gallerythree/IMG_2257.jpg.html) som nån kastade ut grenar på vägen. Däremot, vilket syns tydligt om man står still i kurvorna, så genar mååååånga bilar lite utanför asfalten, i synnerhet alla stora lastbilar som åker den vägen. Och dom drar up allt möjligt bös på vägen. Många håller undan för att dom möter sporthojsåkare med våldsamma nerlägg, med hela hojen över mittlinjen, också, och då kommer hjulen utanför och det skvätter upp grus. Som alla här gnäller på :rolleyes:
Det har gnällts rätt mycket om skicket på vägen också, djupa diskussioner om VV's hojmördarplaner. Sen asfalterade dom om vägen, då gnällde ungefär samma människor om att dom gjorde vägen såphal mm, dvs djupa diskussioner om VV's hojmördarplaner :huvet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har både stått å fotat å kört bulten en hel del, och en enda gång på 4 somrar har jag sett försåtsminerande boende.

Det har gnällts rätt mycket om skicket på vägen också, djupa diskussioner om VV's hojmördarplaner. Sen asfalterade dom om vägen, då gnällde ungefär samma människor om att dom gjorde vägen såphal mm, dvs djupa diskussioner om VV's hojmördarplaner :huvet

Många missar även det faktum att Jehanders ligger i direkt anslutning till Bulten. Det är ju ett av Sthlms största grustag och där åker drösvis med lastbilar och även privata släp som hämtat sand och grus. All lastning sker med hjullastare vilket medför att det alltid hamnar lite sand/grus utanför flaken. Denna sand ramlar då av naturliga skäl av när man kommer ut på vägen och det börjar svänga och blåsa lite... många bäckar små...

Det och det faktum att många kör med nått hjulö utanför asfaltskanten gör att det är mer regel än undantag med sand/grus på Bulten.

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Själv eldar jag upp grannhusen för det finns ingen brandövningsbana inom gångavstånd.
Det är helt sjukt att det inte finns!1!!

Du är också duktig nog att citera dig själv. :pannkyss

Tack kompis:tummenupp

Svårt sånt här data grejs vettu..
Kan bara köra på bakhjulet i 200.. Rakt fram!!

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli