Mackar i Sverige

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
Små raska hojar och en bamse
I Älvsjö däremot, där kan man i alla fall se den nerlagda macken. I ett villaområde, några kvarter från genomfartsleden. Inte det bästa läget. Har aldrig tankat där tidigare och inte idag heller.
Ja, den macken (korsningen Johan Skyttes Väg - Segervägen) kör jag förbi ofta när jag har det 'området' i jobbet. Alltid lika underbart. Idag verkar det vara nån som har sitt lager där, tror nån slags plåtfirma eller nåt med rör. Man har hägnat in allt också vilket känns lite tråkigt.

Finns lite att läsa på internet, ser jag: http://modernisma.blogspot.com/2011/06/gulf-moter-gluff-gluff.html

Last edited:

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
En bra och läsvärd artikel även om den är gammal. Körde förbi och morsade på både Jonas och Mattias.

Kanske dags att läsa att lite nostalgi på Readly, det finns 19 utgåvor mellan 2013 och 2016.

IMG_0873.png

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Ja, den macken (korsningen Johan Skyttes Väg - Segervägen) kör jag förbi ofta när jag har det 'området' i jobbet. Alltid lika underbart. Idag verkar det vara nån som har sitt lager där, tror nån slags plåtfirma eller nåt med rör. Man har hägnat in allt också vilket känns lite tråkigt.

Finns lite att läsa på internet, ser jag: http://modernisma.blogspot.com/2011/06/gulf-moter-gluff-gluff.html
Det ligger ett Hemköp ett stenkast därifrån. Vi kallade det Kött-Hemköp för att de hade så bra kött. Polare åkte dit enkom för köttet.
Det var flera år sedan nu. Inte värt ett besök längre.
Från macken och ett tjejkast neråt låg en kinarestaurang med uteservering. Dit har vi åkt många gånger. Det slog igen såg jag förrförra(?) sommaren. Nästa gång jag åkte förbi var det bara en stor grop! Nu står det ett stort flerfamiljshus där.

Några massproducerade kanelgifflar kan man dock fortfarande handla i affären.
IMG_1956.jpeg

Några år senare, samma gata som hojen står på, så var jag och kollade på en blå TRX850. Tveksamt skick så jag backade.

Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...