Malmö Bike Open 2010

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Se sida 64-65 senaste Bike :fakta
Fast nu är den ju reggad med fläkt och kan således gå i gatklassen, du behöver inte oroa dig :D

Har inte bike, men jag litar på ditt ord.

Men gatklassen? Där måste ju va nått säkerhets-breakout? (6.40?)

Jag har nummerplåt till skotern, har dock bytt lite sen senaste bes, typ styre och lite annat:D

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har inte bike, men jag litar på ditt ord.

Men gatklassen? Där måste ju va nått säkerhets-breakout? (6.40?)

Jag har nummerplåt till skotern, har dock bytt lite sen senaste bes, typ styre och lite annat:D
Denna knallert är det som det görs reportage om. Den där hjulbaslängden är nog bra till rakfram :yoparty

Det borde säkerhets break-out, Nizze kanske vet?

Du har väl inte satt på nån fjollig stoppad sadel va?

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Denna knallert är det som det görs reportage om. Den där hjulbaslängden är nog bra till rakfram :yoparty

Det borde säkerhets break-out, Nizze kanske vet?

Du har väl inte satt på nån fjollig stoppad sadel va?

Är det hjulbastävling så vinner jag nog:tummenupp Stoppad sadel har jag, men den är bara för brudarna:tuttar
scooter6.jpg

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Äntligen ny sporthoj Electra Glide
Jag e inte säker på säkerhets break out just i en sådan klass men man måste ju ha en kill switch ifall man kör fortare än 6,40 Att köra fortare än 6,40 som rookie med en gatcykel utan erfarenhet av dragracing är bra gjort jag tror inte många klarar av det;-) Funderar själv på o ställa upp i Street Bike med min fulldressade Harley Electra glide:gnissla

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Klart du ska ner och lufta pendlarhojen! :tummenupp
Nar gar anmalan ut? Ar borta tills den 5 Juli och hoppas det ar okey att anmala sig efter det.

Det verkar bara vara lite svårt att anmäla sig till gatklasserna, ingen finns med som alternativ på anmälningssidan:va

/Ingvar

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Vi har lagt till 2 klasser till Malmö Bike Open Funny Bike, och en gatklass för max 600 ccm.

robban d6r

kludderöv
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
hayabus 1441 prostreetbike
stans snabbaste hoj

Vi har lagt till 2 klasser till Malmö Bike Open Funny Bike, och en gatklass för max 600 ccm.

TÄNKTE bara säga att stans snabbaste hoj är ett kanon tillfälle för alla som byggt häftiga turbo cycklar hur snabbt det går att åka med dom

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Är det hjulbastävling så vinner jag nog:tummenupp Stoppad sadel har jag, men den är bara för brudarna:tuttar
scooter6.jpg

Helt OT:
Den där hojjen är fan inte klok :yoparty
Riktigt ball!

Läste på twinbikes hemsida dock om nya regeländringarna.. suck

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Tackar! Jag gillar att gå mina egna vägar, vissa fattar det, andra inte ;)

Dom ny reglerna påverkar inte mej så mycket, men jag gillar inte när så kallade säkerhetsregler saknar förankring i verkligheten, det är mycket svårare att ändra en sådan regel i framtiden än en normal klassregel, finns ju ingen som vill bli beskylld för att ha bidragit till en förares död genom att ha tagit bort/lättat på en säkerhetsregel, hur än korkad den var från början. SVEMO's jobb är ju bla att hitta på regler, men eftersom dom inte har någon motpart så måste dom (i mitt tycke) lägga mer tid på att utreda varje regel innan dom fastställer den.
Om vi bortser från dom lite svårare grejerna, som försprång och sånt, och tar barlasten som exempel, så känns det ju väldigt märkligt att den måste monteras bakom vevaxeln, när man kan sätta ett (eller 5..) 30kg batteri framför motorn

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Det är som så med anmälan att anmälda listan uppdateras inte automatiskt utan programeras in manuellt så det är fördröjning på detta med några dagar tyvärr, men det är många på gång från Danmark ,Tyskland o Holland som vi marknadsfört oss i också:) Ju fortare du anmäler dig ju mer kommer det upp på listan o folk drar ju folk:) Det kommer att bli en riktigt trevlig tillställning där även stuntförare har visat intresse o komma o köra på ett avskärmat område.

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Det är som så med anmälan att anmälda listan uppdateras inte automatiskt utan programeras in manuellt så det är fördröjning på detta med några dagar tyvärr, men det är många på gång från Danmark ,Tyskland o Holland som vi marknadsfört oss i också:) Ju fortare du anmäler dig ju mer kommer det upp på listan o folk drar ju folk:) Det kommer att bli en riktigt trevlig tillställning där även stuntförare har visat intresse o komma o köra på ett avskärmat område.

Anmäld nu.
Mvh
Patrik

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Ni som tänkt köra i Gat klasserna behöver inte anmäla er innan det går bra på plats men det är önskvärt ifall ni gör det på hemsidan:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC