Malmö Bike Open 2010

Superpro1425

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
82 Suzuki Gsx 1100E
Lyckad helg

Det har varit en mycket trevlig helg..blev många rundor körda.Trist att inte fler vågade komma och köra. Det är kul med dragrace.

robban d6r

kludderöv
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
hayabus 1441 prostreetbike
kul helg. Twinbikes var en hel 8 stege imponerande många körde låga 7:eek:r.lite förvånad att inte fler sport hojar komm in och körde men dom var nog rädda att dom skulle losa mot custom hojarna. själv losade jag mot en traja

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Grymt kul helg, bra väder, mycket köra och trevligt folk. Det var väl värt de 120 milen t.o.r. Stockholm. Körde själv personbästa med 6,56/187. Det skilde bara hundradelar mellan mig och Lasse Friman under kvalificeringarna och vi såg båda fram mot söndagens race. Speciellt efter lördagskvällens tråkningar i baren:D

Söndagens race uteblev dock för mig på ett trist sätt när det visade sig att någon jä#!&@ idiot under natten till söndagen saboterat mitt framdäck genom att sticka sönder däcksidan. Så det var bara att packa ihop och sätta sig på åskådarplats. Det positiva var att jag kunde fota lite. Ger länkar i denna tråd när jag laddat upp bilderna.

/Ingvar

Bifogat

• sabotage_mini.jpg
    sabotage_mini.jpg
    67.4 KB · Visningar: 121

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Mycket trevlig helg, men som sagt var är alla hojmänniskor? Fick köra så många rundor vi orkade !

Stort tack till SRIF + alla inblandade för ert jobb !!

Ingvar jag trivs så bra i din gråa tröja.....he....he, du får den nytvättad på Mantorp !!

Som sagt tack för trevligt sällskap !

Bif bild på 2 klassiker !!

Bifogat

• klassiker.jpg
    klassiker.jpg
    100.8 KB · Visningar: 106

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Det är bara att instämma med föregående talare , en kanon helg :)
Och Ingvar mycket tråkigt det som hände ,hade sett fram mot söndagens race. Det vet du !
/ Lasse

Belsebub36

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
harley Wideglide 124" med Procharger
Vill oxå passa på att tacka för en trevlig helg och alla eldsjälar som lägger ner massor med tid för att arrangera en tävling.:)
Nästa år får vi alla hjälpas åt att locka dit både tävlande och publik.

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Henrik & Ingvar jag glömde fråga om ni hunnit titta på "sponsors" matrialet än :) Ska fixa mig ett svensk - finskt lexikon först :tuttar

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Mycket trevlig helg, men som sagt var är alla hojmänniskor? Fick köra så många rundor vi orkade !

Stort tack till SRIF + alla inblandade för ert jobb !!

Ingvar jag trivs så bra i din gråa tröja.....he....he, du får den nytvättad på Mantorp !!

Som sagt tack för trevligt sällskap !

Bif bild på 2 klassiker !!

Vilka snyggingar...är det Yul Brynner och Joey Tempest:D
Oko oki, jag vill ha den vikt också.

/Ingvar

Henrik & Ingvar jag glömde fråga om ni hunnit titta på "sponsors" matrialet än :) Ska fixa mig ett svensk - finskt lexikon först :tuttar

Jag tror inte vårat sponsorsmaterial behöver något lexikon, möjligen om du missade grundkursen i skolan. Henrik däremot fick ju extramaterial i form av en "motortidskrift", så om man mot förmodan skulle vilja läsa texten så. Mitt sponsorsmaterial ligger f.ö. på en Shell bensinpump längs E4, så någon har kanske glädje av det:D

/Ingvar

Det är bara att instämma med föregående talare , en kanon helg :)
Och Ingvar mycket tråkigt det som hände ,hade sett fram mot söndagens race. Det vet du !
/ Lasse

Jag vet att du också blev besviken. Det hade varit skitkul att köra ett riktigt race, men det får bli någon annan gång.

/Ingvar

Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Grymt kul helg, bra väder, mycket köra och trevligt folk. Det var väl värt de 120 milen t.o.r. Stockholm. Körde själv personbästa med 6,56/187. Det skilde bara hundradelar mellan mig och Lasse Friman under kvalificeringarna och vi såg båda fram mot söndagens race. Speciellt efter lördagskvällens tråkningar i baren:D

Söndagens race uteblev dock för mig på ett trist sätt när det visade sig att någon jä#!&@ idiot under natten till söndagen saboterat mitt framdäck genom att sticka sönder däcksidan. Så det var bara att packa ihop och sätta sig på åskådarplats. Det positiva var att jag kunde fota lite. Ger länkar i denna tråd när jag laddat upp bilderna.

/Ingvar

Vilka typer det finns! Man borde alltså hängt på! Då det tydligen hade varit ett bra tillfälle för övning med många rundor, något som en rookie som mig allt skulle behöva:D

/U

Nils Svensson

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Äntligen ny sporthoj Electra Glide
Det är glädjande att läsa att ni som kom tyckte att det va en bra tillställning, synd om dig Ingvar men för mig är det första gången jag hör talas om sabotage inom dragracingen,synd att ingen såg händelsen då kanalen ijämte banan är djup:mad: Till alla er som av någon anledning missat denna underbara helg så kan ni redan nu boka in nästa års Malmö Bike Open som kommer att köras helgen innan Mantorp o då får vi alla hjälpas åt med rekryteringen av ännu mer hojar på plats:)

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Det är glädjande att läsa att ni som kom tyckte att det va en bra tillställning, synd om dig Ingvar men för mig är det första gången jag hör talas om sabotage inom dragracingen,synd att ingen såg händelsen då kanalen ijämte banan är djup:mad: Till alla er som av någon anledning missat denna underbara helg så kan ni redan nu boka in nästa års Malmö Bike Open som kommer att köras helgen innan Mantorp o då får vi alla hjälpas åt med rekryteringen av ännu mer hojar på plats:)

Mitt sabbade däck har inget med dragracingen att göra, bara en olycklig omständighet att ett stort aschle fick hjärnsläpp när han passerade min hoj:mad:. Kommer gärna igen och kör där nere i skåneland:tummenupp.

/Ingvar

EDIT: Lite blandade bilder från prisutdelning + lite åkning och några stillastående
http://s280.photobucket.com/albums/kk173/IngvarB/MalmoBikeOpen100725/

Last edited:

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Honda X11 turbo Gsxr 1000 Turbo Hayabusa Compressor
Det var en fin fin weekend , hvor man fik kørt det man lyster , og jeg fik da selv en personlig rekord med hjem , 5,8 ikke den bedste men 221 km/t over stregen , det er jeg tilfreds med
Jeg har en del HQ video optagelse fra hele lørdagen , så hvis i mangler noget i lige vil se igen i høj opløsning må i lige sige til , men det hele skal lige redigeres før jeg kan ligge det op da det fylder 6-8 gigabyte , men små klip kan vi godt finde ud så ca tid og løbs nr vil hjælpe
Takker Nils og alle officials for et godt planlagt løb , og tror jeg på alle danskerne vegne kan sige
Vi er klar næste gang

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Fan vad avis jag blir på er som kört, måste bokas in till nästa år.

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Det var en kul tävling (för förarna i alla fall), inte så blodigt allvar som på en "vanlig" tävling, utan mer som det var för några år sen med blandad prestanda på hojar och förare, massor med körning och väldigt lite haverier.
50 hojar till till nästa år så blir det perfekt!
Och jag hade inte selektivt minne, jag vinner alltid mot Robban ;)

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Det kostede Dan en Suki 1428 motor livet , men vi mener at ventil dæksel pakningen overlevede , men resten er 100 % færdig = Blok/Cyl/stempel/Plejestænger/topstykke/krumtap

37555_1527239629116_1478436949_1323183_3773140_n.jpg

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<

/Ingvar

Vilka idioter! Vad föranledde sabotaget tror du?

Henrik F

Kvikteam

Uden TRYK ingen RYK
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Så ligger der billeder og video fra MBO på

www.kvikteam.dk

Og hvis der er noget i kan bruge i høj opløsning siger i til

PS det lyder helt sindsygt at nogen skulle sabotere en MC på den måde :(

Nyheter