Malmö samåkning

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Tänkte ta en höst runda i mitten av oktober. Lastar upp hojen på lördagsmorgon, drar norrut på småvägar så länge solen är uppe. Sätter upp tältet, tänder brasan, snackar lite skit, käkar medhavd kvällsmat. På söndag morgon, så drar vi tillbaka till skåneland igen.

Jag lägger upp en preliminär rutt innan men hittar vi finare vägar så tar vi dom istället.
Vill du hänga på så skicka ett PM med din mail. Jag siktar på max 5-8 st hojar. Ser gärna att ni har lite MC vana så vi kan hålla ett acceptabelt tempo (absolut inge race tempo men vi ska inte heller lukta på blommorna).

Datumet är satt till den 15-16 okt. Ser de ut att regna så tar vi helgen efter.

Vill bubbla upp denna lite. Vi är 3st än som är på. Jag har fått loss helgen 8-9 okt oxå om de kan passa. En preliminär rutt är lagd på ca 30 mil upp och 35 ner. PMa vid intresse.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag kan intyga att vägarna är några av de bästa som finns i de trakterna turen går (i alla fall de delar jag kört själv) :tummenupp

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Vill bubbla upp denna lite. Vi är 3st än som är på. Jag har fått loss helgen 8-9 okt oxå om de kan passa. En preliminär rutt är lagd på ca 30 mil upp och 35 ner. PMa vid intresse.

Hade verkligen passar mig som hand i handsken dessa sköna turer. Men har lovat att min "elev" ska få öva på sin hoj, när jag är med. :brinnerup

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Ta med personen i fråga på bönpallen, så får den uppleva den riktiga glädjen med hoj.

Hon har ju egen hoj som hon ska köra....och öva. På de viset blir vi ju en till som sållar sig till MC-statistiken. :D

det var ändå ingen "lukta på blommorna" - tur ;)

Jahaja......bara förstör charmen med hojkörning...gör de. Kommer en som inte vill ha sina saker ifred, utan lämnar dem vind för våg..så de kan "lånas" av andra. :gnissla:tuttar

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Funderar lite på knixen, bara kört storbana. Får man gazza något eller är det snigelfart som gäller? Alternativet är ju häckebergaring på söndag :D

jag har inte kört storbana, men det ser betydligt roligare ut än KNIX-en. Dock tycker jag att jag utvecklas på KNIX-en också, så jag kommer nog.
Det e väldigt mycket moment man kan vara utan, typ körning med en hand på styret, köra hela banan utan att bromsa, etc. Jag provar nog snabb grupp om jag kommer.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Funderar lite på knixen, bara kört storbana. Får man gazza något eller är det snigelfart som gäller?

Du får gaza så mycket du vill, bara du klarar av att svänga när det är dags ;)

Dock så är SMC väldigt noga med att hålla ner tempot på förmiddagen så att man får möjlighet att lära känna banan ordentligt innan man får vrida fullt på rullen :tummenupp
Väldigt lätt att ngn i gruppen överskattar sin förmåga och det tar ju lite tid innan instruktören får en riktigt bra känsla för vilken nivå man själv håller.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det e väldigt mycket moment man kan vara utan, typ körning med en hand på styret, köra hela banan utan att bromsa, etc.
Då har du kört för långsamt :tungan
Tanken är ju att man ska hålla ett sådant tempo att man lär sig ngt.
Kör du för långsamt märker du ingenting. Kör du för fort hinner du inte märka någonting.

- Och ställ frågor. Alla moment ska utveckla dig. Om instruktören inte lyckas förklara ordentligt så får man ju be honom/henne förklara sig bättre.

Last edited:

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag får se om jag orkar ta mig dit! Grabben har hockeycup i Ronneby på lördagen och vi kommer väl komma hem sent som attans. Dessutom är ny cykel på ingång :) Får hoppas fraktbolaget behagar dyka upp med den på tisdag/onsdag någon gång.
Någon som vill köpa en VTR?

fisken

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
jag har inte kört storbana, men det ser betydligt roligare ut än KNIX-en. Dock tycker jag att jag utvecklas på KNIX-en också, så jag kommer nog.
Det e väldigt mycket moment man kan vara utan, typ körning med en hand på styret, köra hela banan utan att bromsa, etc. Jag provar nog snabb grupp om jag kommer.

har aldrig begripigt varför man ska köra varv efter varv utan att bromsa, ska man "lära" sig spara bromsbelägg ?

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Morrn alla......så var det en ny, skön dag. Lika bra att göra det bästa av den. Off I go! Ses nog ute på vägarna. :squid

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin