Malmö samåkning

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
vi är en del från malmö som kör på SRW på söndag. tror det är 4-5 st som ska köra i olika grupper

xeq

Avaddådå
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
Såna m 2 hjul
Tack för en trevlig tur av 30mil fina skånevägar Mr Exq hm eller...nått (vilket jävla nick!)

Hahaha, ja det var en höjdare om jag själv får säga det, inte en droppe regn och inga allvarligare incidenter.
Tyvärr ingen glass på glassbåten, men hyfsat nära Rådjurssadel 2 gånger, mums.

Jag misstänker någon bytt min sadel mot en ekplanka igår... det var hårt på slutet.

Är det någon körning i helgen?

ps. gnälla på mitt tuffa nick:huvet taskigt....

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Statoil derbyvägen kl 10? Så kör vi en runda och stannar förbi och
kollar javaguru och JTKP79 krossa banrekord en liten stund?

På söndag..

Last edited:

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750
Häng på RRs Eslövsrunda på lördag 1130, Staffanstorp, tror det blir skoj! Vi kan köra dit ihop från malmö om du inte varit med förr! Vi kan förvisso kör dit ihop om du varit med förr oxå :)

Jag lämnar OkQ8 Valdemanrso vid 11:00 på Lördag ungefär, om ni vill mötas upp..

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Henriksson, jag trodde att samlingen var kl 12 och att det var just du som klagade på att 11 var för tidigt. Inte fan tar det en hel timme att köra från Malmö till Eslöv... ;)

henriksson.

Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750
Henriksson, jag trodde att samlingen var kl 12 och att det var just du som klagade på att 11 var för tidigt. Inte fan tar det en hel timme att köra från Malmö till Eslöv... ;)

Läste hans inlägg om 11:30 på Statoil och på något sätt snurrade mitt huvud till det så det vore 11:30 i Eslöv, men kom ni vid 11:00 till Valdemansro så kommer jag förbi vid 11:30! Eller så är jag helt enkelt bara så pass långsam att jag behöver en hel timme på mig för att hitta till Eslöv :hihi

Oavsett så är 11:00 på Valdemansro betydligt bättre än 11:00 i Eslöv :fakta :D

Samling OkQ8 Valdemansro, 11:30 - Kan plocka upp folk vid Statoil på Lund södra om intresset finns vid 11:40-11:45

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Var det inte 1130 Staffanstorp, 1200 Eslöv! Jag kör till valdemarsro så vi kan köra dit ihop.

henriksson.

Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750
Fan vad ni är förvirrade allihop! :D

Vi är inte förvirrade, bara lite mer omständiga i vår planering än andra.. :näsblod

..bara Mr.K och han är inget att bry sig om :arsele :hihi

Om du läser detta Mr.K så menar jag absolut inte vad jag skrev, försöker bara vara tuff inför Malmöfolket.. Du betyder allt :krama

Men undra om Mr.K ens läser utanför RR's forumsdel, återstår och se!

Last edited:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Vi är inte förvirrade, bara lite mer omständiga i vår planering än andra.. :näsblod

Om du läser detta Mr.K så menar jag absolut inte vad jag skrev, försöker bara vara tuff inför Malmöfolket.. Du betyder allt :krama

Men undra om Mr.K ens läser utanför RR's forumsdel, återstår och se!

Kan du svängiga vägar till eslöv? Jag vill inte få platt bakdäck, plus det börjar bli slitet på mitten :). Har bandag på Söndag.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kan du svängiga vägar till eslöv? Jag vill inte få platt bakdäck, plus det börjar bli slitet på mitten :). Har bandag på Söndag.

Om du inte accar så jävligt när du ska rakt fram blir det inte så platt heller! Speciellt inte på en så kort bit som Malmö-Eslöv! :tummenupp

henriksson.

Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750

Vi kan ju använda oss av Google maps och lägga en rut för gående, inte säkert att det blir kurvigt för det, men betydligt mer än motorväg..
På bana ska du väl använda sidorna av däcket om jag har förstått rätt, inte mitt på :hihi

Om du inte accar så jävligt när du ska rakt fram blir det inte så platt heller! Speciellt inte på en så kort bit som Malmö-Eslöv! :tummenupp

Precis, börjar vi 11:00 som vi bestämde förut, så kan vi hålla en medelhastighet kring 50 och fortfarande vara framme i tid.. Kanske ett förslag till folket? :D

Last edited:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Blir nog att jag kör till Staffanstorp istället. Möter upp en kompis där. Avfärd från Statoil Derbyvägen lite efter 1100 för min del om nån annan vill haka på.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!