Malmö samåkning

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Är det någon som INTE ska ut på en lördagstur? Vädret lutar åt +6-7 grader och sol! Tjoho. För egen del blir det nog en runda om Österlen via Kristianstad och hem (Hörby).
 

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Jag är öppen för förslag..... hänger gärna på om de blir de väder dom lovat hitentills :)
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ser lovande ut :tummenupp

55e0471e-3c78-9dbb.jpg
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
de lovade plusgrader i morse, men det var minus 2 ute nu. tomma löften .. undrar hur det kommer att se ut i helgen. jäkligt kallt , men gasar man på ordentligt så glömmer man
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Problemet med kylan är väl mest att man inte kan röra fingrarna efter 15mins åkande :/ och att greppet inte blir så jävla skoj heller :p
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag skaffade innerhandskar från halvarssons. Med de under ett par vanliga skidhandskar kan du köra en halvtimme utan problem
 

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
INTRESSEKOLL:
Hur många är intresserade av en runda på lördag! Ju fler vi blir ju roligare kommer vi att ha, haha :) Någon som har några förslag på rundan?
 

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
INTRESSEKOLL:
Hur många är intresserade av en runda på lördag! Ju fler vi blir ju roligare kommer vi att ha, haha :) Någon som har några förslag på rundan?
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Upptagen på lördag :mad: Ingen som ska ut på söndag runt 12-13 tiden?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag har dubbelbokat på lördag. funderar på hur jag ska göra, om jag ska skita i mitt andra åtagande och köra i stället, eller om jag ska köra på söndag ist .. med wheelieboy Erebus ;)

Nu har jag en fråga .. E ute efter en väska eller packrulle. har sett några olika modeller som verkar intressanta, men skulle behöva lite tips. Här e vad jag har tittat på:
Touratech gul packrulle - lite dyr
held packrulle - billig
en till packrulle från Held
rund väska från Kappa. Tror inte den e vattentät
väska från Held

Sen har jag en vanlig väska som inte e vattentät, ska man våga sig iväg med en sån ? typ hockeyväska..

Jag har två elastiska packnät från Biltema som jag tänkte förankra packrullen med.

Vad jag behöver e alltså packning för 5-7 dagar. Jag hade också behövt lite tips om tankväskor. Har tittat på en modell från Alpinestars (mest för att den e snygg), där väskan går att ta bort från den delen som man fäster på hojen. Då blir väskan som en ryggsäck - ifs lite oviktigt,jag har redan en bra ryggsäck.

Tips emottages tacksamt
 
Last edited:

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Jag och powerglide kör från Kävlinge, zingo från malmö ev apexx från Hörby. Javaguru vet jag inte var han bor men jag skulle kunna tänka mig Shell i gårdstånga vid E22 el är de någon annan som har något förslag? Tid??? Förslag 11:00 :)
 

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag och powerglide kör från Kävlinge, zingo från malmö ev apexx från Hörby. Javaguru vet jag inte var han bor men jag skulle kunna tänka mig Shell i gårdstånga vid E22 el är de någon annan som har något förslag? Tid??? Förslag 11:00 :)
11:00 låter som en bra ide. fast jag hade nog hellre mött upp lund södra vid statoil. fast det beror ju på ifall apexx ska med då är det ju lite långt för han att åka.:va ska åka iväg för ikväll nu men bestäm ni vart vi ska ses så kommer jag dit på angiven tid:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top