jag har dubbelbokat på lördag. funderar på hur jag ska göra, om jag ska skita i mitt andra åtagande och köra i stället, eller om jag ska köra på söndag ist .. med wheelieboy Erebus
Nu har jag en fråga .. E ute efter en väska eller packrulle. har sett några olika modeller som verkar intressanta, men skulle behöva lite tips. Här e vad jag har tittat på:
Touratech gul packrulle - lite dyr
held packrulle - billig
en till packrulle från Held
rund väska från Kappa. Tror inte den e vattentät
väska från Held
Sen har jag en vanlig väska som inte e vattentät, ska man våga sig iväg med en sån ? typ hockeyväska..
Jag har två elastiska packnät från Biltema som jag tänkte förankra packrullen med.
Vad jag behöver e alltså packning för 5-7 dagar. Jag hade också behövt lite tips om tankväskor. Har tittat på en modell från Alpinestars (mest för att den e snygg), där väskan går att ta bort från den delen som man fäster på hojen. Då blir väskan som en ryggsäck - ifs lite oviktigt,jag har redan en bra ryggsäck.
Tips emottages tacksamt
Ingen som har en kedjenitare att låna ut under ett par timmar i byte mot en vätska från systembolaget? skicka gärna ett pm
Min högst personliga åsikt är att omdet inte är mer eller mindre modellanpassat så satsa på en packrulle. Lätta att volymförändra, expandera t ex. med nät så kommer du långt. IXS har en bra rulle som jag själv använt. Bra.
Addemoto på Gastelyckan har kedjeverktyg att låna ut
Tack för tipset. Nu har jag visserligen hittat en grej på Louis.de : HÄR med öppning på längden, och billigt. Provar den i sommar det blir säkert bra
Mötesplats gårdstånga låter bra. Vilken runda är det som gäller ?
Nja, jag börjar lära mig i alla.Ja han är kung på att hitta på vägarna här i Skåne
Nja, jag börjar lära mig i alla.
Lurar på om vi ska prova Slingerbulten som går runt Sjöbo.
sitter här och blir kör sugen när ni skriver som ni gör,och ska ni mot sjöbo så e d ju inte så långt för mig. men i (ystad) är det blött på vägbanan,, ngn som har koll på väg temp???
Det är blött här också. Men gruset på vägarna kommer att hålla ner tempot duktigt i vilket fall.
Så länge det är plusgrader och sol så kör jag (och ibland även när det är minus )
Slingerbulten blir för lång dock idag (23 mil) och låg lite längre bort än jag kom ihåg.
"RR 2 Blå" tror jag är en bättre kandidat på "bara" 17 mil.
Någon som varit ute än? När man öppnar fönstret känns det inte helt varmt.
Enda gången jag varit ute i år var i januari, men då var det nog lite varmare tror jag, och efter 20-30 minuter höll mina fingrar frysa till is.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|