Malmö samåkning

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Kommer nog att behöva anpassa min körning imorgon till en teaterföreställning i Kristianstad. Kanske inte världens roligaste men man kan ju värma sig en stund i alla fall. Får haka på er en annan gång!

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
jag har dubbelbokat på lördag. funderar på hur jag ska göra, om jag ska skita i mitt andra åtagande och köra i stället, eller om jag ska köra på söndag ist .. med wheelieboy Erebus ;)

Nu har jag en fråga .. E ute efter en väska eller packrulle. har sett några olika modeller som verkar intressanta, men skulle behöva lite tips. Här e vad jag har tittat på:
Touratech gul packrulle - lite dyr
held packrulle - billig
en till packrulle från Held
rund väska från Kappa. Tror inte den e vattentät
väska från Held

Sen har jag en vanlig väska som inte e vattentät, ska man våga sig iväg med en sån ? typ hockeyväska..

Jag har två elastiska packnät från Biltema som jag tänkte förankra packrullen med.

Vad jag behöver e alltså packning för 5-7 dagar. Jag hade också behövt lite tips om tankväskor. Har tittat på en modell från Alpinestars (mest för att den e snygg), där väskan går att ta bort från den delen som man fäster på hojen. Då blir väskan som en ryggsäck - ifs lite oviktigt,jag har redan en bra ryggsäck.

Tips emottages tacksamt

Min högst personliga åsikt är att omdet inte är mer eller mindre modellanpassat så satsa på en packrulle. Lätta att volymförändra, expandera t ex. med nät så kommer du långt. IXS har en bra rulle som jag själv använt. Bra.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ingen som har en kedjenitare att låna ut under ett par timmar i byte mot en vätska från systembolaget? skicka gärna ett pm

Addemoto på Gastelyckan har kedjeverktyg att låna ut :tummenupp

Min högst personliga åsikt är att omdet inte är mer eller mindre modellanpassat så satsa på en packrulle. Lätta att volymförändra, expandera t ex. med nät så kommer du långt. IXS har en bra rulle som jag själv använt. Bra.

Tack för tipset. Nu har jag visserligen hittat en grej på Louis.de : HÄR med öppning på längden, och billigt. Provar den i sommar det blir säkert bra

Mötesplats gårdstånga låter bra. Vilken runda är det som gäller ?

Last edited:

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Addemoto på Gastelyckan har kedjeverktyg att låna ut :tummenupp

Tack för tipset. Nu har jag visserligen hittat en grej på Louis.de : HÄR med öppning på längden, och billigt. Provar den i sommar det blir säkert bra

Mötesplats gårdstånga låter bra. Vilken runda är det som gäller ?

Den korven är suverän. Jag och min far har varsin och dom är vattentätat till tusen. En sån rulle där bak och en ryggsäck sen kommer du långt :) Imorgon vet jag inte riktigt vad för runda som gäller. Jag är öppen för förslag men vi kan ju se vad vi har för olika önskemål imorgon. Vi kan säkert koka ihopa ngt bra :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
åå härligt att veta, var lite orolig. Det finns ingen beskrivning på webplatsen. Vi skulle kunna köra till Evas Hembageri i Södra Sandby och ta en fika. Visst, inte världens mest spännande runda, men därifrån kan vi hitta nåt annat. Kanske in mot sjöbo eller sturup. Powerglide kan ju alla vägar så jag e inte orolig.

Tänkte köpa en SÅN också, så man kan ha det som är viktigast lättilgängligt. Falafel, cigg, redbull, ecstacy, ja, ni vet. Allt en hård snubbe behöver ;)

jag har dock inte bestämt mig riktigt än. Ifs är det så billigt så att jag borde beställt en sån bara för att testa .. men jag testade nåt liknande idag på Lillemans, och det satt helt konstigt på FZ1-tanken

Last edited:

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Ja han är kung på att hitta på vägarna här i Skåne :) Min far kör mkt med tankväska men jag själv är lite allergisk mot tankväska. När pappa kom hem för några år sedan så hade han en sån mega tankväska så han kunde lägga huvudet på den när han körde hem. va full av varor från bordershop. hahahaa :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
haha, omg ! nä, jag vill bara ha typ gps-en, karta ev. vattenflaska, sidostödsplatta, mobil, nycklar, sånt man inte vill ha i fickorna så det inte skaver

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
Nja, jag börjar lära mig i alla.
Lurar på om vi ska prova Slingerbulten som går runt Sjöbo.

sitter här och blir kör sugen när ni skriver som ni gör,och ska ni mot sjöbo så e d ju inte så långt för mig. men i (ystad) är det blött på vägbanan,, ngn som har koll på väg temp???

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sitter här och blir kör sugen när ni skriver som ni gör,och ska ni mot sjöbo så e d ju inte så långt för mig. men i (ystad) är det blött på vägbanan,, ngn som har koll på väg temp???

De är bara att komma. Du kan ju alltid möte upp oss någonstans annars :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det är blött här också. Men gruset på vägarna kommer att hålla ner tempot duktigt i vilket fall.
Så länge det är plusgrader och sol så kör jag (och ibland även när det är minus :) )

Slingerbulten blir för lång dock idag (23 mil) och låg lite längre bort än jag kom ihåg.

"RR 2 Blå" tror jag är en bättre kandidat på "bara" 17 mil.

Bifogat

• ScreenShot019.jpg
    ScreenShot019.jpg
    68.2 KB · Visningar: 43
  • ScreenShot020.jpg
    ScreenShot020.jpg
    67.3 KB · Visningar: 43

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Hoj
Det är blött här också. Men gruset på vägarna kommer att hålla ner tempot duktigt i vilket fall.
Så länge det är plusgrader och sol så kör jag (och ibland även när det är minus :) )

Slingerbulten blir för lång dock idag (23 mil) och låg lite längre bort än jag kom ihåg.

"RR 2 Blå" tror jag är en bättre kandidat på "bara" 17 mil.

jo det är ju sant. men ska lämna dotern på kalas kl 13 sen hämta kl 16 så har lite tajt med tid. men släng över ditt/ er nr så kan vi ju höras och se.
0735 15 15 01 e mitt för alla körglada // leif

sol här nu ;)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Med tanke på transportsträckor till och från S Sandby kanske en kortad runda på 10 mil är mer överkomligt?

@leifdaman Vi kan slå en pling när vi kommer in på fikat i SS.

Bifogat

• ScreenShot021.jpg
    ScreenShot021.jpg
    102.5 KB · Visningar: 48

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Någon som varit ute än? När man öppnar fönstret känns det inte helt varmt.
Enda gången jag varit ute i år var i januari, men då var det nog lite varmare tror jag, och efter 20-30 minuter höll mina fingrar frysa till is.

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Hoj
Någon som varit ute än? När man öppnar fönstret känns det inte helt varmt.
Enda gången jag varit ute i år var i januari, men då var det nog lite varmare tror jag, och efter 20-30 minuter höll mina fingrar frysa till is.

jag var ute i lilla ystad och handla med dottern, solen skiner och det var inte alls så kallt, fast klart d blir kallare om man börjar köra. men jag ska ut efter jag lämnat dottern på kalas kl 13. då ser man om man överlever ;)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Höör nu :)
staticmap

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Gottegrisar! Medan vissa måste ha en del viktiga ärenden pga jobbet man har, kör andra runt och gottar sig! Nåja MÅSTE ut och lufta mig imorrn söndag. Avkopplingsdag. Sedan bär det av till Tokbyn för jobb och övriga Sverige resten av veckan.

Köra imorrn fm, nån?

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Hoj
BNW S1000XR
Kört en runda på 9 mil i dag lite blåsigt var det annars helt OK.
Vägarna runt Häckeberga kan ni hoppa över om ni ska ut och köra de var dåliga redan innan och de har inte direkt blivit bättre under vintern.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024