Malmö samåkning

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Typiskt kossor...:näsblod



Kanske man är..

Hörs imorgon. Har du fått ut din högra Db-killer? Hoho:rolleyes:

vi kan höras imorn på eftermiddagen.

Ska testa imorn efter jobbet att få ut den, nog lite lättare när grejerna är kalla . :huvet
 

Wassvik

Nyfiken i en strut =)
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
990R KTM Adventure
Tackar alla som var med för en super trevlig tur idag. Detta ska vi lätt göra om inom kort. Ska se till o fixa mitt däck nu i veckan så kan vi säkert ta en tur nästa helg. Roligt o träffa nytt vettigt folk i malmö regionen som man kan köra med. Tackar Dr Ksp för "cow-wheelien" =P

Mvh Philip
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Synd jag missade turen idag, hade säkert varit roligare än gubba avrostningen på Ljungbyhed :p. Sjukt mycke väntetid, klar sol från himlen, 20 grader och fullt skinnställ. Krypköra konbana (vilket jag var jädrans kass på haha), öva bromsningar från 50km/h, bromsa på grus, slalombana i gräs (lite nyttigt trots allt) samt en "gocartbana" som de snitslade ut på flygfältet, där fick man förvisso köra på hur snabbt man ville (men litade inte riktigt på den gamla spruckna asfalten och "kurvorna" var inte alltid helt lätta att få rätt spår i. Tydligen fick man inte köra om folk i kurvorna vilket gjorde instruktören lite sur på mig :p. Sen råkade jag köra ut på fel sätt från "depån" precis efte rjag snackat med honom vilket gjorde han ännu mer sur, näst intill förbannad :p. Men på vägen hem från Ljungby till Hbg fanns det riktigt fina vägar. Vi får köra upp dit nån dag, tycker vägarna runt perstorp, hbg, ängelholm, skogarna upp till smålandsgränsen, rösjön osv är grymma. Faktiskt mycket bättre än här. Tror R.O.H har bra koll på läget på vägarna där uppe, tänkte jag skulle ta några körningar med dem inom en snar framtid.

Körning imorgon kväll är jag kanske med på, annars får det bli helgen, helst både lördag och söndag :) Kanske en kvälls/eftermiddagstur/turer i veckan?

Sov gott...blev mycke text.
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
på lördag runt 13-14 tiden är jag lätt på,dvs om vädret tillåter det
 

spågan

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Ort
malmö
Hoj
1997, Triumph,Daytona
Det värkar som att jag missade en jävligt skön tur igår:( råkade somna framför tv´n. tog en egen tur längs kusten senare i går kväll, mys mys.
Kul att se att där e lite liv i tråden. Vi höres snart igen ,.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Viktigast för mig är att gänget är någorlunda likasinnade, vägrar köra med "BraSSa saTan HELVET"-folk som kör långt över sin förmåga. Jag hakar gärna på i ledet om ni känner likadant, skulle behöva lite fler hojbröder i Malmö.

Mvh, Jens D.

Här har du en till hojbroder i Malmö, vi kan väl köra en runda i veckan eller nåt ?

Ingen som är sugen på en kvällstur imorn kanske?

jag kan va med på en kvällstur idag ;)

Hej Allihopa :) Jag är ny i game1, fixa min körkort och hoj förra veckan:)
Undrar om man kan få hänga med på träffar och annat kul ihopa med andra mc freaks:yoparty hade varit kul... har inte riktigt skaffat hela personliga utrustningen än men letar för fulla muggar:D

Tjena Ninjasyko, ska du med på en tur i kväll ?
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Vi kan väl vänta ett par timmar och se om det är några andra som ska haka på innan vi bestämmer någon tid ? Personligen brukar jag köra mina kvällsturer vid hamnen, Spillepengen, inre ringen mot svågertorp, och lite i stan. Skulle vilja utforska där vid lockarp och se vad som finns på den sidan av staden
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vi kan väl vänta ett par timmar och se om det är några andra som ska haka på innan vi bestämmer någon tid ? Personligen brukar jag köra mina kvällsturer vid hamnen, Spillepengen, inre ringen mot svågertorp, och lite i stan. Skulle vilja utforska där vid lockarp och se vad som finns på den sidan av staden
Varför kör du inne i stan? Sikta på Klågerup och vidare österut därifrån så är det fina vägar! :tummenupp
 

Wassvik

Nyfiken i en strut =)
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
990R KTM Adventure
Jag o brossan kan tänka oss en sväng ikväll.
Kan inte förräns 18:00 =(
Så jag föreslår 18:00 Mcdonkan Lockarp.

Mvh Philip
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vi får köra upp dit nån dag, tycker vägarna runt perstorp, hbg, ängelholm, skogarna upp till smålandsgränsen, rösjön osv är grymma. Faktiskt mycket bättre än här. Tror R.O.H har bra koll på läget på vägarna där uppe, tänkte jag skulle ta några körningar med dem inom en snar framtid.
Varje tisdag är det TisdagsTuran (TT) med R o H. Eftersom det pågår vägarbete vi den normala samlingspunkten nere på Strandvägen utgår TT:t från Yamaha Center (YC) i Helsingborg.
Håll koll i R o H delen och kör med insidan på okända vägar (gillar kommentarerna tidigare i tråden)! :tummenupp

Varför kör du inne i stan? Sikta på Klågerup och vidare österut därifrån så är det fina vägar! :tummenupp
Eller från Mc D vid Lockarp och söderöver. Glass vid kanalkiosken i Höllviken är aldrig fel :fakta
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Varför kör du inne i stan? Sikta på Klågerup och vidare österut därifrån så är det fina vägar! :tummenupp

du får gärna visa, känner inte till de trakterna. ska prova utforska vad som finns där vid lockarp och det hållet i kväll tänkte jag
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
1 timme kvar. Någon som tar på sig ansvaret att leda idag?
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
:huvet Jag hinner inte. Imorgon ska jag med! Någon som är sugen på att ta en tur upp till hbg och va med på deras TT?


Några från malmö som skall med på Onsdagstur 1800 med RR?
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
:huvet Jag hinner inte. Imorgon ska jag med! Någon som är sugen på att ta en tur upp till hbg och va med på deras TT?


Några från malmö som skall med på Onsdagstur 1800 med RR?


Jag är på att köra upp till Helsingborg imorgon. Vilken tid och var?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top