Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag kan inte minnas att jag tillbringade mina ungdomsår i en lokal avsedd just för ungdomar och jag blev inte kriminell :va

Nej, du är ju en logiskt tänkande varelse som inte finner nöje i att förstöra för andra i din omgivning. Du hittade säkert på egna saker att sysselsätta dig med som inte innebar kriminellt/bedrägligt beteende.

Men så verkar det inte gå till i hjärnkontoret på dessa mindre uppskattade motlemmar av samhället.

Jag skiter högaktningsfullt i vad de tillhör för grupp,ras,religion, whatever. Det är as och skall på inget sätt visas förståelse eller välvilja.

Personligen har den här sortens människor extremt litet existensberättigande i vårt moderna samhälle. Deras möjligheter skall ses som förverkade och på ett eller annat sätt avhysas till lämplig plats utan möjlighet till att skapa nya förtret.

Stryk, helt enkelt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Snyggt, tråden gick från att handla om gängkriminalitet till muslimhat på bara ett par inlägg. Nu får ni ta mig fan skärpa er! När ska ni lära er att skilja på saker och ting.

Visst ligger det en misslyckad integrationspolitik bakom många av de sociala problemen som finns i staden i olika områden. Man har inte gett berörda myndigheter rätt instrument att få stopp på den negativa utvecklingen med gängkriminaliteten när den gått över styr.

Man kan tycka att det ligger en flathet hos ledande befattningshavare som tillåtit att utvecklingen trappats upp och blivit tillsynes ohållbar.

Malmö är en spännande stad med oerhörd utvecklingspotensial. Det har hänt mer där än i någon annan stad i landet. Hög inflyttning är inte bara av ondo. Inte heller något negativt att det finns en spridning från hundratals nationer. Problemen är på det sociala planet samt att man nog borde varit mer selektiv med vilken typ av invandring i haft. Titta på Canada - de har lyckats relativt väl. Pratade med en från Syrien nyligen som varit bosatt i Canada ett par åt. Vore det inte för att familjen ville tillbaka till Sverige hade han inte flyttat tillbaka.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tvångsförflytta våra styrande politiker till att bo där, dom behöver lite insikt i hur deras månkulturella expriment fungerar och hur det påverkar dom som tvingas leva med det.

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Snyggt, tråden gick från att handla om gängkriminalitet till muslimhat på bara ett par inlägg. Nu får ni ta mig fan skärpa er! När ska ni lära er att skilja på saker och ting.

Jag kan inte se något muslimhat i denna tråd, visar gärna var i tråden.

Eller du kanske menar att ställer man krav på muslimer så hatar man dom ?

Att någon inte är önskvärd betyder inte samma sak som hat.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Visst ligger det en misslyckad integrationspolitik bakom många av de sociala problemen som finns i staden i olika områden.

Mycket annat ligger också till grund med de bekymmer som uppkommer..
Ta den nyligen av säkerhetsvakter omhändertagna 12-åring som inte kunde bete sig. Han är troligen inget skapat av nån integrationspolitik. Det handlar nog ändå mest av allt till attityd, framför allt i hemmet.
Föräldrar skall till den dag deras yngel fyller 18 tillse att deras avkomma sköter sig och inte är till besvär för andra, äldre som yngre. Lite regelrätt uppfostran hade varit en bra början. Att man som förälder låter småglinen springa runt i stan 3 på natten är för mig en gåta.

tkdrille

Guest
De är illa i den stan. Har varit i otroligt många år. Fan körde natt med en halvstor 8 mannabuss och får köra genom själva rosengård för att komma in till sjukhuset, jag valde klart fel väg vid fel tidpunkt ca 3 på natten. De var då de gick på just bussar. Stannade inte vid ett enda rödljus förrän jag var inne i stan nobelvägen heter väl den långe ?

Och nu ska dessa snorungar börja hota och jävlas ännu mer på andra platser. Liksom hallå var tog de tuffa pikepoliserna vägen? In med dem i en buss kör ut några mil och bara kasta av dem jävlarna. Efter några gånger så börjar dem tröttna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mycket annat ligger också till grund med de bekymmer som uppkommer..
Ta den nyligen av säkerhetsvakter omhändertagna 12-åring som inte kunde bete sig. Han är troligen inget skapat av nån integrationspolitik.

Det ska du inte vara så säker på, skit kletar av sig, numera skriker även whiggers "jävla hora" åt sina klasskamrater, ty det är normen numera.

Lyssnar man på när dom pratar så bryter dom ju på någon konstig arab-dialekt, trots att ungarna är 74 generationen svenskfödd...

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hur många av er som skriver i tråden har faktiskt varit i området som diskuteras? En vän till mig bor där, och jag dejtade även en tjej i det området för ett tag sen. Har aldrig sett någonting konstigt eller kände mig utsatt för hot när jag varit där. Precis som när det var problem i Rosengård (ett par containrar brann upp), eller kravallerna i Göteborg, så har jag en känsla av att media gör sitt bästa för blåsa upp den här typen av problem, det är ju helt klart ett säljande ämne.

Visst, det är sociala problem i Seved, men det är inte direkt the Bronx vi snackar om...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kanske söka jobb som mäklare? :rofl

De har haft några bra år bakom sig fastighetsmäklarna i Malmö. Men nej, jag hade varken velat bo eller arbeta i Malmö. Men det innebär inte att man inte kan se den dynamiken som finns i regionen. Det kan säkert bli bra på sikt.

Kriminaliteten och de sociala problemen är dock ett mörkt hot. Jag känner många som valt att flytta ut från Malmö till mindre kranskommuner. De känner sig inte säkra.

Sociala problem inskränker sig inte bara på invandrarna utan det finns även bland svenska delen av befolkningen också. Kriminaliteten kommer som ett brev på Posten.

När det gäller ungdomskrimminaliteten tror jag problemet att föräldrarna lämnar sina barn vind för våg. Resultatet blir mer en kamratuppfostran än en uppfostran där man skolas i vad som är rätt och fel med vuxna förebilder. Har de sedan kommit upp sig i åldrarna så är nog hoppet ute redan precis som polisen cyniskt konstaterade i artikeln.

Det är nog inte helt enkelt att komma tillrätta med de problem vi ser. Det hjälper inte att tiga ihjäl problemen som man gjort från politiskt håll. Malmös starke man gjorde ett media utspel och anklagades direkt för att anamma SDs politik. Vågar man inte ta debatt och kontroversiella beslut kommer inget att bli till det bättre. Under ytan bubblar grytan. Som en tryckkokare exploderar det förr eller senare. Då är det försent.

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
De har haft några bra år bakom sig fastighetsmäklarna i Malmö. Men nej, jag hade varken velat bo eller arbeta i Malmö. Men det innebär inte att man inte kan se den dynamiken som finns i regionen. Det kan säkert bli bra på sikt.

Ja, det finns verkligen en VISS dynamik i Malmö.

Det är aldrig fel med lite hedersmord, tvångsäktenskap eller att införa i skolschemat att flickor och pojkar inte får träffas i badhuset.

På fritiden kan skolan sponsra med hur man bäst skjuter nyårsrakter mot polisen.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ja, det finns verkligen en VISS dynamik i Malmö.

Det är aldrig fel med lite hedersmord, tvångsäktenskap eller att införa i skolschemat att flickor och pojkar inte får träffas i badhuset.

På fritiden kan skolan sponsra med hur man bäst skjuter nyårsrakter mot polisen.

Du bor ju enligt din profil ca 50 mil från Malmö men ändå har du väldigt bra koll på hur det går till där? Visst är hederskultur och uppdelningar mellan könen ett problem bland många invandrare, och det är verkligen inget som ska sopas under mattan (men däremot verkar vilja att satsa ekonomiskt på den typen av problem inte vara enorm). Malmö är dock den stad i Sverige som jag trivts absolut bäst i, som Harmon Rabb säger så ligger den i en region som växer och utvecklas, Malmö idag har en mycket trevligare och positivare atmosfär än för 10-15 år sen. Men det är klart, förändring är ju något som många skräms av.

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Du bor ju enligt din profil ca 50 mil från Malmö men ändå har du väldigt bra koll på hur det går till där? Visst är hederskultur och uppdelningar mellan könen ett problem bland många invandrare, och det är verkligen inget som ska sopas under mattan (men däremot verkar vilja att satsa ekonomiskt på den typen av problem inte vara enorm). Malmö är dock den stad i Sverige som jag trivts absolut bäst i, som Harmon Rabb säger så ligger den i en region som växer och utvecklas, Malmö idag har en mycket trevligare och positivare atmosfär än för 10-15 år sen. Men det är klart, förändring är ju något som många skräms av.

Ja, jag skräms faktiskt av att hedersmord skulle bli vanligt förekommande i Sverige. Att det finns förslag om att skapa speciella lagar för muslimer skrämmer mig också.

Det skrämmer mig också att kvinnoaga förespråkas och även att det sker en ökad censur av yttrandefriheten.

Till sist kanske det även skrämmer mig att om inte svenskarna vågar försvara sitt eget land så kommer det svenska språket snart att vara sekundärt.

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja, jag skräms faktiskt av att hedersmord skulle bli vanligt förekommande i Sverige. Att det finns förslag om att skapa speciella lagar för muslimer skrämmer mig också.

Det skrämmer mig också att kvinnoaga förespråkas och även att det sker en ökad censur av yttrandefriheten.

Till sist kanske det även skrämmer mig att om inte svenskarna vågar försvara sitt eget land så kommer det svenska språket snart att vara sekundärt.
Tror du får plocka fram en källa på att det begåtts hedersmord i Malmö innan du öppnar klykan mer. Det det däremot finns bevis på är att en svensk man skjutit på och ihjäl ett antal invandrare. Han står nämligen åtalad för det just nu.

Som nån sa, pack är pack oavsett var de kommer ifrån och jag håller med, det nysvenska inslaget är stort. Man måste dock vara lite nyanserad när man börjar spy galla.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur många av er som skriver i tråden har faktiskt varit i området som diskuteras? En vän till mig bor där, och jag dejtade även en tjej i det området för ett tag sen. Har aldrig sett någonting konstigt eller kände mig utsatt för hot när jag varit där. Precis som när det var problem i Rosengård (ett par containrar brann upp), eller kravallerna i Göteborg, så har jag en känsla av att media gör sitt bästa för blåsa upp den här typen av problem, det är ju helt klart ett säljande ämne.

Visst, det är sociala problem i Seved, men det är inte direkt the Bronx vi snackar om...

precis känner detsamma när jag varit där och hälsat på en vän. bad han köra mig runt i malmö inkl. rosengård så jag får bilda mig en egen uppfattning, satte oss på ett bageri där och tog en fika bara för sakens skull. Kan säga att Rinkeby här i sthlm ger mig en värre känsla än Rosengård.

Och om nu fallet var så att det var så illa som de skriver i tidningen är det bara plocka in lirarna, nu verkar det vara nåt skit som hänt lite här och där som händer i alla städer men nån i tidningsredaktionen är SD anhängare och försöker måla upp en skev bild.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6

De är nog inte platsen som sådan som är det "farliga" utan männsikorna som vistas där.
Ena dagen är barnen ute och leker i "rosengård" o nästa kväll är ligisterna på dåligt humör o bränner en bil.

Dag och natt på samma plats..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och om nu fallet var så att det var så illa som de skriver i tidningen är det bara plocka in lirarna, nu verkar det vara nåt skit som hänt lite här och där som händer i alla städer men nån i tidningsredaktionen är SD anhängare och försöker måla upp en skev bild.

Det där klassas som förtal, det är ingen i tidningsredaktionen som är SD anhängare det törs jag lova.

Det kastas sten på brevbärarna, det har eldats upp en postcykel med post, det finns det klara bevis på.

Det har eldats upp dussintals med bilar i rosengård, det har kastats sten mot polis, ambulans och brandkår, det finns det bevis på.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag