Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
precis känner detsamma när jag varit där och hälsat på en vän. bad han köra mig runt i malmö inkl. rosengård så jag får bilda mig en egen uppfattning, satte oss på ett bageri där och tog en fika bara för sakens skull. Kan säga att Rinkeby här i sthlm ger mig en värre känsla än Rosengård.

Haha, vi gjorde exakt samma sak fast med Rinkeby. Tog en kebab i Rinkeby C. Hur lugnt som helst. Satt ett gäng somalier i någon lokal där och tuggade khat eller vad de gjorde. Annars såg vi knappt en käft. Var rätt sent iofs.

Backa och Gbg for the WIN! :D

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
precis känner detsamma när jag varit där och hälsat på en vän. bad han köra mig runt i malmö inkl. rosengård så jag får bilda mig en egen uppfattning, satte oss på ett bageri där och tog en fika bara för sakens skull. Kan säga att Rinkeby här i sthlm ger mig en värre känsla än Rosengård.

Om en svensk kille går en promenad kvälls/nattetid i t ex södra sofielund så är risken överhängande att man blir rånad och/eller nedslagen..

Att ta en sväng med bilen (dagtid gissar jag på?) säger faktiskt inte speciellt mycket..
Dagtid är Malmö faktiskt en ganska trevlig stad.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Om en svensk kille går en promenad kvälls/nattetid i t ex södra sofielund så är risken överhängande att man blir rånad och/eller nedslagen..

Att ta en sväng med bilen (dagtid gissar jag på?) säger faktiskt inte speciellt mycket..
Dagtid är Malmö faktiskt en ganska trevlig stad.

Jag säger inte emot dig. Det finns säkert jäkligt mycket bråkinvandrare i Malmö, precis som i Götet, men är inte stan Malmö lite konstig även utan dem? Det kan vara att jag mest varit där på fotboll som gjort att jag inte gett den en chans men jag har aldrig riktigt lyckats förlika mig med Möllan och allt annat kvasidanskt ni har därnere.

Inget ont om Skåne i sig. Österlen I like plenty. Inavel går bort dock.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Om det nu är som artikeln beskriver och hur vissa upplever det tycker jag det är statens plikt att rensa upp.

Om det är fotbollsmatcher har poliserna inga problem att vara på plats och "skydda" samhället samt huliganerna mot varandra. Vet inte vart denna feghet kommer ifrån som gör det så svårt att rensa och reda ut detta jävla problem. Det måste vara det jag alltid trott om vår kära poliskår, de är så tuffa och ser till att lagen följs mot vanliga svenssons men när det kommer till nåt de är rädda för så blir de helt meningslösa att ha. Som denna händelse på anstalten där denna tjej vart ihjälslagen och kollegan var som nån jävla falsk säkerhet.
Sveriges säkerhet är helvetes falsk, man tror det finns en säkerhet som står på offrets sida men i det långa loppet och nu även på de korta loppet också så förlorar vi allt och det gynnar bara gärningsmännen/kriminella.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jävligt mycket grinande om muslimer i den här tråden, vad är grejen, vet ni om att dessa störda individer är muslimer? Eller är det en vild gissning för att de inte är blonda med blå ögon?

Tänk om ett så stort forum som det här ändå är kunde någonsin ha en något vettig diskussion så snart sånt är dyker upp.
Men som det är nu blir man fan mörkrädd. :död

Kyrka-Skolavslutnig hänger ihop, men inte av den anledningen som många tror. Att skolavslutningen hålls i kyrkan beror oftast på att kyrkan är en tillräckligt stor lokal med sittplatser osv. Egentligen skulle den lika gärna kunna hållas i en gympasal eller moskè. Skolavslutningen ÄR inget religöst.

Precis, så varför inte grina över att skolavslutningar hålls i lokaler utan sittplatser... eller är det så att det kanske finns det, fast det kanske inte riktigt stämmer heller.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag säger inte emot dig. Det finns säkert jäkligt mycket bråkinvandrare i Malmö, precis som i Götet, men är inte stan Malmö lite konstig även utan dem? Det kan vara att jag mest varit där på fotboll som gjort att jag inte gett den en chans men jag har aldrig riktigt lyckats förlika mig med Möllan och allt annat kvasidanskt ni har därnere.

Inget ont om Skåne i sig. Österlen I like plenty. Inavel går bort dock.

Nja, det är inte min favorit heller.. Man är ju förvisso rätt bortskämd som bor i Lund där det knappt finns asfalt eller byggnader som är byggda efter 1800-talet, men Malmö är rätt charmlös.

Det finns nåt schysst torg och ett par brukliga parker, men det är inte direkt en stad som imponerar. Anledningen till att endel folk gillar Malmö tror jag för det är den enda hyffsat stora stad inom en 25-mils radie..

Hade stockholm legat brevid så hade Malmö varit Södertälje..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tänk om ett så stort forum som det här ändå är kunde någonsin ha en något vettig diskussion så snart sånt är dyker upp.
Men som det är nu blir man fan mörkrädd. :död

Betänk att det är ungefär samma personer som deltar i diskussioner varje gång. Väldigt många läser utan att delta vilket gör att att det finns ett stort mörkertal vilka åsikter som verkligen finns där ute.

Det är samma sak som att göra majoriteten av alla invandrare, i synnerhet den muslimska delen ansvarig över alla sociala problem som finns i Sverige. Det är helt enkelt inte sant.

Men jag håller med dig. Det är synd att det inte ska gå att hålla en konstruktiv debatt utan att direkt grova anklagelser och personangrepp ska hagla mellan medlemmarna om deras åsikter.

Jag tror Malmö kommer att bli en bra stad på sikt. Tyvärr tror jag inte att man någonsin kommer att få bukt på många sociala problem. Tror heller inte att man kommer att kunna sätta stopp för alla personliga vendettor mellan olika familjefalangerna vi läst om under senare år. Den organiserade brottsligheten har redan fått ett rejält fotfäste. Kriminaliteten är där för att stanna. Finns helt enkelt inte resurser eller någon större politisk vilja att verkligen få stopp på utveckligen. Just Malmös läge som kuststad och näsheten till kontinenten gör den extra känslig som inkörsport för droger och dylikt. Vore jäkligt märkligt om det inte skulle sätta avtryck i staden.

Malmö som den en gång varit innan massinvandringen är ett minne blott. Istället har en multinationell stad växt fram. I en region som ligger nära kontinenten på gott och ont. Undra hur staden kommer att se ut om 50- 100 år? Ett svenskt Marseille eller New York med positiv dynamik och framtidstro. Den som lever får se.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Rasmusgatan har varit ett skithål de senaste 20 åren, inte konstigt att det utvecklats till detta. Sensationspress, weehue...

Så här är det på många platser i Sverige och inget som är super unikt för Malmö. Gängproblematik är ganska underutvecklat i Sverige om man ser till andra jämförbara länder.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om det nu är som artikeln beskriver och hur vissa upplever det tycker jag det är statens plikt att rensa upp.

Om det är fotbollsmatcher har poliserna inga problem att vara på plats och "skydda" samhället samt huliganerna mot varandra. Vet inte vart denna feghet kommer ifrån som gör det så svårt att rensa och reda ut detta jävla problem. Det måste vara det jag alltid trott om vår kära poliskår, de är så tuffa och ser till att lagen följs mot vanliga svenssons men när det kommer till nåt de är rädda för så blir de helt meningslösa att ha. Som denna händelse på anstalten där denna tjej vart ihjälslagen och kollegan var som nån jävla falsk säkerhet.
Sveriges säkerhet är helvetes falsk, man tror det finns en säkerhet som står på offrets sida men i det långa loppet och nu även på de korta loppet också så förlorar vi allt och det gynnar bara gärningsmännen/kriminella.

Det är inte riktigt så enkelt.
Visst kan man skicka in en stor styrka som klubbar ner alla brottslingar.
Men vilka tror du går med på att starta ett inbördeskrig för en vanlig polislön?
Tror du att man kan låsa in alla med misstänkt utseende?
Vilka skall man ge sig på: De som begår brott just då, de som man vet är kriminella men inte har bevis mot, alla under trettio och alla över trettio med trajbals?
Om man rensar upp och griper 200 sluskjävlar men får med en kebabsvarvare, vad blir då reaktionen?

Jag anser fortfarande att problemet baseras på att de invandrartäta områdena fått sköta sig själva, helt utan kritik, av rädsla för att kränka någons integritet, kultur eller religion.
När problemen sedan blivit uppenbara har man inte vågat påpeka vilken stadsdel eller befolkningsgrupp det handlar om av rädsla för att kallas rasist.
Ingen tjänar på det, utom de kriminella.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Kan det som beskrivs i tråden ha något med att göra, att just Ilmar Reepalu av alla människor, går ut med att han vill utvisa fler brottsliga invandrare? Eftersom han är kommunalråd i Malmö kan man ju allvarligt fråga sig vad detta säger om situationen i just Malmö... Det verkar uppenbart att man har någon form av problem, ett problem som inte ens ansvariga politiker kan blunda för längre.

Därmed inte sagt att utvisning löser några problem för stan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är som sagt ingen idé att anklaga Islam för att dessa individer är kriminella, även om Islam är ett jävla gift precis som alla andra religioner men det hör inte hit.

Det är idioter som förstör helt enkelt och dessa förtjänas att bli spöade med batong för en gångs skull och sedan ivägskickade till något avlägset ställe. Svapavara kanske?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är som sagt ingen idé att anklaga Islam för att dessa individer är kriminella, även om Islam är ett jävla gift precis som alla andra religioner men det hör inte hit.

Det är idioter som förstör helt enkelt och dessa förtjänas att bli spöade med batong för en gångs skull och sedan ivägskickade till något avlägset ställe. Svapavara kanske?

Näetack, vi har fått våran beskärda del här uppe också:

http://norran.se/2011/09/jorn/coop-overvager-butiksstangning/

Jörn var nog den sömnigaste lilla hålan ni kan tänka er, men så blev dom också kulturellt berikade....

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Näetack, vi har fått våran beskärda del här uppe också:

http://norran.se/2011/09/jorn/coop-overvager-butiksstangning/

Jörn var nog den sömnigaste lilla hålan ni kan tänka er, men så blev dom också kulturellt berikade....

Kanske läge att vakna till för dem då.

i artikeln säger vd själv att när inte polis och väktare kan göra sitt jobb vem fan ska göra det då?

jag ser inte dessa personer som det stora problemet, utan det är våra poliser och lagar som låter dessa problem födas.
verkligheten kommer ifatt Sverige men skygglapparna sitter kvar på samtliga verkar det som.

Det känns ju som att det bara är att starta en kriminell verksamhet för inge motstånd får man.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2

i artikeln säger vd själv att när inte polis och väktare kan göra sitt jobb vem fan ska göra det då?

jag ser inte dessa personer som det stora problemet, utan det är våra poliser och lagar som låter dessa problem födas.
verkligheten kommer ifatt Sverige men skygglapparna sitter kvar på samtliga verkar det som.

Det känns ju som att det bara är att starta en kriminell verksamhet för inge motstånd får man.

Våra poliser gör ett ytterst bra jobb med de verktyg de fått. Försök att bygga Rom med en kniv och ett vattenpass.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Så det ska vara så, Jörn förut var fel och Svenskt, nu är det multikulturellt och bra?

Jag tyckte faktiskt att det var bra som det var tidigare, att man kunde lämna bilen olåst när man gick in och handlade på den lokala konsumbutiken.

Nu ska man alltså ta bilen 8 mil till närmsta större samhälle där det finns en öppen butik och låsa den.

På vilket sätt tycker du att det är bra att det blir på det viset?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den här tråden har fått mig att fundera på om det inte börjar vara dags att fixa så att det blir lättare för medborgargarden att rycka ut. :) 5 småskurkar mot 50 förbannade medelsvenssons (Vilket nu borde vara rätt mycket invandrare med) varje gång de är ute och ställer till bus?
Funkade iaf i hålan jag växte upp i. Buset höll sig på mattan.
Att det sedan var en fullkomlig skithåla på alla andra upptänkliga sätt är ju en annan femma.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Så det ska vara så, Jörn förut var fel och Svenskt, nu är det multikulturellt och bra?

Jag tyckte faktiskt att det var bra som det var tidigare, att man kunde lämna bilen olåst när man gick in och handlade på den lokala konsumbutiken.

Nu ska man alltså ta bilen 8 mil till närmsta större samhälle där det finns en öppen butik och låsa den.

På vilket sätt tycker du att det är bra att det blir på det viset?

Som jag skrev tidigare, verkligheten kommer ifatt Sverige, finns en anledning varför det finns nycklar, lås och dörrar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som jag skrev tidigare, verkligheten kommer ifatt Sverige, finns en anledning varför det finns nycklar, lås och dörrar.

Du vill alltså ersätta våran verklighet häruppe med någon jävla balkanmentalitet där man är dum om man blir bestulen och den som stjäl är smart och driftig?

Nejtack.

Dörrlås har man för att stövaren inte ska smita, nyckeln lämmnar man i låset om någon behöver gå in och låna något och så ska det vara.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag