Om det nu är som artikeln beskriver och hur vissa upplever det tycker jag det är statens plikt att rensa upp.
Om det är fotbollsmatcher har poliserna inga problem att vara på plats och "skydda" samhället samt huliganerna mot varandra. Vet inte vart denna feghet kommer ifrån som gör det så svårt att rensa och reda ut detta jävla problem. Det måste vara det jag alltid trott om vår kära poliskår, de är så tuffa och ser till att lagen följs mot vanliga svenssons men när det kommer till nåt de är rädda för så blir de helt meningslösa att ha. Som denna händelse på anstalten där denna tjej vart ihjälslagen och kollegan var som nån jävla falsk säkerhet.
Sveriges säkerhet är helvetes falsk, man tror det finns en säkerhet som står på offrets sida men i det långa loppet och nu även på de korta loppet också så förlorar vi allt och det gynnar bara gärningsmännen/kriminella.
Det är inte riktigt så enkelt.
Visst kan man skicka in en stor styrka som klubbar ner alla brottslingar.
Men vilka tror du går med på att starta ett inbördeskrig för en vanlig polislön?
Tror du att man kan låsa in alla med misstänkt utseende?
Vilka skall man ge sig på: De som begår brott just då, de som man vet är kriminella men inte har bevis mot, alla under trettio och alla över trettio med trajbals?
Om man rensar upp och griper 200 sluskjävlar men får med en kebabsvarvare, vad blir då reaktionen?
Jag anser fortfarande att problemet baseras på att de invandrartäta områdena fått sköta sig själva, helt utan kritik, av rädsla för att kränka någons integritet, kultur eller religion.
När problemen sedan blivit uppenbara har man inte vågat påpeka vilken stadsdel eller befolkningsgrupp det handlar om av rädsla för att kallas rasist.
Ingen tjänar på det, utom de kriminella.