"Mamma raderade mitt WoW-konto"

schizophrana

Guest
Ungefär sådär reagerade min bror efter att farsgubben blockerade hans MAC-adress i routern. (Vilket resulterade i att han inte kunde spela Counter Strike)

Haha, sådär gjorde min pappa med när jag spelade cs som mest och det hade väl inte gjort sådär jättemycket om jag inte hade varit så jävla förbannad när jag kom hem ifrån skolan och det enda jag ville va att skjuta jugoslaver på nån server ifrån helvetet.

Det är enda gången jag blivit helt tokig på min pappa, gick så långt att jag bytte dialekt ifrån gotländska till göteborgska vilket fick både mig och farsan att börja skratta istället.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Det känns som att det var dax att avsluta kontot. Kanske ett år för sent sent av..

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
För övrigt så föreställer jag mig att ALLA som spelar det där skitspelet skulle bete sig sådär om deras mamma raderade deras konto :D

Nja, jag som "casual-player" skulle nog inte direkt bli ledsen.

Men å andra sidan är jag fortfarande bara på lvl 75 och har 0 sk "raid" erfarenhet.

Dyra timmar egentligen, varför betalar jag för det? :gnissla

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
fake som sagt, visserligen en rätt underhållande sådan.
Själv så har jag äntligen slutat med mitt wowspelande efter 3½år, har nu haft 3spelfria månader. Trodde aldrig jag skulle känna mig så fri som jag gör efter det, finns tid att göra vad som hälst. läsa böcker, skruva i garaget, skulle säkert hinna med motion oxå men någonstans måste man dra gränser ;P

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag vettefan vad som skulle vara fejk med det hela, att ungar nuförtiden har damp är ju inget ovanligt och när de dessutom är understimulerade pga allt jävla spelande framför datorn gör ju inte saken bättre?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
fake som sagt, visserligen en rätt underhållande sådan.
Själv så har jag äntligen slutat med mitt wowspelande efter 3½år, har nu haft 3spelfria månader. Trodde aldrig jag skulle känna mig så fri som jag gör efter det, finns tid att göra vad som hälst. läsa böcker, skruva i garaget, skulle säkert hinna med motion oxå men någonstans måste man dra gränser ;P
Att sluta med wow är ju fan som knark. Ifall man slutar cold turkey så sitter man ju bara och stirrar och undrar vad i helvete man ska fördriva tiden med. Själv slutade jag raida först och sen slutade jag helt med wow. Nedtrappningen verkar ha fungerat. Funderar på om jag skulle sälja kontot för fjärde gången nu. :gnissla

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Ja, skulle vara kul att höra vad de som skanderar "fake!" baserar sin slutsats på?

Jag förstår inte hur man kan köpa den som äkta, denna är ju så uppenbart fake att man inte ens borde diskutera om den är det eller ej.

Nu har jag dock aldrig spela WOW men för att radera ett konto så måste man förmodligen veta HUR man gör det. Med risk för att låta fördomsfull så tror jag inte att hans mamma vet hur man gör det. Men, hon kan ju sluta betala för kontot, men det innebär väl inte kontot raderas utan inaktiveras?

Det är ett uppenbart skådespel från båda bröderna. En sekund innan tagning så monterar storebror upp kameran och sedan kommer lillebror in. Det ser väldigt väldigt väldigt intränat ut, dåligt skådespel, om man nu kan kalla de det. 2 sekunder efter damprycken är klara så kommer brorsan in och plockar ner kameran och visar sin fula tandställning. Var är morsan under hel akten? Om hon ser att ungjäveln går runt som om han skulle hämta en gaffel och försöka banka ihjäl varenda människa i huset så tror jag faktiskt att mamman skulle följa efter. Eller åtminstonde knacka på dörren under akten.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Var är morsan under hel akten? Om hon ser att ungjäveln går runt som om han skulle hämta en gaffel och försöka banka ihjäl varenda människa i huset så tror jag faktiskt att mamman skulle följa efter. Eller åtminstonde knacka på dörren under akten.

Med en sån unge så tror jag att morsan har gett upp för länge sedan. Hon kanske hoppas på att bastarden tar sitt pick och pack och rymmer.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Och så säger vissa att datorspel inte påverkar ens beteende, yea sure. :tummenupp

Har inte så mycket med dataspel i sig att göra...WoW är tidskrävande som fan och många sitter i flera timmar om dan..så vi pratar om tusentals timmar totalt, för att uppgradera sina olika karaktärer/fighters.

Så det hela handlar om att något man jobbat på i otroligt många timmar bara försvinner. Kunde lika gärna vara en trädkoja han snickrat på hela sommarn som helt plötsligt rivs. Eller ett mail/uppsats man skrivit i flera timmar som helt plötsligt försvinner. Hände faktiskt mig i måndags....skrek o svor medans jag dunkade näven i bordet otaliga ggr. O tänk på att denna grabb säkert lirat, sparat och spelat upp sina karaktärer i flera hundra lr tusen timmar! Vem skulle inte flippa ut

Merovingian

Guest
Med en sån unge så tror jag att morsan har gett upp för länge sedan. Hon kanske hoppas på att bastarden tar sitt pick och pack och rymmer.

Agreed.
Jag tror inte det är påhitt. I sådana fall är de djävligt bra skådespelare, i synnerhet för åldern.
De som tror att den här är fejk har uppenbarligen aldrig varit utom sig av vrede.
Just vid sådana här tillfällen när föräldrar ska tycka och tänka vad som är bäst för en och agerar därefter, det kan bli väldigt frustrerande.

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Agreed.
Jag tror inte det är påhitt. I sådana fall är de djävligt bra skådespelare, i synnerhet för åldern.
De som tror att den här är fejk har uppenbarligen aldrig varit utom sig av vrede.
Just vid sådana här tillfällen när föräldrar ska tycka och tänka vad som är bäst för en och agerar därefter, det kan bli väldigt frustrerande.

Den som tror att denna video iär äkta har uppenbarligen inte hängt på nätet länge nog. :huvet

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
ser fejkat ut....
mamma eller han själv som riggade upp kameran ? faller på så många plan....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tror att det är äkta.
Uppföljare till hans mega-hit:
[YOUTUBE-ID]Q66HNKQ-tIw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Den som tror att denna video iär äkta har uppenbarligen inte hängt på nätet länge nog. :huvet
Att tro att det är fejk bara för att det är på internätet är väl inte helt vattentätt heller? Oddsen är bättre för att det är fejk men det finns inget som bevisar det. Naturligtvis så har morsan bara stängt ner kontot, men jag har som sagt sett värre urflippningar över mindre orsaker än det här av felavlade snorungar i realtid. (ok, första gången jag ser nån försöka trycka upp en fjärrpa i pastejköket :gnissla ) Mitt ex systerson skrek "jag hatar mitt liv!" och slängde sig handlöst nerför en stentrappa när hans morsa slutade pröjsa hans WoW som han ägnat 9-10 timmar per dygn åt i två års tid.

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Att tro att det är fejk bara för att det är på internätet är väl inte helt vattentätt heller? Oddsen är bättre för att det är fejk men det finns inget som bevisar det. Naturligtvis så har morsan bara stängt ner kontot, men jag har som sagt sett värre urflippningar över mindre orsaker än det här av felavlade snorungar i realtid. (ok, första gången jag ser nån försöka trycka upp en fjärrpa i pastejköket :gnissla ) Mitt ex systerson skrek "jag hatar mitt liv!" och slängde sig handlöst nerför en stentrappa när hans morsa slutade pröjsa hans WoW som han ägnat 9-10 timmar per dygn åt i två års tid.

Jorå, att denna reaktion mycket väl skulle kunna vara äkta betvivlar jag inte för fem öre. Jag har sett liknande fall, gällande andra spel, exempelvis CS.
Men som sagt, jag köper inte detta filmklipp och enligt min uppfattning så finns det inga tvivel om att den är fejk. Förmodligen så ville bröderna tjäna lite pengar genom att försöka komma med på "front page" på diverse sidor.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha