Man som går i kvarteret om natten!

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Fick veta nu efter att ha pratat med våra grannar om att inatt har det gått en man med svart mössa runt i kvarteret..
han har Varit inne på våran tomt..

grannarna vaknade inatt kl 3 och såg att det stog en bil som inte hörde hemma på gatan utanför..
sen ser dom en man sår kommer och går frammåt och tillbaka på våran tomt.. Mitt utanför våran dörr..

Vi hade tv:n på (pappa hade somnat vid den)
det lyste i grannarnas hus och i ett till hur på vändplanen jag bor vid..

Bilen stog kvar till idag kl. 06,40 ca. Ragnummer är taget och bilen e hemmahörande i järna en liten stad nåra mil närmare sthlm från gnesta sett!!

Tycker detta e jävligt läskigt..
se till och hålla alla dörrar och sånt Stängda och väldigt låste..

Vad ska man göra om man ser honnom ute inatt igen..

gå ut med hockeyklubban och "prata" med killen??

ringa polisen?

Hjälp..

sånt här ska inte hända i lilla gnesta!!

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawwa zx6r
om man är efterklok så att det ju varit bra om grannen ringt er och informerat er om saken även fast det kanske var mitt inatten, för då kanske ni hade kunnat ringa herr blåljus direkt

Men det är ändå läskigt att få reda på att någon okänd människa stått utanför dörren hela natten

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Visst blir man förvånad när någon börjar tassa runt ens bostad?

Har haft påhälsning på balkongen två ggr på två år hittills, bor på bottenvåningen i en lägenhet. Första gången var det lite fotspår i snön utanför, någon hade gått och kikat in genom fönstren. Andra gången gick något pucko och spridde ut mina utemöbler på gräsmattan. Roligt skämt? :confused: Har satt upp en kamera kopplad till datorn och köpte en skylt "TV-övervakning" . Tyvärr hade jag bara skylten uppe och inte kameran vid senaste incidenten, men den avskräckte tydligen inte.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Ska lägga till att granarna hade varit ute imorse och kollat i bilen..

Hade legat kniv på golvet (passagerarsätet)

Mr Ks Syrra

Snart är det över........
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
vingar
kusligt..........

:skrämd

slå en signal till farbror polisen och be att de kör ett xtra varv....eller två under nattetid!

Det hade jag gjort! :tummenupp

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Re: kusligt..........

Mr Ks Syrra skrev:
:skrämd

slå en signal till farbror polisen och be att de kör ett xtra varv....eller två under nattetid!

Det hade jag gjort! :tummenupp

Tror du jag bor i stan??

Tror du vi har poliser här på natten en VARDAG??
nej nej.. då e dom långt bort..
hehe..

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
I dagens samhälle finns det knappast nåt alternativ längre, detta kommer förmodligen inte att göra det bättre men vad fasen ska man göra? Nä jag röstar på hockeyklubban, fast en golfklubba funkar kanske ännu lite bättre... :fakta

Mr Ks Syrra

Snart är det över........
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
vingar
"Tror du jag bor i stan??

Tror du vi har poliser här på natten en VARDAG??
nej nej.. då e dom långt bort..
hehe.."

Jag hade ringt iallafall ...................

Polishistoria!
-Kan jag få se ert körkort?
-Nej, nu får det vara nog. Ni tog ju mitt körkort förra veckan. Hur många körkort tror ni att jag har?
:skrämd :fakta

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
........gå ut och fråga vafan han står på tomten för, och ha ett järnrör som tillhygge......men man vet ju aldrig om pundarfan :zpy har nå skjutvapen lr. nåt sånt.....alltid läskit när såna där skumma typer finns i närheten, man vill ju banka skiten ur dom men man vet ju aldrig vad som kan hända :fakta

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Otäck typ....men dra med dig farsgubben ut och fråga vad han vill. Känns trots allt som en dum idé att gå ut själv....om han nu skulle komma tillbaka.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jonne_boy skrev:
Fick veta nu efter att ha pratat med våra grannar om att inatt har det gått en man med svart mössa runt i kvarteret..
han har Varit inne på våran tomt..
Va fan, det låter ju som den ökände "Gnesta-kanibalen", han som slår ihjäl och käkar upp tonåringar. Jag tror att det är säkrast du emigrerar till Amerika.

Skämt åsido är det säkert ingen fara. Bara en förvirrad stackare. De är sällan farliga. Du skall dock under inga omständigheter gå ut med en klubba eller så för det kan ge dig tråkigheter.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag har råkat ut för "fönsterfluktar typen" en gång , jag tog med der stooora hammaren och sprang runt och överraskade killen , vad fan gör du här din jävel sa jag , han såg hammaren och sa att han hade kniv ..............han stack iväg och jag efter skrikandes att nu jävlar kommer hammaren i pannan , han drog inte kniv ( han hade nog ingen ) , han hoppad in i en bil som han hade parkerat och drog som ett skott...............Konfrontera typen MEN känn av situationen och backa om det behövs för att inte råka illa ut , jag tycker att det är viktigt att säga ifrån om andra gör saker som man upplever är obehagliga , förhoppningsvis så skrämmer du iväg snubben för gott , men tänk på dig själv först och främst , är du osäker så skit i att konfrontera , Osäkerhet/rädsla lyser igenom och då sätter man sig själv i en svårare sits och då är det bättre att lösa problemet på annat sätt.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Eller så kan det ju ha varit ett rattfyllo som nyktrat till något och var på jakt efter en telefon för att ringa en taxi.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
yyyysch! Ring farbror blå nästa gång han är där. Sånna där skummisar får dom ta hand om.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Spinky Spendrup skrev:
Visst blir man förvånad när någon börjar tassa runt ens bostad?

Har haft påhälsning på balkongen två ggr på två år hittills, bor på bottenvåningen i en lägenhet. Första gången var det lite fotspår i snön utanför, någon hade gått och kikat in genom fönstren. Andra gången gick något pucko och spridde ut mina utemöbler på gräsmattan. Roligt skämt? :confused: Har satt upp en kamera kopplad till datorn och köpte en skylt "TV-övervakning" . Tyvärr hade jag bara skylten uppe och inte kameran vid senaste incidenten, men den avskräckte tydligen inte.

ush, nu blir jag orolig :(

Bor också på bottenvåningen med en liten balkong utanför
Skulle ju få hjärtstillestånd om jag fick se nån stå där när jag tittar ut :skrämd

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Dez skrev:
ush, nu blir jag orolig :(

Bor också på bottenvåningen med en liten balkong utanför
Skulle ju få hjärtstillestånd om jag fick se nån stå där när jag tittar ut :skrämd

Flatås är väl ändå ganska lungt, annars får du ringa så kommer jag med min machete och räddar dig :D .

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Läskigt.. Skulle inte våga sova..

Och ringa snuten i de hålor vi bor i är lönlöst...
Har försökt en gång...
Blev förbannad och slängde på luren tillslut..

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
slå först fråga sen tycker jag, sent på natten har inte en käft att göra på min tomt iaf. Speciellt då det dyker upp någon jag inte känner. var är peppra smiley när man behöver den eller nån av dom andra mer våldsamma varianterna?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping